Vanhan hamsterin elämää

Aloittaja mantsikka:>, 25.08.07 - klo:00:31

HamsterSailor

Minni on n. 1v 11kk ja hänellä on karva ohentunut huomattavasti ja sitä on myös lähtenyt etutassujen ja leuan välistä :| Myös Minni nukkuu paljon enemmän nykyään ja vapaana ollessaan ei oikeastaan juokse vaan tepottaa rauhassa ikäihmisen tavoin ja nuuskii jonkun verran. Mutta ruoka maistuu edelleen :)

Blizzard

Väinö-syrkki 2v 7kk on jo vanhan ja raihnaisen näköinen, mutta mieli on virkeä. Vaari kiipeilee terraariossaan, syö ja juo kuin nuori hamsupoika :lov
Hamsulauma ja koiruus

Kristiina

Mun eka hamsteri Eikka on nyt 2v 5kk ja kyllähän se hirvittää, milloin Eikka nukkuu pois. Eikassa kuitenkin vanhenemisen merkkejä aika vähän, nukkuu enemmän ja on kömpelömpi kuin ennen. Mutta muuten se on kyllä tosi virkku, monena iltana viikossa oikein riehaantuu :lov. Mitään sairauksiakaan sillä ei ole ollut sitten vuodentakaisen silmätulehduksen jälkeen ja toivottavasti ei tulekaan, että Eikka saisi viettää mukavia vanhuuspäiviään.
Eikka
22.3.2008 - 16.8.2010
Safiiri, Talvikko

Lepää rauhassa, pikkuinen

Miipemi

Nappi on talvikko ja on nyt n. 1 vuoden ja 10kk. Nappi on aivan mahdottomasti kutistunut. Nappi oli ennen paaljon isompi. Lisäksi Napilla on hieman karva vähentynyt niskasta. Nappi ei juokse enää kovin paljon juoksupyörässä, mutta muuten on todella virkeä ja vauhti on pysynyt samana. Joka päivä hirvittää, että nyt se Nappi on kuollut, mutta sitten huomaan iloisena, että sieltähän se neiti kömpiikin esille (:
Uros syrkki Peter Pan "Mickey" lk musta vn 16.4.10 <3

Vevve

Meillä alkaa talvikoista jo kolme olla veteraaneja, kaikki varsin hyvässä kunnossa. Ulpu-mummeli täyttää lokakuussa jo 2 vuotta, ja yhä vaan porskuttaa kuin hullu  :D

Veda

Meidän talvikkomuori Lilli on jo 2v1kk, kyllähän tuossa jo vähän vanhuuden oireita on. Karva harventunut ja vähän mennyt kasaan. Juoksupyörässä juoksee kovasti edelleen ja ruoka maittaa, pieni patti tullut jalkaan muttei näytä menoa haittaavan.

PiiaL

Meidän Veeti-papparaisen kadonneet mahakarvat ovatkin kasvaneet takaisin, kyseessä ei ollutkaan mikään vanhuudenoire vaan karvanvaihto näköjään. :) Muutenkin mies on niin nuorekkaassa kuosissa, että uskon sen elävän vielä pitkään. Vanhuuden oireita ei oikeastaan ole nähtävissä lainkaan vielä, niin tiedä kehtaako sitä edes "papparaiseksi" vielä kutsuakaan. Veetillä on ikää nyt 2v 1kk.

Muut meidän vanhukset ovat Darwin 1v 11kk ja Sefir 1v 10kk (jo vetskuiässä ovat myös Bianca 1v 8kk, Valencia 1v 6kk ja Massikka 1v 6kk). Näillä muillakaan ei oikeastaan ole nähtävissä vanhuuden merkkejä, mitä nyt Darwinin karva on nykyään semmoista pumpulimaista höttöä.

Meillä urokset ovat helposti saavuttaneet jopa 2v 6kk:n iän, naaraat monesti nukkuneet pois siinä kahden vuoden kieppeillä tai pari kuukautta yli kahden vuoden.

Lilli&Repe

Meidän Repe on nyt 1 vuosi 8 kk ja selkeesti on alkanut ikä painaa.
Ei oikein jaksa enää liikkua, juomassa käy hoippuvin askelin. Ruokakaan ei enää maistu, pilttiä vielä jaksaa vähän näykkäillä.
Juoksupyörässä vielä pari päivää sitten koitti juosta, mutta ei pienellä voimat riittäneet  :(
Ilmeisesti masukaan ei ihan kunnossa ole, näyttää että on vähän ripuloinut kun tänään varovasti Repeä tutkiskelin. Eikös sekin ole näitä vanhuuden vaivoja? Ja kyllä tuolla dunassa näyttää papanoitakin olevan..
Repe kyllä vaikuttaa kuitenkin siltä, että hänen olisi ihan hyvä olla vai onko?
Luin ketjua, ja siellä joku kirjoitti että hamsteri ei välttämättä näytä kipujaan. Onko siis mitään oireita tms. joista voisi päätellä hänen todellisen olotilansa? Vai pitäisikö käydä eläinlääkärillä....
Onkohan kellään Tampereen seudulla sitä hiilidioksidikoppia kun se aika tulee? Jos voisin sitten lopetuttaa Repen jos siltä vaikuttaa. Vaikka pientä korvausta vastaan. En haluaisi piikillekään viedä  :cry:
Tosi paha mieli on ja pelottaa että seuraavan kerran kun Repeä moikkaan se onkin nukkunut pois. Mutta tätähän tämä on...

Nilla

Meillä on kaksi ihan vanhusta. Talvikkosisarukset Ichigo ja Chion jotka nyt ovat 2v ja 9kk. Näiden äiti kuoli samassa iässä.

Ichigo voi hyvin, syö ja touhuaa, vaikka tietenkin on laihtunut ja tullut raihnaisemaksi. Chion taas voi huonosti, tai ainakin siltä näyttää. Sen maha on turvonnut ihan järkyttävän kokoiseksi eikä oikein enää syökään. Sen kävelykin näyttää järkyttävältä joten Chion on pakko mennä lopettamaan lähiaikoina  :(
Ei se haittaa, ei ne meitä tunne!

jensku

^^^ Veetin veli pojalla Leevillä on sama juttu. Vanhuus ei näytä painavan poikaa mitenkään viellä.  :)

Jos täytyy tunnustaa niin harmaata karvan karvaa ei näy viellä Leevissä. Tai ei ainakaa silmääni ole osunut. Turkki on pojalla tosi hyvässä kunossa ja kiiltää. Ja laihtunut Leevi ei ole lainkaan. :) Jopa poika jaksaa juosta pieniä lenkkejä juoksupyörässä.
~Diadem's Hamsterikasvatus ~
Kotisivu - http://diadems.hamsterit.net/
Meidät löytää myös Facebookista! - https://www.facebook.com/JenskunHamsula?ref=bookmarks

petosiru

^^^ Ikävä sanoa, mutta Repe kuulostaa niin huono kuntoiselta että lopetus tai ainakin
eläinlääkärireissu olisi paikallaan.  :|  Mahdollisimman pian sinuna veisin, ettei turhaan kärsi..  :(

Onpa Nillalla pitkään ikään ehtineet talvikot! Vaikka toiselta nyt voimat loppuvatkin..
Mun vanhin on 1v 7kk syrkkineiti ja helteellä oli sekin väsyneenpi, nyt on taas piristynyt.
Siitä on tullut "tricolor"hamsu kun musta peppu on ruskettunut.  xD On siis musta vn.
Muita vanhuuden merkkejä ei vielä ole, mummeli jaksaa juosta ja kiipeillä..
Eläimet ei ole mulle harrastus, vaan elämäntapa!
Ja ollu jo yli 20 vuotta.. ;D

[size=50]     Tai oikeestaan kohta 30, mut kuka niitä vuosia laskee.. ;o)[/size]

Lilli&Repe

Varasin aamulla Repelle ajan eläinlääkäriin, mutta huomasin juuri että Repe on jo päässyt hamsterien taivaaseen  :cry:

Cindu

Meidän vanha roboherra ei meinaa päästä ylös, paljon tarvii voimaa siihenkin..  :roll: Ja kasvaimen tapainen iso patti löytyy, eläinlääkärille vien, varmaan lopetuspiikki on seuraava askel, on niin kipeä jo 8< Ikää noin 2 vuotta. Ensiviikolle saisin vasta aikaa, saa nähdä joudunko sitten peruuttamaan sen jos se menehtyy sitä ennen.. 8<.  :cry:  Ei millään tahtoisi vielä luopua <3

Ja Lilli&Repe nimimerkille osaanottoni!  :sydan
R.I.P Söpö uros roborovski normaali, s. 2008-10.08.10 ?[/size]

MirkkuH

^et saisi jotain aikuista lopettamaan pientä raukkaa, näyttää kuvassa niin huonolta, että en odottaisi enää hetkeäkään, vaan päästäisin toisen pois kärsimästä...et voi kyllä vain odotella että se kärsii ja kuolee :nops:

Cindu

En varmaan saa... Pitää soitella toisille eläinlääkäreille, että parin päivän sisällä on pakko saada kyllä aika, olet oikeassa, ei voi vain odotella. Miten aikuinen voisi sitten hamsterin lopettaa?
R.I.P Söpö uros roborovski normaali, s. 2008-10.08.10 ?[/size]