Hamsteri ja Kissa. toivoton yhdistelmä??

Aloittaja Luna, 27.10.08 - klo:18:43

spellcaster

Lainaus käyttäjältä: lilli-97 - 16.06.11 - klo:19:29

Mutta siis osaako kissat avata ovii  <!-- s;) -->;)<!-- s;) --> ??

Meidän turkkilaiskissa oppi avaamaan ovia, eka aukeilivat makkarin ovet, ja viime juhannuksena odottikin yöllä yllätys kun päästiin kotiin. Ulko-ovi selällään auki, toinen kissa löytyi keittiön kaapin päältä ja toinen rappukäytävästä kerrosta alempaa  :icon_rolleyes:
Meni itseasiassa pari yötä kun tajuttiin että tekonen oli kissan syytä, onneksi mitään ei oltu viety... Seuraavana arkipäivänä soitin lukkoliikkeeseen ja asennutin turvalukon oveen, se laitetaan aina päälle kun kotoa pois lähdetään. Käännettiin myös välioven kahva pystyyn jottei kissa enää hyppisi siihen.

Että kyllä noi kissatkin oppii vaikka mitä  :icon_rolleyes:

lufas

Meillä on koira, utelias ja oikein aktiivinen tapaus, joka kyllä lähtisi leikkimään hamsterin kanssa, jos saisi tilaisuuden. Tapaturmien estämiseksi koira on kumminkin kaukana hamsterista. Noiden ei tarvitse olla missään tekemisissä toistensa kanssa, koska en näe mitään tarvetta sellaiseen.

Tuskin kissan eristäminen on sen vaikeampaa. Aina on hakaset ym. lukitusjärjestelmät,  joita kissa ei kykene läpäisemään.

Sulo

Meillä on tällä hetkellä kaksi kissaa ja kaksi hamsteria, eikä ole mikään toivoton yhdistelmä. Ei noi oikeestaan edes välitä toisistaan, eikä kissat yleensä oo hamstereiden kanssa samassa huoneessa.
Lavender's Paprika, pk normaali
Dotty-Pat, vaaleansininen vn laikukas hopeoitu

Silkki19

Meillä on kaksi kissaa, ja molemmat ovat kyllä erittäin kiinnostuneita hamsteristani mutta olen minä kuitenkin saanut ne pidettyä poissa eikä toinen kissani oleni niin kiinnostunut hamsustani silloin kun se nukkuu ;)

Eve87

Meilläkin yksi kissa aukoo ovia, mutta ei toistaiseksi ole onnistunut murtautumaan sentäänsä ulko-ovesta ulos  :hauskaa:

Ruusuli

Meillä on kotona 2 kissaa mutta nyt ne pidetään ulkona.
Talvella ne on sitten enemmän sisällä.Hamsterimme on ollut
meillä noin 1,5 viikkoo että talvesta tulee erilainen.  :mhappy:

hamsufani123

Kerran yhen isän tuttavan kissa oli syonnyt niiden hamsterin siis ihan järkyttävää. Häkki auki ja hamsteri kissan suussa. HIRVEETÄ.

Eve87

Kissatalouksissa tulee ottaa erityisesti huomioon hamsterin asumuksen turvallisuus.

Jos kissa/kissat pääsevät olemaan kosketuksissa hamsterin asumuksen kanssa, tulisi sen olla todella painava/hyvin tasoon kiinnitetty todella jämäkällä kannella, niin vältyttäisiin näiltä murheellisilta menetyksiltä  :icon_neutral:

Unipallo

Meillä oli parhaimmillaan kolme kissaa mutta nyt vaan enää 15v ukko, joka ei ole tippaakaan kiinnostunut. Meillä kaikki hamsut akvoissa/ dunissa. Tuo terrojen jämäkkyys kyllä pidetty mielessä kun oli enempi kissoja, vaikka ne ei valvomatta hamsuhuoneeseen päässeetkään. Kissa on kuitenkin aina kissa.

Tierra

Meilläkin yksi kissa joka mielellään maistelisi talvikoita ja gerbiileitä jos vain olisi mahdollista. Lasiterraarioiden seinän läpi joskus tuijottelee jyrsijöitä ja tassulla yrittää läpsiä lasia. Kannet on tehty kissaa silmällä pitäen jokaiseen kulmalistasta ja tiheästä verkosta.

Joku joskus tuli sanomaan että eläimet stressaavat itsensä kuoliaiksi kun talossa on kissa ja jyrsijöitä. Kyllä kai, meillä silloin harvoin kun kissa pääsee terraarion kannen päälle, jyrsijät vain kurkottelee haistelemaan sen tassuja ja ei kovin stressaantuneille näytä... =3
- Jyrsijöitä gerbujen, talvikoiden ja chinchillojen muodossa. -

Eve87

Meillä on sentään talossa frettejä, joiden voisi olettaa stressaavan jyrskiä. Vaan eipä ei, fretin ominaishaju on voimakas, mutta hienosti on mammat hoitaneet poikueensa, syrkit siis, jotka ovat tunnettuja siitä, että popsivat poikasensa häiriöteijöiden takia.  :wassat:

Unipallo

No ei meillä hamsut ainakaan kissoista/ koirista stressaa, kun minusta eivät tajua niiden edes merkitsevät mahdollista vaaraa. Joskus pidän sohvalla tv:a katsellessa hamsua kiipeilemässä ja koirat joskus kattelee lähistöllä niin hamsu ei kyllä toden totta pelkää niitä (niinkun eivät juuri mitään muutakaan). Sanonkin aina että tollanen kesy syrkki juoksis vaikka suden suuhun tajuamatta sitä....

menteri

Riippuu varmaan kissasta ja asunnosta, että kuinka eläimet saa tarvittaessa pidettyä erillään.

__________________________________________________________________________
????? ????????? hotels helsinki hotel helsinki ????? ?????????

Zinde

Meilläkään jyrsijät ei ole tuntuneet pelkäävän kissoja eivätkä reagoi niihin. Toki me ei olla niitä nenät vastakkain koskaan laitettukaan. Mun toinen kissa ei ole niinkään kiinnostunut jyrsijöistä, mutta toinen tuntuu miltei päivittäin juonittelevan, että miten saisi pyydystettyä ne. Ja niitä suunnitelmiaan kissa kokeileekin joka kerta kun käännän selkäni. Sen vuoksi meillä ei ikinä koskaan milloinkaan ole jyrsijät ja kissat samassa tilassa valvomatta. Ja aina saa olla valvomassa tosi tarkasti, kun ovat.

Maissi

Meillä on syyrialainen ja kissa saman katon alla, hyvin on tultu toimeen! Syrkkis asuu omassa huoneessani ja olen sijoittanut sen terraarion tyhjään vaatekaappiin. Huoneeni ovi on päivisin auki, jotta ilma vaihtuu -> hamsterikaapin ovet kiinni. Yöllä huoneeni ovi sulkeutuu -> hamsukaapin ovet avautuvat. Näin ollen naukujalla ei ole toivoakaan hamsterin luokse pääsystä :)

Ja hyvänä lisänä järjestelyssä on se, että hamsteri saa päivisin nukkua hiljaisessa, täysin pimeässä kaapissa. Kunnon unet on ainakin taattu  :nuq: