• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsunäyttely 30.8. Tampere

Aloittaja Ninde, 17.06.08 - klo:14:04

« edellinen - seuraava »

Immu

#195
^ Okei kiitos. :D Tapahtuuko se sitten niin, että hamsu viedään tuomarille ja se käy sen läpi ja siinä se, vai? Ja monelta näyttely alkaa, ja loppuu?
[size=85]? Susa-Erma´s Launo \'\'Eeli\'\' 7/10
? Gothic Girl \'\'Hertta\'\' 8/10[/size]

Jane_O

#196
^ Kun olet ilmoittautunut, saat infosta numerolapun, joka teipataan boksin kanteen. Sitten boksi viedään oikealle pöydälle, tässä tapauksessa syyrialaisten lemmikkiluokka-pöydälle (pöydissä lukee yleensä päissä, että mikä luokka sillä on), ja laitetaan suht numerojärjestykseen (OT:nä tässä vaiheessa kaikille näytskään tuleville, että olis kiva kun se boksi viitsittäis laittaa edes suht numerojärjestykseen jo heti aamulla kun tulee, niin olis sitten assarilla vähän helpompi homma). Jälki-ilmonneet laitetaan tässä vaiheessa etukäteen ilmonneiden jälkeen. Sitten vaan ollaan ja hengataan, assari vie hamsterinboksin sitten ajallaan tuomarin pöydälle kun sen vuoro on. Hamsterin arvostelua voi seurata (yleensä tuomaripöytien edessä on tuolit missä voi istuskella), mutta missään nimessä ei saa tuoda esiin, että kyseessä on oma hamsterisi. Sitten kun assari on tuonut boksin takaisin pöydälle, voi mennä katsomaan mitä tuomari on sanonut hamsterista. Tapana myös on, että arvostelukaavake jätetään boksin kannen päälle näyttelyn ajaksi, sillä monet merkkaavat ylös hamstereiden saamia "arvosanoja" sekä ovat muutenkin kiinnostuneita mitä niistä on sanottu. Jos hamsteri saa hyvän arvosanan kannattaa boksin antaa olla pöydällä siihen asti kunnes tuomari on sijoittanut hamsterit, sillä tuomari voi pyytää lopuksi uudestaan joitain hamstereita uudelleen tarkasteluun (tosin jollain on sellainen tapa, että he jemmaavat mahdollisesti sijoitettavat boksit pöydän alle ym.). Näyttelystä ei kannata lähteä ennen oman luokan palkintojen jakoa, sillä edes hamsterin saama arvosana ei takaa sitä (ts. jos hamsterisi ei saa parasta mahdollista), etteikö sitä palkittaisi esim. kunniamaininnalla.

Edit: Näyttelyvahvistuksesta napattua: "Näyttelypaikalla tulisi olla viimeistään klo 9:30 näyttelyaamuna. Arvostelut alkavat noin klo 10.
Näyttely pyritään saamaan päätökseen ulkomuotoluokkien osalta viimeistään klo 17,
lemmikkiluokat ovat arvosteltuja arviolta 2–3 tuntia aikaisemmin."
"Lemmikkiluokkiin on jälki-ilmoittautumismahdollisuus näyttelypäivän aamuna klo. 9:00–9:45."
[size=85]Rakkaita kaivaten, olette ikuisesti sydämissämme![/size]
[size=85]Eikka (Calevala)<3, vkh roborovski uros, 1.4.2008-16.10.09.[/size]
[size=85]Max (Vivaldine\'s Tobias Taikaviitta*)<3, lk syyrialainen uros, 7.4.07-29.5.09.[/size]
[size=85]Veikka (Calavale)<3, vkh roborovski uros, 1.4.08-18.4.09.[/size]

Anonymous

#197
Lainaus käyttäjältä: "Ninde"
Lainaus käyttäjältä: "Pia"Ai onks tuol jälki ilmo mahdollisuus?
Lemmikkiluokkiin on aina jälki-ilmoittautumismahdollisuus.
Ai niin joo...vanhalla pätkii :D

pokaalifirma oli kämmynny mun tilauksen, soittelivat eilen paniikissa, en nyt yhtään tiedä millaset pokaalit ykkösille tulee, ku ne jouduttiin vaihtamaan, tänään olivat postissa, mutta en ehtinyt hakea ennen duuniin lähtöä.
Toivottavasti nyt ovat nyt yhtä hienoja, kuin ne mitkä alunperin tilasin, lupasivat tulla hinnassa vastaan, jos hyväksyn vaihtopokaalit :D

Nyt on isommat pokaalit, ku koskaan aiemmin olen tilannut, mutta niitä ei ole hirveesti, koska hintakin on koon mukainen.

GaneshaX

#198
Onko korrektia lukea toisten eläinten arvostelupapereita? Monesti on tehnyt mieli ja tiedän että jotkut kyllä lukee, mutta itse en ole oikein kehdannut... Mielipiteitä? :|  
(tulipa tosta mieleen, että sanoin tänää töissä, ettei mulla ole mielipiteitä XD )
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Minski

#199
^ En mä koe, että se hamsujen arvostelu olis mitään salaista puuhaa, joten en ole edes ajatellut, etteikö niitä voisi lukea :) Ja jos ei saisi lukea niin varmaan käytössä olis kaiketi jotkut sinetillä suljetut kirjekuoret, joihin tuomarit sujauttaisivat arvostelukaavakkeet salamyhkäisen näköisinä xD
Hamsteriton tätä nykyä

Jane_O

#200
^^ Siis kyllä se mun mielest ihan ok on. Pystyy vähän kartuttamaan millainen taso on, millaisista eläimistä tuomari tykkää ja millaisia ovat esim. erin eläimet. Samalla pystyy myös vähän vertailemaan oman eläimen saamaa arvostelua muihin. Mä nyt koen vaan noi näyttelyt sellaisiksi julkisiksi tilaisuuksiksi ja kaavakkeet samalla julkisiksi myös. Varmasti on niitä, jotka ovat eri mieltä, eli tää oli vaan mun mielipide.
[size=85]Rakkaita kaivaten, olette ikuisesti sydämissämme![/size]
[size=85]Eikka (Calevala)<3, vkh roborovski uros, 1.4.2008-16.10.09.[/size]
[size=85]Max (Vivaldine\'s Tobias Taikaviitta*)<3, lk syyrialainen uros, 7.4.07-29.5.09.[/size]
[size=85]Veikka (Calavale)<3, vkh roborovski uros, 1.4.08-18.4.09.[/size]

Ninde

#201
Ilman muuta toisten arvostelukaavakkeita saa lukea, eli Janea tässä komppailen. Ja niitä kaavakkeita ei saa piilottaa senkään takia, että tuomari saattaa haluta lukea vielä jatkokisassa vertaillessaan eläimiä toisiinsa, että mitä on mistäkin hamsusta sanonut, koska tarkkoja muistiinpanoja ei useinkaan ehdi tekemään. Moni myös kirjoittaa tulokset omiin luetteloihinsa ja koska niitä ei nykyisin sihteeri enää huuda ääneen, on melken ainoa mahdollisuus kerätä ne itse kaavakkeista.

Tosin jos yleisö haluaa, että sihteeri kertoo mitä kukin hamsteri aina saa, voi rohkeasti pyytää sihteeriä kuuluttamaan tuloksen jokaisen hamsterin jälkeen. Näin on ennen tehty aina (siis kerrottu pistemäärä/arvosana ääneen), mutta joskus jos ei ole yhtään ihmistä arvostelua seuramassa, on se huuteleminen ollut täysin turhaa ja siitä on sitten pikkuhiljaa luovuttu kokonaan.

Mustikkamaan

#202
Joo siis tottakai pitää päästä lukemaan toistenkin arvosteluita. Siinähän parhaiten näkee että millainen tuomari on, kun ei saa perspektiiviä vain oman/omien hamsterin perusteella vaan useamman. Ja muuteski, onhan se kiva kyylätä! Itse tosin en ole jokuseen vuoteen enää harrastanut sitä, aina ollut jotain muuta :S Ehkä joskus vielä :D
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Minski

#203
Lainaus käyttäjältä: "Mustikkamaan"Ja muuteski, onhan se kiva kyylätä!
Joo :yes: Assarina onkin kiva olla, kun voi kyylätä ekana kaikki arvostelut :D
Hamsteriton tätä nykyä

yume

#204
Hei onko tietoa että paljonko gerbiileitä siellä on ilmotettuna ja onko niille silppuri kisoja? : )
? Australiankarjakoirat Uja, Nuppu & Ukko
? Gerbiilit Onni, Vili & Oliver
? RIP Vkh talvikko Nuutti

Ninde

#205
^Gerbiilikysymykset kannattaa osoittaa Pinan väelle: //http://www.pirkanmaannakertajat.net/

wap`

#206
Niin missäs tampereella tää pidetään?

Aya

#207
Näyttelykutsu
LainaaNäyttelypaikkana Teivon raviradan totohalli (Teivon Ravikeskus, 33420 Tampere).

eta

#208
Olen tulossa 4 hamsun kanssa ja 3 hamsua olen ostamassa nayttelyista. Tiedatteko millaiset tilat siella on voiko tavaroita jattaa johonkin vai joudunko koko paivan kulkemaan nama ostamani hamsut kassissa mukana. yksi ostamistani hamsuista tulee nayttelyyn ed. omistajan nimella. Mika on suositeltama lampotila hamsulle jos vien ne esim. autoon odottamaan. Miten te kokeneemmat nayttelyissa kavijat toimitte tallaisissa tilanteissa ?

Mustikkamaan

#209
Älä ikimaailmassa vie hamsuja näillä keleillä autoon odottamaan. Boksien lämpötila nousee nopeasti kuumemmaksi kuin auton. Ellei nyt satu ihan kovin viileätä tulemaan, mutta näillä peruslämpötiloilla mitä nyt on, on suotavampaa ettei hamstereita jätetä autoon.

Hamsut voivat olla mukana ihan näyttelypaikalla, on tilaa kyllä aina sen verran säilyttää niitä siellä :)
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]