• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsteriharrastuksen väheksyminen

Aloittaja S.D.G., 02.09.07 - klo:16:59

« edellinen - seuraava »

Sarvas

#135
Meillä kun on noita marsuja pieni lauma hamstereiden lisäksi, niin usein osa sukulaisista, tutuista yms. puhuvat marsuista hamstereina ja hamstereista marsuina  ;)
Ja kun eläinmäärästä puhutaan, niin "montas rottaa sulla tällä hetkellä on?" on ehkä tuo yleisin..  :grin
___________________________
[size=85]Syrkit[/size] [size=85]Winona "Perri" pk ruoste umb., Bit of Brave "Ohra" lk kyyhkynharmaa  [/size]
[size=85]Robot[/size] [size=85]Morris Mini*, Molotov, Japa-Japa-Jaa & Galar[/size]
[size=85]Talvikot[/size] [size=85]Dickie Lee[/size]

Marla

#136
Tässä viime aikoina on taas saanut kiehua itsekseen, kun on kuunnellut toisten puheita hamstereista ja pikkujyrsijöistä yleensäkin...
On jotenkin niin pöyristyttävää, että muutoin kaikin puolin fiksun oloiset ihmiset naureskelevat, kuinka ovat joskus raapottaneet gerbiiliä hännästä eikä se tehnyt mitään tai laittaneet hamsterin biljardipöydälle ja lyöneet palloja sitä kohti. :roll: Siis joltain taulapäältä voi jopa odottaa moista sairasta käytöstä, mutta miksi ne fiksunkin oloiset ihmiset...?
Eikö ihmisillä oikeasti ole ymmärrystä sen suhteen, että pikkujyrsijätkin ovat eläviä olentoja siinä missä muutkin? Vai onko se sitten niin, että minä olen se friikki ja muut normaaleja?

Parasta kyllä oli tässä jokunen päivä sitten, kun kävin lyhyen väittelyn erään henkilön kanssa siitä, ovatko marsut niitä pikkuisia (siis hamstereita). Meinasi varmaan, että olen vuosia harrastanut marsuja luullen niitä hamstereiksi. :roll:

Hamsufani97

#137
Kahteen meidän luokkalaiseen olen hamsukuumeen tartuttanut. Ei mulle mitään kauhean ikäviä kommentteja lauota hamsuharratuksesta. Kerran nyt on sanottu että "Hyi kauhee miten sä viitsit olla ton rotan kaa samassa huoneessa?" Mutta tämä kyseinen henkilö muutti mielensä meiän Sulevin nähtyään :D Sitten nää meiän iskän vitsit, kytke se johonki koneeseen että saadaan sähköä. Meinas tällä pilveä joka tuhatta ja sataa veivas juoksupyörässä :D

Marianne

#138
Ärsytää kun hamstereitä  sanotaan ''Rotiksi'', ''elukkoiksi'' tai ''hiiriksi''. :x
Juu, eläimiä nekin mutta silti asian voisi ilmaista esim, mamsuja
omat-ovat-tapani.com :)
? Viki A. Vikkelä ? ? Tiiti A. Tinteriina ?
27.02.2008 ~ 20.01.2010   10.11.2009
Vkh talvikko Vkh talvikko helmiäissafiiri

Insku

#139
huvittavin kyllä oli kun meille oli eka hamsu tulossa niin isä sanoi että minähän en sitä sitten lenkitä  XD  :P

Jos sinulla on yksi ystävä, olet sinä rikkaampi kuin jos sinulla olisi satatuhatta ihailijaa

Marianne

#140
:D Sä varmaan käveletki joka päivä kauheen mittasen ulko lenkin :DD
? Viki A. Vikkelä ? ? Tiiti A. Tinteriina ?
27.02.2008 ~ 20.01.2010   10.11.2009
Vkh talvikko Vkh talvikko helmiäissafiiri

Karvatassu

#141
Mun kaverilla on kolme marsua ni se ei onneksi sekota hamstereita ja marsuja xD  mun mummo tuli käymään meillä, ja pyysin sitä kattomaan uutta hamsteria. Mummoni INHOAA rottia ja hiiriä, joten tuli hieman vastahakoisesti. Näytin hamsteria ja mummoni tokaisi: "Eihän nuo nyt miltään rotilta näytä ku ei ole (pitkää) häntääkän edes" xD kyllä sain makeat naurut kun sanoi vielä suloisiksi. :lol:   XD toinen mummoni tykkäsi, on kerran serkullani ennenkin hamsun nähnyt. Isäni taas sanoi ettei todellakaan aio huolehtia niistä, mutta kappas, nyt se on ihan innolla juoksuttamassa niitä vapaana kun en itse kerkeä xD
Eetu talvikko s. 20.6.09-16.12.2010<3
Elmeri talvikko s. 20.6.09-10.8-10<3
Roudan Jasmiini "Jassu" s. 17.10.2010

Jatsi

#142
Veljen synttäreil meinasin päästää housuuni yhden reaktion takia, sen verran hyvin alkoi naurattamaan :D
Alakerrassa oli iiso joukkio kakaroita ja olin sit luvannu et jonkun karvakasoistani heille näytän ja mie sit fiksuna tyttönä olin ottanu Memmun käsiini ja ihan pokkana kävellyt alakertaan.
No koko joukkion isoin ja itsevarmoin poika istuskeli siinä, nosti katseensa miuhun ja päästi niiin tyttömäisen kiljahduksen ku olla ja voi ! :'D ja näytti raukka siltä et pyörtyy. ^^

Oli kyllä kaikilla pienillä naurussa pitelemistä sen jälkeen ja Memmukin paijattiin sen kuukauden edestä :D

Samana päivänä serkun vaimo erehtyi tulemaan miun huoneeseen ja kohta kuultiin mielenkiintoinen keskustelu:
Serkun vaimo: "Meijän on pakko ostaa se isompi talo !!"
serkku: "ai miks?"
serkun vaimo: "et saadaan yks huone lisää mihin vois majoittaa kissoilta turvaan tollasen hamsun ! <3"

:)
Pieni laumani:
Formula - lk soopeli vn - 10.05.-08
Paulette Vappupouta "Memmu" - pk soopeli - 30.04.-09

Hamsuli71

#143
Meiltä kysytään, että "Kumpi todellisuudessa on kiinnostuneempi niistä?"  ;) mihin minä vastaan, että molemmat ollaan aika hurahtaneita, mikä pitää paikkansa.  Ja hyvä niin, ensinnäkin tää on nyt "meidän juttu" ja samalla vietetään tytön kanssa aikaa, kun hamsuja ihaillaan ja hoidellaan ja otetaan hoitamisesta selvää, kiitos tämän hyvän palstan.
Mutta kyllä mun mieskin silloin tällöin ottaa ne syliin ja antaa juoksennella mahan päällä ja silittelee niitä. Osaa aika luontaisesti käsitellä, paremmin, kuin minä alkuun.  :sydan  :sydan

Ja yks kommentti, jonka joskus aina kuulee, että "Taisit itsellesi hankkia noita.."

On sitten ollut niitäkin, että "Voi kauhee, nehän pissii ja kakkii joka paikkaan ja puree kaikki rikki ym"

Jokunen on kysynyt, että: "Onko ne aina asunnossa vapaina...?" :roll:

Ai niin, meillä oli edellisessä asunnossa hiiriä, joita pelkäsinkin, kun juoksentelivat vapaana. Ja oikeasti se pissa ja kakka haisi ja papanoita löytyi mistä tahansa. En pelännyt itse eläimiä, mutta ajatus yöllä sängyllä juoksentelevasta tai meidän ruokia syövästi (huom jätesankon ja putkiston ym kautta kiertänyt) hiirestä oli vähintään iljettävä. Tytär sanoi yks päivä (oli silloin 4v), että äiti, on niin söpöjä, voitasko ottaa tuollainen lemmikiksi... Söpön näköisiä oli joo, mutta...

Siitä olen pari kertaa omilta vanhemmiltani kuullut, että ensin haluaa niistä eroon ja nyt hankkii "niitä" sitten...
2 VKH campbelli urosta, (s.15.6.20  Nappi (*Juniperus) R.I.P 6.10.2011 ja Jippii (*Jaguar)  R.I.P 31.5.2011 VKH talvikko Villiina (*Helmililja R.I.P 15.1.2012
VKH talvikko Ilo safiiri R.I.P 15.9.2011 , Syrkki pitkäk. valkoinen, punas. Hermanni s. 30.12.2009, R.I P 24.6.2012, Havannakoira Mimmi 2v

GaneshaX

#144
Lainaus käyttäjältä: "Hamsuli71"Jokunen on kysynyt, että: "Onko ne aina asunnossa vapaina...?" :roll:

Toi kysytään muuten melkein aina, oli kyse sitten melkein mistä pikku jyrsijästä tahansa  XD
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

ZiiCan.

#145
Meillä ei voida hankkia hamsua kun ne ovat ''ällöttäviä ja haisevia rottia''..  :<  :(

Kaikki sanoo niin, jopa mummo ja äiti, vaikka varmasti rakastuis hameihin jos vaan ottais sen riskin ja tutustuisi niihin...
[size=85]Keho, on mun temppeli,
sä oot kaunis kun amppeli,
ja tää asia on kaikille ihan simppeli.[/size]

Einoo

#146
Meillä kaikki ovat ihastuneet hamsuihin, paitsi Mummoni siskoni joka aina sanoo : " Myisit ne sun hiires pois saisit paljon rahaa!"
" Ookko jo myyny ne hiires pois" ja muuta mukavaa
Meijjän isä on ollu vaaarsin ihastunu viljamiin aina ku näytän iskälle Viljamia iskä sanoo: " Voi että oot komia poika<3"
aawws :lov
Äitikin on ollu ihan innoissaan aina ja monesti sanoo: " Voinko antaa noille porkkanaa."  " Voi että Jali on ihan pannukakku" ja muuta söpöstelyä
Kaveritkin tietävät minut sinä " Hamsterityyppinä"
Meidän luokan pojat tietää kyllä tietää mikä on Hamsteri mutta he luulevat että:
- Ne ovat aina kaljuja tai mustia.
- Ne on aina läskejä
- Ne ovat sellasia laiskoja nukkuvia ihrakasoja
Että näinn... xD
Like the white sky and like the blue clouds
Yes, just smile like nothing is wrong

ZiiCan.

#147
Mutta mun keski-ikäinen, rahvas kummisetä oli ihan sulaa vahaa, kun näytin talvikkojen kuvia netistä sille, kun halus nähä..hölmöä... xD
[size=85]Keho, on mun temppeli,
sä oot kaunis kun amppeli,
ja tää asia on kaikille ihan simppeli.[/size]

MortimerRiddle

#148
Aika monet hamstereista 'tietämättömät' ihmiset kutsuvat lemmikkejäni vuoroin marsuiksi ja hiiriksi. Isäni pilallaan kutsuu niitä aina rotiksi, mutta eipähän tuo pahemmin haittaa.

Hamstereita esitellessä tosi monet kysyvät aina, että 'pureeko?' ja sen jälkeen sitten saako niitä syliin ottaa. Monet ovat aina olleet kiinnostuneita myös siitä, kuinka pitkään hamsterit elävät ja monilla on siitä se yleinen 1.5-2v. ikäveikkaus.

Keltaisen tai cremen värisiä hamstereita kaikki ovat ihailleet, kun vähän erikoisempi on.

Mutta ihan hyviä reaktioita minä ainakin olen saanut, joskus ovat jotkut saaneet sätkyn kun hamsteri on 'purrut' tai kakannut tai pissinyt, jonkun päälle  XD
Suffeli-talvikko, s. 14.10.13

Nappula

#149
Silloin kun ilmoitin äidille haluavani hamsteria, äiti sanoi että ''Minä on ota kyllä semmosia hiiriä nurkkiini pyörimään'' ja että ''Ne haiseekin ihan hirveälle!'' Ei äitillä kuulostanu oikein kokemusta olevan näistä pikkuisista. Sillä oli itselläänkin ollut nuorempana hamsteri ja se oli asunut pois käytöstä otetussa pakastimessa (siis sellaisessa laatikkomallisessa)  :c8  Mutta sitten kun Nepparin sain, niin kylläpä kuului aika monta kertaa että ''On se kyllä sulonen'' ja että ''Eipä tuosta ole paljoa haittaa ollut, ja ei se haisekkaan kun sinä sitä terraariota olet siivoillut'' Ja tuosta äidin haju-mielipiteestä: Se oli luultavasti sekoittanut marsun ja hamsterin (marsu haisee piiiikkuriikkisen enemmän kuin hamsteri) tai sitten ei ollut siivonnut oman hamsterinsa ''pakastin-vankilaa'' tarpeeksi usein...  :kuiva:

Edit:// Korjasin kirjoitusvirheen, jälleen : D
† Sateenkaaren Chili, pk hopeanharmaa naaras 20.10.11-10.10.2013

† Vkh tv naaras Neppari 7.8.09-5.10.11