• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kuvia ja keskustelua hamsujen asumuksista

Aloittaja Tarja, 28.06.07 - klo:00:36

« edellinen - seuraava »

blood.and.tears

#300
Meiltä kuvia, robojen muovilootista. Kokoa yhdellä boksilla on noin 50*30, korkeus jotain reilut 25cm.




Toisen pojan samanlainen boksi


Kuivikkeena on mörtti+puupelletti, itse en kestä purun pöllyämistä, joten siksi joudutaan käyttämään mörttiä  :| Puupellettiä on seassa sen takia, että imee tuon pissan paljon paremmin, mörtti kun yksistään alkaa alle viikossa haisemaan.
Kotona tassuttelee
Cämpsyt Pilli ja Pulla
Puput Myrtti ja Tohveli
Maatiaiskisut MiuMiu ja Pantteri

tzt

#301
Savun minidunankaltainen vastasiivottuna (nyt siellä on lisäksi pyörä, jonka otan välillä pois, ja jos jonkinlaista pahviputkea ja lisää heinää).



Kuinka usein muuten vaihdatte sisustuksia? Mä koetan vaihtaa jotain aina kun hamssu vaikuttaa ikävystyneeltä (eli juoksee paljon pyörässä tai koettaa päästä roikkumaan kattoritilään). Välillä laitan valtaisan määrän purua, mutta Savu ei ole oikein ikinä intoutunut kaivelemaan.

Tekee mieli ostaa isompi terra, jotta pääsee sisustamaan paremmin.  :P

noora

#302
Blood.and.tears: Tuli mullakin mieleen että unohdin sanoa onko kyse syrkeistä vai käppäreistä. Syrkeistä siis kyse, eli ihan oikean lajin mukaan laskit. Väliseinä on nyt paikoillaan, tasot vielä puuttuvat ja uusi hamsu tulee parin päivän päästä.  :)

mantsikka:>

#303
Voisinpa minäkin tänne pitkästä aikaa taas laittaa kuvaa hamsujen asumuksista, tällä kertaa vuorossa talvikko Mein 70x45 gabber.
(kuvat nyt on vähän mitä on..)




tzt

#304
Hmmm, tahtoo gabberin. 70 x 45.. siinä olisi vähän enemmän tilaa virikkeille. Mittasin juuri tuon minidunankaltaiseni ja se on 55 x 39.. äh kun ei osaa mieltää, kuinka iso se tilanlisäys käytännössä olisi! Pitäisi nähdä vierekkäin niin voisi verrata.

Onko mitään "liian isoa" asumusta talvikolle? Tuleeko sille esmes orpo olo, jos lääniä riittää ympärillä enemmänkin?

Minnaw

#305
Lainaus käyttäjältä: "tzt"Onko mitään "liian isoa" asumusta talvikolle? Tuleeko sille esmes orpo olo, jos lääniä riittää ympärillä enemmänkin?
Hamsterit kun ovat saaliseläimiä, niin isot aukeat paikat saattavat tuntua niistä suojattomilta. Eli myös isossa asumuksessa pitää olla virikkeitä niin ettei mitään hirveän isoja aukkoja pääse syntymään. Toisaalta nekin voi sitten korvata paksulla purukerroksella, johon pääsee kaivautumaan. Voisi kyllä melkein sanoa, että syyrialaiskokoinen terra (80x50cm) alkaa olemaan jo kovin suuri yhdelle pienelle tavikolle. Liian suuressa asumuksessa hamsteri pääsee myös herkästi villiintymään.
Oxalis - talvikkokasvatus
http://oxalis.omasivu.fi/

Maikkis

#306
Kivan näköiset sisustukset tzt:n ja Mantsikan hamsujen dunissa  :)

tzt

#307
Kiitos Minnaw neuvoista ja Maikkis kehusta.   :)

GaneshaX

#308
Hienot hamsunkämpät :mrgreen:

Että mun pitää saada hamsula kuntoon että voin vähän kuvata sitä.
Nyt meillä on dunat ympäri keittiötä, koska hyllyjä ei ole vielä...
Ja siinä näyssä ei ole mitään hienoa... En mahdu keittiöön kuin laittamaan ruuan, en syömään :roll:
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Juulia

#309
ihania asumuksia taas jälleen! :)

Ayan hylly on tosi kivan näkönen, mistäs tollasia löytää ja mitkä ovat mitat? hyllyjen mittoja kyselen :P

Hamsut pitäis saada parempaan järjestykseen :)
Tulossa pk seepianharmaa vn Nicolas Nurinkurinen Karoliinan hamsulasta

Anniksi

#310
Empä oo ennen kuullut että hamsutkin pääsisivät villiintymään isossa asumuksessa. Hiiri puolella enemmän puhetta että liian isoissa asumuksissa tuppaisivat viilliintymään, mutta hamsujen kohdalla en oo kuullukkaan.  :shock:
R.I.P Leevi 12.08.-09, toistaiseksi kotona enää vain kaksi kania<3

maarit

#311
Miten mun silmään näyttää toi Mantsikan asumus talvikolle aivan liian isolta,en tiiä.Onhan sielä virikkeitä ja sisustusta mukavasti.  ;)
Hiiret ainakin tuppaavat villiintymään jos niitten asumus on liian iso ja miksei hamsujenkin kohdalla se pitäis paikkaansa.
Tällä hetkellä hamsteriton

Tatu

#312
No minä olen vain tottunut lukemaan "mitä isompi sen parempi", ja toisella talvikolla on nyt käytössään 80x45x45 terraario. Mitä tällä villiintymisellä oikeastaan edes tarkoitetaan? Onhan tuo "villiintynyt" mutta oli kyllä yhtälailla minusta minidunassaankin - sen takia ostinkin sille isomman asumuksen.

maarit

#313
Hiiret ainakin rupeavat oman kokemukseni mukaan nahistelemaan keskenään.Mulla on enemmän kokemusta hiiristä (kun niitä kasvattelen) enemmän kun hamsuista joten en osaa vastata mitä tuo villiintyminen hamsun kohdalla ilmenee.
Tällä hetkellä hamsteriton

tzt

#314
Enpä minäkään tiedä, kun on eka hamsu minulla nyt (aikaisemmin ollut jyrsijöistä lähinnä gerbiilejä). Mutta Savu ei tällä hetkellä ainakaan ole kovin "villi", kun laittaa käden dunaan niin se kävelee suoraan kämmenelle. Ei olisi välttämättä niin kivaa omalta kannalta, jos se vain painelisi karkuun pitkin terraariota, mutta tiedä sitten, olisiko se sille itselleen mikään ongelma.. Mulla on vähän tapana ylipohtia näitä asioita kun tuppaan stressaamaan siitä, onko lemmikillä nyt varmasti paras mahdollinen elämä.