• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsunäyttely 30.8. Tampere

Aloittaja Ninde, 17.06.08 - klo:14:04

« edellinen - seuraava »

Niina-03

#285
Lainaus käyttäjältä: "Goue"Olin aamun ekan tunnin paikan päällä yksin hamsteriväen edustajana ja yksin on kovin vaikea rakentaa koko juttua tunnissa
Vaan kyllä minä ja Pia kannettiin sitten puolet niistä hamsupöydistä, jotta et onneksi ihan yksin sitä hommaa hoitanut loppuun :)
Mutta olisin toivonut kyllä enemmän talkooväkeä. Ei tälläiset vanhat koukkuselkäiset eukot jaksa enää kannella pöytiä entiseen malliin. Tervetuloa vaan nuoret auttamaan.
[size=85]Tosikko, vanha käpy.[/size]

Goue

#286
Ei, ei, ei, ei!  xD  Luin tekstini uudelleen ja siitä saattaa tosiaan saada sen virheellisen käsityksen, että sain kaiken tunnissa tehdyksi yksin! Ei! Hommat jäi kesken, kun aloimme ottamaan ilmoja vastaan ja tulivat tehdyksi vasta, kun muu aktiiviväki pääsi saapumaan paikalle. Ja tästä syystä siis aikataulu meni reisille jo aamulla.

Anonymous

#287
Hamsteri ihmisiä oli paikalla 8:15, sekä sitä ennen, paikalla olivat 4h tytöt ja Jaana auttamassa, 4h tytöt ainakin näin kantamassa pöytiä ahkerasti aamulla ja illalla, vai puhutaanko nyt vain shy väestä?

Niina-03

#288
Lisää riskejä ja lihaksikkaita miehiä hamsuharrastukseen!  xD Harrastajat voisivat ajatella asiaa yhdistysten kannalta... Nyt jokainen kantaa miehensä paikalle tekemään raskaampia hommia  xD Ruipelot voi jättää kotiin.
[size=85]Tosikko, vanha käpy.[/size]

Goue

#289
Niin... nyt ei riittäisi enää virtaa pilkkujen viilailuun, mutta:
- kritisoin nyt shy:n väkeä ensisijaisesti (sekä jäseniä että hallituslaisia)
- juu, 4H-tytöt sun muut oli kyllä paikalla joo, mutta suunnilleen joka kerta, kun sain jonkun hihasta kiinni, että "hei voisitko avustaa mua ja tuota hamsupuolta", niin jo hetken kuluttua samainen tytsy kantoi pöytää marsuhiirikanimikäli-puolelle...
- kyllä siinä siis jo kasin jälkeen kävi väkeä pyörittelemässä silmiään, mutta se ei edistänyt asioita pätkääkään

AnsaLucia

#290
Iso kiitos taas kerran näyttelyjärjestelijöille, mukava näyttelypäivä taas takana. Onnittelut menestyneille, erityisesti meidän Armin äidille Syysmyrskylle!
Arja M
Tarinan talvikot, campbellit ja syyrialaiset

"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin Ellun kanat. ..."
Tuntematon sotilas / Väinö Linna

Annemari

#291
Mä haluan kiittää sitä keltaiseen järjestyksenvalvojaliiviin pukeutunutta henkilöä, jonka jäi kaikessa härdellissä mulle nimettömäksi. Kiitos avusta ja ohjeistamisesta meidän seurueen näyttelyreissun muututtua hauskasta tapahtumasta painajaiseksi  :( (tällä hetkellä pää on niin tyhjä, ettei tule osuvampaakaan sanaa mieleen). Täällä ainakin toivotaan niin paljon, että papova-epäily osoittautuu turhaksi..

Anonymous

#292
^kiitos oli erittäin mukava jutella kanssanne :)

Niin jos harrastuksessa olisi miehiä mukana voisi sanoa, että munatonta porukkaa, mutta nyt ei voi sanoa edes niin.
Yhteishenki on olematonta noissa näyttelyissä, tosin hamsteri ihmiset kaikkein parhaiten siivosivat tänään jälkensä, suuri kiitos kaikille, ei ollut banaanin kuoria, eläinten levinneitä, löysiä ulosteita, roskia, unohtuneita eläimiä etc. kuten muualla alueella siivottavana.
Kaaos oli aivan kaamea hamsteri alueen ulkopuolella...vessat olivat todella kauheassa kunnossa, en olisi vessojen kuntoa uskonut ellen olisi itse ollut niitäkin siivoamassa... :upmfh:
Hiiri, kani,marsu väki, mitä kaikkia siellä nyt olikaan, ei tehnyt mitään jälkiensä siivoamisen eteen, ellei todella komentanut siivoamaan oman kohtansa, sekin oli joillekin liian vaativaa.

Niina-03

#293
Olemme kaikki hyvin pahoillamme tapahtuneesta ja sadat peukut ovat pystyssä puolestasi Annemari.
Keltainen järjestysmies oli Pia Hilden, joka ne pokaalit myös lahjoitti. Pia taisi  olla se ahkerin monitoimihäärääjä ja paikalla aamusta iltaan.
[size=85]Tosikko, vanha käpy.[/size]

Annemari

#294
Korjataan vielä, että tosiaan Eetu-hamsu tuli näyttelyyn samalla kyydillä, mistä syystä myös minun hamsun kohdalla ruvettiin varotoimenpiteisiin. Kyydissä hamsut oli tullessa erillään toisistaan, minun oli kassissa. Palatessa omani tuli kotiin täysin eri kyydillä. Eniten peukkujen pitoa siis tässä tilanteessa varmasti tarvitsee Eetu omistajineen, vaikka kyllähän sitä itsekin säikähti kunnolla.Tämä oli tosiaan omanikin kohdalla täysin ensimmäinen näyttelykerta ja ensimmäinen kerta, kun on edes samassa tilassa muiden hamsujen kanssa. Toivottavasti selvitään kaikki pelkällä säikähdyksellä.

Minski

#295
Lainaus käyttäjältä: "Pia"sen sijaan lahjoittamiani pokaaleja oli jaettu koe-ja ei koe standardi syrkeille. Miksi?
Minun koe-standardi syyris Tajinda sai yhden semmoisen pokaalin. Luovutan sen kyllä mielelläni jollekin kiinalaiselle tai campbellille, jolle se oli tarkoitettu. Kenen kiinalainen tai campbelli oli ykkönen ?



Meillä meni näyttelyssä kivasti :)
Lyhytkarvaiset Roderick Rokkitähti ja SHY VL LJV07 Symphatil Qasper saivat sertit. Qasper oli myös Paras veteraani ja mahtoiko olla myös tuomarin suosikki, mulla meni vähän ohi, mistä se yks palkinto tuli. Roderick ja Qasper saivat molemmat myös Kumat. Tajinda Taikatähti oli koe-standardien ykkönen ja tuomarin suosikki ja sai Kuman. Niin ja saihan tuo Haline Hopeahippukin Kuman. Oli tosi ihana erityisesti se, että Tajinda ja Roderick, jotka on omia kasvatteja pärjäsivät niin mukavasti <3 Myös Qasperin menestys oli ihana juttu, koska Qasper on rakkaan edesmenneen Vincenttini poika <3

Mutta oli mulla sit hamsuja, jotka veti vaan sitä normi H:takin sieltä, että oli mulla ihan oikeesti sitä rupusakkiakin siellä mukana, jos joku ei usko :D


Tuli muuten mieleen vasta kotona, että pitikös tässä näyttelyssä jakaa ne loput Vuoden Voittaja-jutskat ? Ei mulla muuta olis ollut kuin Vincentin VLH-jutska ja Vincentkin on jo pois nukkunut...


Tuossa tuli katseltua noita omia assarin hommissa tehtyjä "muistiinpanoja" niin miten tuo on, että jos hamsu saa ERI:n niin eikö se kaiken loogisuuden mukaan mene sijoitettaessa automaattisesti EH:n saaneiden edelle ? Mietin vain, kun meidän Qasper oli mun muistiinpanojen mukaan lyhkisten ainoa ERI:n saanut hamsu, mutta edelle sijoittui silti EH:n hamsuja, että onko mun muistiinpanoissa jotain virhettä vai oonko vaan ymmärtänyt väärin ja EH:t voivatkin sijoittua ERI:en edelle ? En lainkaan kiistä, etteikö voittajahamsu olisi ansainnut voittoansa, koska se oli todella upea ja kiistatta kauniimpi kuin meidän Qasper, mutta noin niinkuin loogisuuden kannalta vain asiaa mietin, kun järkeni ei ymmärrä :)

Sitten mietitytti, kun koe-standardeissa meidän Hienohelma oli paras veteraani, vaikka sai vain surkeasti T:n ruputurkkinsa vuoksi, että miksei Paras veteraani ollut meidän Nathaniel, joka sai kuitenkin paremman vaikkakin vain H:n ? Samaan osoitteeseenhan tuo nyt olis kuitenkin tullut, mutta noin niinkuin taas periaatteesta mietin tätäkin :P


Kiitos muuten tosi hyvästä ruoasta :)
Muutenkin kiitos kivasta päivästä ! Ja onnea menestyneille :)


Sen verran jos saisin assarin näkökulmasta ehdottaa; olisiko mitenkään mahdollista, että niille hamsuille, jotka osallistuvat sekä ulkomuotoluokkaan että lemmikkiluokkaan olis kokonaan oma pöytänsä ? Nimittäin oli kyllä hiukan ärsyttävää, kun oltiin enskattaren kanssa järkätty ulkomuotosyyristen boksit hienosti numerojärkkään ja kaikkien piti olla nätisti ja loogisesti tyyliin "tästä voi vaan poimia oikeet boksit ja kikuttaa tuomarille" niin sitten kun sieltä ulkomuotopöydältä haettiin lemmikkiluokkiin osallistuvia syyriksiä niin niitä ei palautettu samaan paikkaan takaisin vaan aivan sekaiseen järkkään ja osaa ei palautettu ollenkaan takaisin vaan monet oli viety lemmikkisyyristen pöytään, vaikkei ne olleet käyneet ulkomuotoarvostelussa vielä ollenkaan, sitten siinä joutui etsimään oikeita hamsuja kaiken hössäkän lisäksi myös sieltä lemmikkipöydältä, vaikka sekä ulkomuotoon että lemmikkiin osallistuvat hamsuboksit pitäis olla aina ulkomuotopöydällä. Oli kyllä aika sekavaa. Eli toivoisin assarin näkökulmasta joko a) omaa pöytää hamsuille, jotka osallistuvat sekä ulkomuotoon että lemmikkiin tai b) lemmikkiluokkien assarit palauttaisi ne boksit aina takaisin sinne ulkomuotopöydälle ja mielellään siihen mistä paikasta sen oli ottanutkin.
Hamsteriton tätä nykyä

Niina-03

#296
Peukkuja Eetulle ja kaikille asianosaisille.
Ei papova ole mikään Ebola, mutta tietenkin kannattaa suhtautua vakavasti ja huolellisesti asiaan.
Ihomuutokset voivat olla alunperin kalterien syönnistä... mutta kun varma ei voi olla, niin karanteeni on kuitenkin syytä pitää ja tilannetta tarkkailla kunnes näkee mihin suuntaan leuanalus kehittyy.
Hyvällä tuurilla 1-2 kuukauden kuluttua leuka  voi olla parantunut täysin, silloin vaara olisi luultavammin ohi. Sitä toivotaan. Pitäkää meidät ajan tasalla.
[size=85]Tosikko, vanha käpy.[/size]

Pertti

#297
Sori kun floodaan, mutta haluisin vielä esittää kiitokseni sekä PiNan että SHY:n porukalle koko näyttelyn järkkäämisestä! Mein reipas Ninni sihteeröi parin tunnin yöunilla kun oli eka hoidellut yömyöhään paperihommia ja aamulla heräsi hakemaan tuomareita satamasta. Unohtamatta tuomareiden yms juttujen hommaamista! Ja mein Piaa, jonka asunto oli täyttynyt BF-jyvistä :D Ja kaikkia muitaki reippaita :) Mullakin oli jo pehmeä lasku näyttelyjärjestelyihin kun hommasin tuomareiden lahjat ja kukkaset, tästä se taas lähtee! :)

Minski, pääsääntösestihän noissa palkinnoissa pätee tuo arvosanajärjestys hyvin pitkälle, mutta vähän tuomarista riippuen siitä saatetaan vähän luistaa, lähinnä ainakin itse käytännössä siitä syystä että jotain tiettyä palkintoa antaessani haluan painottaa jotain tiettyä ominaisuutta tmv. joka saattaa esim sillä T:n saaneella olla parempi kuin H:n saaneella. Erityisesti ulkomaisilla tuomareilla pitää myös ottaa huomioon, että he eivät ole tottuneet täkäläiseen arvostelusysteemiin ja se aiheuttaa omat ongelmansa. Lottekin kun oli ekaa kertaa Suomessa tänään arvostelemassa :)
Kyllä aina yhen voi ottaa!

Minski

#298
^ Ok, asia sitten selvä :)
Hyvä kun kysyin niin nytpä olen taas viisaampi :D
Hamsteriton tätä nykyä

Niina-03

#299
Kiitos vielä minunkin puolestani kaikille näyttelynjärjestäjille ja näyttelyväelle.  Ison näyttelyn kasaamisessa on kova työ. Sankareita ovat kaikki, jotka raatavat muiden onnistuneen näyttelypäivän eteen.
Oli tosi mukava ja lämminhenkinen tunnelma, oikeasti kivaa  :sydan

Ja sain tehtyä sen mieltä vaivanneen lemmikkituomaritäydennyskoulutuksen, joten taas joskus on vaara nähdä pärstäni tuomarinpöydän takana.
[size=85]Tosikko, vanha käpy.[/size]