• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsunäyttely 30.8. Tampere

Aloittaja Ninde, 17.06.08 - klo:14:04

« edellinen - seuraava »

Nilla

#255
Huomenna onkin jo sitten näyttely!  :pileet:
Ei se haittaa, ei ne meitä tunne!

Niina-03

#256
Ruotsalainen kasvattaja etsii näyttelystä talvikkonaarasta, jolla täysi taulu luonnollisesti puhtaita elukoita. Jos joku piilottelee vielä nättiä talvikkotyttöä kotonaan ja aikoo luopua siitä, niin mailia pikaisesti:
mailto:hamsterlady_no1@hotmail.com">hamsterlady_no1@hotmail.com

Eläin pääsisi Ruotsiin tuomareiden mukana.
[size=85]Tosikko, vanha käpy.[/size]

PiiaL

#257
Ninde: Kiitoksia avusta, näemmä olin hieman huolimattomasti lukaissut näyttelykutsun läpi. :)

Kisshu

#258
Lainaus käyttäjältä: "Maria"
Lainaus käyttäjältä: "Minski"Mun hamsut tekee mulle kiusaa ja muuntuu rumiks just ennen näyttelyä
Ihan tyhmää semmonen :|
Sama... Yksi meinaa suurin piirtein kaljuuntua, ja toinen on muuten vain turmellut turkkiaan :rant: .
Viimeksi molemmat hamsut alkoivat vaihtaa turkkia näyttelyiden aikaan, joten se hieman söi arvostelua... Onneksi nyt ei ole ihan sama juttu.

Unohdin autuaasti koko maksun, ja tänään sitten kamalalla hopulla maksamaan... Kiva, jos sen vasta huomenna olisi muistanut...
Juu, minun hamsuni on turmellut itseään myös.. Toinen silmä vähän kipeänä.  :cry:  Enkä viitsi peruuttaa osallistumistakaan enää tässä vaiheessa, kuitenkin vanhuksen kanssa viimeinen tilaisuus näyttelyissä käydä. No, arvostelua lähinnä hakemaan olin tulossa, mitä mieltä tuomari hamsustani. :) Täälläkin maksettiin maksu vasta tänään.
[size=85]R.I.P. Herra Nukkumatti "Matti" 16.4.2007 -16.1.2009
Robot 10.11.2008
Mörkö 6.5.2009
?[/size]

Ninde

#259
^Sairasta hamsteria ei saa tuoda näyttelyyn.

Niina-03

#260
Iiiik, jännittää minuakin... nuorrun 30 vuotta. Ja totisesti, kaikki hamsut ovat rumentuneet aika roimasti siitä kun niitä ilmoittaessani katselin :teipit
Ei ainakaan tarvitte raahata palkintoja kotiin niska limassa  :oops:


Ja ei sairaita eläimiä näyttelyyn kiitos!
Jos silmä näyttää huonolta tai eläin muuten edes vähänkään kipeältä, kannattaa jättää suosiolla kotiin. Ei kannata hakea huonoa arvostelua tai jopa hylkyä. Lisäksi eläin kärsii jos kipeänä kuljetellaan.
[size=85]Tosikko, vanha käpy.[/size]

Heli

#261
Joo pitää ymmärtää, että on pikkasen eri asia jos hamsu on huonon näköinen sen takia että se on kipeä kuin että se on "rupsahtanut" muuten vaan niin ettei vastaa rotumääritelmää toivotulla tavalla.
Destiny's hamsterit 2001-2009

Minski

#262
Pitäs kait mennä nukkuun, että jaksaa huomenna kiikutella bokseja tuomaripöydälle :) On vaan yhtä sun toista vielä tekemättä, että eipä sitä seuraavaan pariin tuntiin ainakaan ehdi nukkumista suunnitella (en  oo yhtään viime tipan ihminen :angel).

On kyllä tylsä juttu, kun nuo jotkut hamsut on muuttuneet ilmopäivän ajoista rumemmiksi. Just tuossa viime katsausta tein noihin lähdössä oleviin hamsuihin ja on ne kyllä semmonen rupusakki :D Ja sitten kiukuttelen edelleen noiden pk-hamsujen kanssa, kun mä en niiden turkista oo koskaan osannut pitää huolta, aina niillä jossain vaiheessa muuttuu ne laahukset ihan nysiksi. No eipä se nyt niin haittaa, odotukset ei ainakaan ole nyt(kään) korkealla vaan lähinnä haluan saada hamsuista vain arvostelut, siksi mukaan lähtee sellaisiakin hamsuja, joista tiedän itekkin, että ovat ihan surkeita kuvionsa/värinsä edustajia.

Kaikki muu valmistelu on tehty; boksit laitettu valmiiksi, reppu pakattu, kuitti pistetty varmasti mukaan lähteväksi, porkkanat paloteltu... ainoosti hamsut pitää aamulla laittaa bokseihin :)
Hamsteriton tätä nykyä

GaneshaX

#263
:hyper  :hyper Täältä tullaan rupusakin kanssa :hyper  :hyper
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Immu

#264
Samoin. :P Jänskättää kun on eka näyttely. Kaikki on kuitenkin pakattu mukaan, vielä itse Päivänsäde puuttuu. Näyttää nukkuvan tällähetkellä putkessa niin autuaan tietämättömänä kaikesta tulevasta. xD
[size=85]? Susa-Erma´s Launo \'\'Eeli\'\' 7/10
? Gothic Girl \'\'Hertta\'\' 8/10[/size]

Kisshu

#265
No, hamsterini silmä, luojan kiitos, parani. Käytiin näyttelyiden jälkeen (niin, miksikö silloin? -.-) eläinlääkärissä ja se oli ihan hyvällä mallilla, terve siis. Ihan turhaan minä panikoin sen kanssa, taisin itse vain olla liian sekaisin näyttelyistä. Oli se tänään jo aamulla ihan terveen näköinen, mutta oli käytävä heti eläinlääkärillä kun oli vain mahdollista. Eli ei ollut hampsteri sairas, sittenkään, huh! :D

Ihan hyvät arvostelutkin saatiin, olen erittäin tyytyväinen, koko päivä oli todella mukava, ihania hamstereita + muita jyrsijöitä ja kaneja.  :sydan  Hamsterinikin viihtyi näyttelyissä eikä panikoinut laatikossaan, vaikka luulin ihan että siellä muiden hamstereiden keskellä hamsu sekoaisi täysin. Arvostelussakin luki, että on rauhallinen käsitellessä.  :angel

Siellä oli yksi syyrialainen, jolla saattaa olla joku tauti. En tiedä, tunnistaako kukaan omaa hamsteriaan tällaiseen kuvaukseen, mutta se oli todellakin harmi tällainen! Vaikka se ei omaani voisi tarttua, niin ei se silti mukavaa ollut. Omistajallekin inhottava pettymys, varmasti. :/
[size=85]R.I.P. Herra Nukkumatti "Matti" 16.4.2007 -16.1.2009
Robot 10.11.2008
Mörkö 6.5.2009
?[/size]

Nilla

#266
Kiitos kaikille todella mukavasta näyttelypäivästä (myös Juhalle joka otti kokoajan musta kuvia  :lol:)

Oli kiva assaroida, ettei tarvinnut vaan seistä tumput suorina  ;)  

Laitan kuviani näyttelykuviin, kun ehdin.
Ei se haittaa, ei ne meitä tunne!

Niina-03

#267
Lainaus käyttäjältä: "GaneshaX":hyper  :hyper Täältä tullaan rupusakin kanssa :hyper  :hyper
Sun hamsut olikin niin huonoja että!!! Ettäs kehtaat sellaisia tuoda :D

Niina

:pileet:  :pileet:  :pileet: Linnunradan Syysmyrsky BIS 1  :pileet:  :pileet:  :pileet:
Ei mulla olekaan ollut koskaan vielä näyttelyn parasta, tää on historiaa  :D
[size=85]Tosikko, vanha käpy.[/size]

Scarlett

#268
Nostan käden pystyyn ja ilmoittaudun tämän kyseisen hamsterin omistajaksi.  Kyseessä on siis jälleen pahamaineinen papova-epäily, johon tulee suhtautua vakavasti, kuitenkaan panikoitumatta.

Tämän epäilyn aiheuttivat tuomarin kirjoittamaa kommenttia sanatarkasti lainaten "useat ruvet alaleuassa, järsiikö kenties kaltereita?". Itse en näe leuassa kuin yhden minimaalisen pienen ruven, mutta koska olen harrastelija ja hamstereitten parissa noviisi, en kiistä useiden paikallaolleiden hamsteria tutkineiden asiantuntijoiden havaintoja.  Syynä tähän voi olla - ja toivottavasti on - jokin muukin kuin papova-virus.
Hamsteri oli näyttelyssä puhtaassa näyttelyboksissa, ja se arvosteltiin ensimmäisenä, ja tautiepäilyn jälkeen se vietiin välittömästi pois näyttelypaikalta.

Kyseessä on nuori, 4.6. kuluvaa vuotta syntynyt hamsteriuros, jonka hankin epäviralliselta kasvattajalta. Eläin on ollut minulla 21.7. lähtien, ja se on ollut hamsterimaisen eläväinen, virkeä ja hyvinvoiva koko täällä asumisen ajan. Se ei ole kasvattajan kotoa lähdettyään ollut kosketuksissa mihinkään muuhun eläimeen, ja vain muutamaan ihmiseen. Kotonani ei ole mitään muita eläimiä. Hamsteri asuu terraariossa, jossa on seulaverkosta tehty kansi, ja olen ollut tietoinen, että yksi sen mielipuuhista on tuo verkossa kiipeily ja roikkuminen, mutta en ole aikaisemmin huomannut sen aiheuttaneen haavoja tai rokahtumia suupielissä, leuassa tai missään muuallakaan. Eilen käsitellessä hamsteriani en huomannut/pannut merkille mitään poikkeavaa sen suun alueella, mutta on mahdollista että tämä pieni, valkoisessa turkissa tummana pisteenä näkyvä rupi on jäänyt minulta huomaamatta tai se on syntynyt vasta viime yön aikana. Muita leuan alueen ihomuutoksia en havaitse itse.

Olen ollut yhteyksissä kasvattajaan, ja uskon, että hän suhtautuu epäilykseen asiankuuluvalla vakavuudella, kuten meistä jokainen varmasti tekee. Silmäteräni on nyt tehotarkkailun alla, ja huoli rakkaasta ainoasta lemmikistä on suuri. Luonnollisesti tulen kertomaan Eetun voinnista, mikäli jotain muutoksia ilmenee.

Mustikkamaan

#269
Rupia nyt näkyy hamstereilla tuon tuostakin. Niitä tulee juurikin kaltereiden jyrsimisestä ym.

Harmi etten ollut paikalla, olisi kiinnostanut nähdä. Ne on kuitenkin ihan selkeitä patteja-patteja jos ne on näitä karvatuppikasvaimia.

Toivottavasti ei nyt tehty kärpäsestä härkästä, jäämme odottamaan mahdollisia lisätietoja.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]