• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Häkki/ Duna/ terra kuinka kauan kestää siivouksessa??

Aloittaja Essi, 18.01.09 - klo:18:22

« edellinen - seuraava »

Vevve

#90
Siivosin tässä justiin noita terroja. Laskeskelin että yhteen menee 5-10min jos en pese vaan pyyhin kostealla. Yleensä eniten aikaa vie vaan kun käy parvekkeelta hakemassa puruja tai jää haaveilemaan ja löllyttelemään hamsuja.  :D

Eevi

#91
Minä en oikeastaan koskaan vaihda kaikkia puruja, olen katsonut sen turhaksi, koska meidän hamsut sotkee vain pesämökkinsä. Vedet kyllä vaihdan ja joskus pyyhin pesämökin alusen märällä paperilla. Ja terran lasit pesen joskus, samaten pesämökit, kupit ja muut tavarat mikäli ovat likaisia. Yleensä mulla menee 45min. kahden häkin siivoukseen, koska jään aina haaveilemaan ja mietiskelemään, että mitäs se Heta nyt on hamstraillut ymsyms.
Duffy Down Dilly "Deea" pk normaali kk 5.1.11
Milano "Eppu" lk luonnonvalkoinen 11.4.10

Rose

#92
No ehkä kestää Minnin ja Onnin yhteensä puolituntia ;D

HamsterSailor

#93
Eilen siivosin kaikki dunat, ja kattelin, että yhteen menee n. 25min :)

Elida

#94
Mitenkä, siivoatteko purut biojätteeseen, vai johonkin muuhun roskikseen? Huomasin vain, että joku sanoi kaatavansa purut säkkiin eli onko jossain paperisäkkejä tai biokeräykseen sopivia muovisäkkejä (jotka eivät maksa maltaita), vai oliko kyseessä tavallinen muovinen versio. Sillä vaan saisi kivasti nopeutettua siivousta, mutta toistaiseksi olen joutunut lapioimaan rikkalapiolla purut paperikassiin ja häkin tyhjentäminen kestää siksi kohtuullisen kauan.
Meillä asuu syyrialainen hamsteri, Eppi (synt. 22.5.2009, haettu löytöeläintalosta 1.9.2009 nukutettiin pois syyskuussa 2010 (vatsakasvain).

Vevve

#95
^ Mä kerään ruokakaupoista paperikasseja, aina kun ostetaan jotain otetaan paperikassi jos mahdollista. Siihen kippaillaan kissankakat ja purut ja kuskaillaan bioroskiin. Meillä on myös biohajoavia muovipusseja mutta ne on säälittävän pieniä.

tintsku

#96
Mie käytän jätesäkkejä, jos käyttäisin normi kokosia pusseja niitä menis ainakin sen 5 kpl. Kun on noi marsut vielä, ja niihin menee kauheasti puruam hamsuihin ei niinkään. :)

GaneshaX

#97
Meillä käytetään ihan perus jätesäkkejä ja niillä purut roskiin. Tän talon biojäte olis kerrasta täysi. (eikö muuten pahvi ole sellaista mitä ei biojätteeseen saisi heittää? Ja likaisessa purussahan on reilusti pahvisilppua...  :pihalla:  )
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Elida

#98
^En tiedä, millaiset määräykset Suomessa on biojätteestä, mutta pahvihan on maatuvaa, joten luulisi, ettei se pienissä määrin (varsinkaan silppuna) haittaa. Biojätteeseenhän saa ymmärtääkseni laittaa pieniä oksiakin. Eri asia, jos käyttää hamsterilla maitopurkkeja tms. joiden muovipäällyste ei ole maatuvaa.
Meillä asuu syyrialainen hamsteri, Eppi (synt. 22.5.2009, haettu löytöeläintalosta 1.9.2009 nukutettiin pois syyskuussa 2010 (vatsakasvain).

petosiru

#99
^^ Kyllä biojätteeseen pahvisilppu kelpaa. Saahan biojätteen pakatakin muroboksiin/munakennoon tms.
Maito/mehutölkit ei just pinnotuksen vuoksi kelpaa..
Mäkin tyhjennän likaset purut jätesäkkiin ja kuskaan taloyhtiön biojäteastiaan. Se on nykysin ONNEX sellanen suht iso "moolokki"-säiliö,
niin ei ihan hetkessä täyty. Kätevää!  :)

Sitten KUN asun ok-talossa pitää hommata iso kompostori.. ;D
Eläimet ei ole mulle harrastus, vaan elämäntapa!
Ja ollu jo yli 20 vuotta.. ;D

[size=50]     Tai oikeestaan kohta 30, mut kuka niitä vuosia laskee.. ;o)[/size]

Nappula

#100
Mulla menee viikkosiivoukseen n. 1 h, ennätysaika on 35 minuuttia.  :)
Ja viikkosiivoukseen kuuluu:

-Juoksupyörän pesu
-Virikkeiden ja järjestyksen vaihtaminen
-Pissojen ja enimpien kakkojen poisotto
-Vesi- ja siemenkupin vaihto
-Uuden siemenseoksen laittaminen
+ Nepparin lellittely ym.  :sydan

Ja kuukausisiivouksessa menee n. 2 h, ja siihen kuuluu:

Kaikki mitkä viikkosiivoukseen ja lisäksi...

-Vessalaatikon pesu (tyttö ei käytä sitä, mutta pesen sen silti joka kk)
-Pesuhiekkalaatikon pesu
-Purujen vaihto
-Terran pesu
 hmmm... olikohan siinä kaikki?

No joo taisi olla. Mutta siis terra on 90cm x 50cm x 44cm
† Sateenkaaren Chili, pk hopeanharmaa naaras 20.10.11-10.10.2013

† Vkh tv naaras Neppari 7.8.09-5.10.11

Marsipaani

#101
Mulla menee kans viikkosiivoukseen noin 30min-60min ku oon viel aika aloittelija näytten hamsujen kans  :oops:

Mut mä ku siivoon niin teen nää jutut:
-Laitan juoksupyörään pesuainetta+sitte pesen sen(ku sinne jää jotain moskaa aina)
-Virikkeiden pesu ja järjestyksen vaihtaminen
-Purujen vaihto
-Ruokakupit pesee ja juomapullon pesee myös
 Ja sitte laittaa uuet ruuat+ hellittelee Pimua :D

-Marylin-

#102
Mulla menee terran siivoukseen kans joku 30min, mutta se aika menee lähinnä siihen kun mietin uutta järjestystä sinne.  :haha

Sitä ennen pitää nostaa terra alas hyllyltä (pirskatin painava..)
vaihdan jyväkipon uuteen pestyyn kippaan ja laitan uutta ruokaa,
jos mökin katto on tullu ruuasta likaseks ni pesen sen,
vaihdan likaset purut,laitan kamat takasin ja siinä se  :D
Huoneessani asustaa Carlos talvikko,adhd tapaus <3

hamster_girl

#103
mulla ei mee viikos yhtää aikaa ku enmä ota niit kakkoi pois ku en ees löyä niit ku se varmaa syö niitä !!! sit en oo löytäny sen pissapaikkaa ni en voi siivota joten siivoan 1 kerran 2 kuudaudessa ku niin se myyjä mulle sanoi että riittää... enkä mä ikinä pese juomakippoo, vesi vaihtuu helpposti viikossa kerran !!!!  :huh   :pileet:  :pileet:  :pileet:

Wiivi

#104
^ Hamsterin asumusta olisi hyvä siivota kerran viikossa. Juomaveden täytyy aina olla raikasta, siis se olisi hyvä vaihtaa joka ilta (itse vaihdan vähintään joka toinen ilta). :) Ja luulen, ettei hamsteri syö kakkojaan (en kyllä ole kuullut mitään tuosta..) kyllä sillä jossain vessanurkka varmaan on, tai sitten se pissii minne sattuu, mutta kun siivoaa asumuksen, niin siinä samalla näkee.
[size=85]Lola lk vaalea keltainen 05.01.2010 ?[/size]