Vanhan hamsterin elämää

Aloittaja mantsikka:>, 25.08.07 - klo:00:31

Ken_G

Lainaus käyttäjältä: "Ken_G"I. Wall-E (2v 2,5kk) touhottaa aktiivisena ja kirkassilmäisenä.  :sydan

Samoin edelleenkin, ikää nyt 2 v 4 kk 9 päivää.  :)

Veda

Billy talvikko 2v2kk  :lov pirteä pappa edelleen

Monsterhamster

Meillä on Hippiksessä alkanut näkymään vanhuuden merkkejä; selkä on köymy ja on selvästi hieman laihtunutkin. Turkkikaan ei enää niin kaunis kuin ennen. Vielä on tosin kovin pirteä, vaikka nukaheleekin välillä minne sattuu.. Ruoka maistuu ja niin edelleen. Tarkkaa ikää en enää muista ( :oops: ), mutta hieman yli kaksi vuotta taitaa herra olla.
lk musta valkonauhainen laikukas naaras Kayla Ewell
R.I.P Riki, Chopin, Pikkupoopo, Suklaasydän & Hip-Hei

Marla

Surullista ajatella, että Bablolla on viimeinen kesä käsillä... Ikää on hieman vajaa 2,5 vuotta, ja nyt parin viime kuun aikana ikä on alkanut painaa selvästi. :( Kuitenkin mennä viipotetaan ja touhotetaan ne muutamat tunnit vuorokaudesta, kun hereillä ollaan. Oikein oikein rakas herra kyseessä, on sen seurasta jo onneksi saanut nauttia yli kaksi vuotta. :sydan

Anzukka

Bablon veli Brutus kuoli tässä pari päivää sitten ja eilen heidän siskon poika Harald Haribo myös. Meillä surua ollut MM-voittoilon seurana. Ei hyvää ilman pahaa, niin se on aina mennyt :)
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

Marla

^ No voi harmi... :( Tiedätkö, onko tuosta Bablon sisarussarjasta enää muita elossa?

PiiaL

Anzukka: Osanotot, joko se oli Haribonkin aika lähteä :( Ei ihan kerennyt 2vee synttäreitä viettää. Hadjira-sisko lähti viime kuussa, vielä siskollani on Hannibal tuosta poikueesta. Kyllä Hannibalin habituksesta näkee, että kilometrejä takanakin jo on, eikä taida enää ihan niin aktiivinenkaan olla kuin nuorempana, mutta muutoin on ihan ok kunnossa ja hyvävointinen. Siskoni toinen vanhus, 2v 1kk:n ikäinen Gillian on sen sijaan vielä aika teräsmummukunnossa ikäänsä nähden. Mutta eihän sitä koskaan tiedä kuinka kauan.

Mutta sitten, äsken löysin meidän Igorilta jonkinlaisen kasvaimen :cry: Nyt sen vasta huomasi, kun Igorilta on lähtenyt massaa ja kasvain sijaitsee mahassa, oikealla kyljellä tuntuu kun tunnustelee tarkemmin. Jotenkin tämä sairaus myös liittyy lisääntyneeseen juomiseen, koska sen olen nyt pannut merkille, että usein juomapulloa siellä kolistellaan ja vesi hupenee pullosta. Odotin kyllä Igorille pidempää ikää kuin 1v 7,5kk, mutta ei voi mitään, huomenna varataan herralle se viimeinen matka. Vielä onneksi on ollut yllättävän touhukaskin (verrattuna miten laiska herra on yleensä ollut) ja ruoka tietysti maistuu yhtä hyvin kuin aina. Ruuan määrää on kyllä aina saanut säännöstellä, kun ei ole hirmu aktiivinen ollut ja mahakkuuteen taipuvainen. Mutta nyt saakin sitten herkutella viimeiset päivät rukka, ainut mitä hyvää voin herralle enää tarjota :sydan

Sintturainen

^Paljon voimia sulle, ei oo helppoja nää viimeiset palvelukset  :(

Nelli sisko täällä porskuttaa tosi hyvässä kunnossa. Mietin jopa että jos ois pitempi turkki oisin voinut ilmoittaa Lempäälän näyttelyyn. On nimittäin saanut ihan kivan massan näin mummo-päivillänsä :)

Meillähän on täällä tällä hetkellä oikee "vanhainkoti"  :D  Nellin lisäksi täällä asuu Taikuri 1v 8kk ja Luna 2v 2kk.

nennu

Vanha herramme Lore täytti 2 vuotta 30.3.Näkyy kyllä että korkea on ikä;massaa lähtenyt ja liikkeetkin hiljenneet.Nukkuukin huomattavasti enemmän kuin aikaisemmin.Taitaa olla niin että kesän lopulla meillä ei nää Lorea ole.
Toissapäivänä meillä nukkui pois Erkki alias My Kind of Rock`n Roll. :cry: Komea vanha herra.Ikää 1v7kk.Oli nukahtanut viimeisen kerran toinen silmä auki ja etukäpälät rukous-asennossa.Velipoika Valtteri vielä porskuttelee eteenpäin.

Veda

Meidän kaikki yli kaksi vuotiaat vanhukset edelleen voimissaan  :sydan Eilen yöllä putsasin Billy-talvikkopapan (2v3kk) dunan ja laitoin sen boksiin tiskipöydälle odottelemaan siivousta. Houdini-pappa ei jäänyt odottelemaan vaan otti ritolat ja kipitteli pitkin tiskipöytää heti kun silmä vältti  :D Cämpsyveljekset jo myös 2v2kk, saas nähdä kauanko vielä porskuttavat  :)

Yadell

Meillä Alvar näyttää nykyään selvästi enemmän vanhukselta, kuin ennen. Ja ikää sillä on tällä hetkellä 1v 5kk, eilenkin se oli todella uninen koko illan + silmä oli "muurautunut" kiinni, tosin ei onneksi pahasti.
Kotia sotkee syyrialainen hamsteri Iiro (Sateenkaaren Zuloisuus)
sekä pupukaksikko Aapo & Nelli.

Ken_G

I. Wall-E (2 v 5 kk), Delfoin Garmo (2 v 1 kk), Minskin kasvatti Salama (1 v 11 kk) ja Delfoin Jingtai (1 v 10 kk) ovat vielä olleet hyvässä vauhdissa, tosin Salamaa on vaivannut sitkeä silmätulehdus josta edelleen yritetään parantua. Noiden jälkeen ikähaitarissa on iso harppaus, kun seuraavat ovat vasta vähän yli vuoden ikäisiä.

Minski

Meillä vanhuskaartia riittää 4 hamsun voimin :)

Ikinuoret Johanssonin Tuijan kasvattama Saunabad l. Buddy sekä Lehtisen Erjan kasvattama Davy Crockett l. Davy ovat elämänsä kunnossa. Molemmilla on siis ikää 2 v 2 kk ja tuolla ne molemmat papparaiset juuri reteinä melskaavat; Buddy juoksee juoksupyörässään intona ja Davy kiipeilee häkkinsä kaltereissa. Että semmoisia pappoja täällä :) Molemmat ovat myös erittäin terveitä ja eloisia ja uteliaita hamsuja, jotka tulevat aina pesämökistään katsomaan kun jotain niiden häkkien luona tekee. Ja vapaaksi jos pääsevät niin viipottavat minkä ehtivät. Nämä pojat ovat oikeasti ihan samanlaisia kuin nuorina poikina, eivät ole vanhentuneet yhtään. Kiitos Tuijalle ja Erjalle näin ihanista, hyvät pitkän iän geenit omaavista ja kilteistä hamsuista :sydan

Vanhin hamsuni on Ruotsalaisen Kirsin kasvattama Delfoin Dante, jolla ikää jo 2 v 5 kk. Dante oli ihan viime viikkoon asti samanlainen ikinuori ja eloisa ja utelias pappa, jolla virtaa piisasi ja piisasi, mutta nyt tällä viikolla olen huomannut sen vanhentuneen selvästi; se ei liiku enää niin paljoa ja meno on kankeata, kuitenkin ikäisekseen hyvässä kunnossa on pappa, turkkikin on tuuhea ja nätti ja se onkin aina ollut Danten ylpeyden aihe.

Onhan tuo Lottiinakin jo 1 v 6 kk ikäinen, mutta en sen ikäistä laske miksikään vanhukseksi ollenkaan, etenkin kun Lottiina on loistokunnossa oleva Loisto-Lyyli :P

Danten ja Odeliinan elämänkaaren pituus ei varmaan ole enää kovin pitkä, sen verran vanhuus jo näkyy heissä, mutta Buddyn ja Davyn uskon porskuttavan vielä usean kuukauden, jos ei joatin dramaattista yht'äkkiä tule, mikä tietysti näin lyhytikäisten eläinten ollessa kyseessä on hyvin mahdollista.
Hamsteriton tätä nykyä

Saana

Lainaus käyttäjältä: "Minski"Tytöistä vanhin on oma kasvattini FIN MVA Odeliina Onnenpisara, joka täyttää tässä kuussa 2 vuotta. Odeliinan kävely on myöskin kangistunut ja mummukka näyttääkin vanhemmalta mm. turkki ei ole enää kuin nuorena tyttönä, mutta yhä vain Odeliinan saa pirteäksi ruoka :) Kun jotain sen häkkiin tiputtaa niin voi olla varma, että mummukka se sieltä taapertaa syömään, ruokahan on aina ollut Oden intohimo :)
Pokerilta paljon terkkuja suurelle rakkaudelle :sydan Aika menee nopiaan, kohta on molemmilla 2v synttärit! Pokeri on edelleen aika mallikunnossa. Se on ollut veteraaniluokkaan siirtymisen jälkeen lähes kaikissa näytskissä molempien luokkien paras vetsku. Nyt alkaa kyllä ikä näkyä turkissa, se ei palaudu enää niin kuin ennen. Menoa piisaa kuitenkin edelleen. Jätkä käy tuossa välillä kalisuttelemassa kaltereita ja sitten puuhailee hieman omiaan ja ottaa torkkua. :)

Saana

Piti ottaa videokuvaa Pokerista, kun se on sellainen viriili ikämies! :P 2v tulee täyteen 27.6.

Herätin äijän tuossa kuuden maissa aamulla ja vaihdoin veden. Oma peti paras paikka tehdä mitä vain :)
http://s364.photobucket.com/albums/oo89 ... uva021.mp4

Sitten siivoilin dunan ja se oli tietysti pakko tutkia läpikotaisin! Miki-koira seurailee sivusta Pokerin touhuja.
http://s364.photobucket.com/albums/oo89 ... uva023.mp4