Eurooppalainen hamsteri + muut villinä elävät hamsterilajit

Aloittaja Anonymous, 09.06.08 - klo:11:01

« edellinen - seuraava »

Anonymous

Ihan mielenkiinnolla kysyn, että onko näitä missään, siis yksityisillä nyt ei varmaan ole, koska eläin on uhanalainen, mutta onko esimerkiksi jossakin eläintarhassa, tai vastaavassa.
Suojeluohjelmiahan kyseiselle hamsterille on ja elvytystoimia kannan säilymiseksi.
Olisin vain kiinnostunut näkemään ihan live kuvia tästä jättihamsterista :D
Onko muuten kukaan nähnyt kyseistä eläintä ikinä ?

TiinaL

En ole livenä nähnyt, mutta jokin aika (vuosi? kaksi?) sitten telkkarista tuli kiintoisa dokumentti näistä. Pesäkoloon oli laitettu pleksiseinä, jonka läpi kuvattiin hamsterin perhe-elämää.
Hypnôse

Anonymous

^Voi hitsi tollanen ohjelma ois kiva nähdä, löytyisköhän sitä netistä, siellähän on ainakin ylen ohjelmia paljon.
Talvikoista olen nähnyt paljonkin ulkomaalaisia ohjelmia, mutta en tuosta "jättihamsusta"  :mrgreen:

TiinaL

Se oli Luontohetki: Villihamsterin vuosi. Ei taida netissä olla. Oiskohan joku nauhottanut/tallentanut.
Hypnôse

GaneshaX

eikös se ole jokin eurooppalainen peltohamsteri? :pihalla:
Tuo ohjelma muokin kiinnostaisi. :yes:
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Anonymous

Lainaus käyttäjältä: "TiinaL"Se oli Luontohetki: Villihamsterin vuosi. Ei taida netissä olla. Oiskohan joku nauhottanut/tallentanut.
Ton nimisen olen kyllä muuten osittain kattonut, mut se oli talvikoista :huh  oisko joku samantyylinen nimi tolla jättihamsu ohjelmalla?

Nilla

Lainaus käyttäjältä: "GaneshaX"Tuo ohjelma muokin kiinnostaisi. :yes:

Samoin.  :yes:
Ei se haittaa, ei ne meitä tunne!

TiinaL

Jaah, en mä sen ohjelman nimeä muista, googlettamalla löytyi. Itseasiassa löytyikin sekä "Villihamsterin vuosi" että "Hamsterin vuosi" vaihtoehdot.
Hypnôse

Mustikkamaan

Se on tullut tosi monesti telkkarista luonto-ohjelmana. Kerran oon kattonu. Ihan mielenkiintoinen kyllä :)
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Anonymous

Noi molemmat ohjelmat muistaakseni käsittelee kyllä talvikoita ja muita pieniä hamstereita, nythän mä tajusinki, mäpä soitan joku päivä tonne Ylelle ja muualle ja kyselen hiukan, paljon nopeemmin selviää koko asia ja mullahan on kyllä tuttu Ylellä duunis, jos sattuis saamaan sen ohjelman itelleen  ;) Mä ilmottelen, kuhan ehdin rimputella.

Mustikkamaan

Kyl se on ihan eurooppalaisesta peltohamsterista se ohjelma. Ei me niin väärässä voida olla :D
Heidi Harju

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

marlena

Olen joskus nähnyt ko. ohjelman ja kyllä siinä oli Peltohamsteri.
Jokunen vuosi sitten oli kalentereita jossa oli kuvakin Peltohamsterista.
Susa-Erma´s Syyrialaiset ja Venäjänkääpiöt: Talvikot ja Campbellit
Asumme Tampereella! 040-5839435  
http://susaermas.suntuubi.com/

X-File's/JonnaMilaya

Lainaus käyttäjältä: "marlena"Jokunen vuosi sitten oli kalentereita jossa oli kuvakin Peltohamsterista.
Niin oli...Hitsi kun mulla oli pitkään se kuva tuossa seinällä, mut viime viikolla se repes ja heitin pois....
~Solnechnyi Trusha~

Jane_O

Mä aloin mielenkiinnosta kanssa etsimään kuvia netistä, tässä muutama löydös:

Edit: Tässä vielä linkki englanninkieliseen yleisjuttuun peltohamsterista.
[size=85]Rakkaita kaivaten, olette ikuisesti sydämissämme![/size]
[size=85]Eikka (Calevala)<3, vkh roborovski uros, 1.4.2008-16.10.09.[/size]
[size=85]Max (Vivaldine\'s Tobias Taikaviitta*)<3, lk syyrialainen uros, 7.4.07-29.5.09.[/size]
[size=85]Veikka (Calavale)<3, vkh roborovski uros, 1.4.08-18.4.09.[/size]

Mustikkamaan

Tuosta vois muuten tehdä jonkun jutun Poskariin. Onks vapaaehtoisia? :D Mä salee löydän jotain ihan outoa infoa mut voin toki yrittää.
Heidi Harju