• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Uusi kuvio talvikoilla?

Aloittaja Mustikkamaan, 21.05.08 - klo:09:36

« edellinen - seuraava »

Gekko

#90
Puhun siis tämän Espoossa asuvan naisen kasvateista,(nimeä en muista) joista yksi tuli Saaralle ja se oli niin ruma kun talvikko voi olla ja sillä oli todella mutkalla selkä. Automaattisesti jäi pois jalostuksesta. Tämän poikuesisar sitten on pyöräyttänyt poikasia vaikka omistajalle kerrottiin pahasta selkäviasta veljellä.

Meni nyt vähän ohi että ketä täällä sormella osoteltiin, mutta itse olen ainakin kertonut meillä esiintyneistä ongelmista avoimesti silloin kun oli vielä talvikkofoorumi pystyssä. Yrittänyt olen myös näitä aloittelevia auttaa ja valaista hybridi sun muissa asioissa, mutta toiset vaan ei tunnu välittävän.
Hermeliini Omppu, leijonaharjas Luna ja okahiiret Manu, Sid ja Diego

Anonymous

#91
Lainaus käyttäjältä: "Heli"Sen sijaan, kun ihminen on liikenteessä foorumilla sellaisella asenteella kuin pari tyyppiä tässä keskustelussa ja muutama toinen aiemmissa vastaavanlaisissa keskusteluissa, niin eipä voi muuta kuin pudistella päätä. Joskus ne terva ja höyhenet tosiaankin tuntuu olevan ihan tarpeen.
Talvikoiden kannalta pidän hyvin ikävänä tätä eräiden asennetta. Itselle siinä kuoppaa kaivetaan.
Jos tarkoitat minua??, voin sanoa, että se kieroilu ja kiusanteko mitä olen saanut osakseni joiltakin on käsittämätöntä aikuisilta ihmisiltä, selän takana haukkuminen etc. kyllä se saa asenteen muuttumaan veemäiseksi.
Tervaa ja höyheniä, kyllä, kannatetaan :D .

Aion itse ainakin rehellisesti kertoa kaikista vastaan tulevista ongelmista sivuillani, en salailla ja sievistellä asioita, kuten muutama on tehnyt, valitettavasti nämä ovat juuri niitä kasvattajia, jotka osallistuvat keskusteluihin aktiivisesti ja antavat itsestään hyvää kuvaa ja sortuvat kuitenkin lapselliseen muiden mollaamiseen.

Mulle on myös tästä lähin aivan sama siinä mielessä, että jokainen toimikoon miten haluaa, en aio osallistua toimintaan, enkä enää keskusteluihin, missä tärkeäksi nousevat aivan muut asiat, kuin eläin ja sen hyvinvointi ja ongelmien poistaminen ja jakaminen rehellisesti ja linjan terve parantaminen yhteisvoimin.

Edelleen aion kasvattaa talvikoita satunnaisesti, kuten tähänkin asti, niiden ihmisten tuella ja avustuksella, jotka ovat minut lämpimästi ottaneet vastaan ja auttaneet.

Asenteissa olisi kyllä parantamisen varaa...mutta se siitä, en enempää tätäkään asiaa tästä eteenpäin vatvo täällä.

Nii ja mun ulosanti on joskus hyvinkin tiukkaa ja suoraa, joku voi kokea sen hyökkääväksi, vaikka en niin tarkoita.

Anonymous

#92
Lainaus käyttäjältä: "Gekko"Puhun siis tämän Tampereella/Nokialla asuvan naisen kasvateista,(nimeä en muista) joista yksi tuli Saaralle ja se oli niin ruma kun talvikko voi olla ja sillä oli todella mutkalla selkä. Automaattisesti jäi pois jalostuksesta. Tämän poikuesisar sitten on pyöräyttänyt poikasia vaikka omistajalle kerrottiin pahasta selkäviasta veljellä.

Meni nyt vähän ohi että ketä täällä sormella osoteltiin, mutta itse olen ainakin kertonut meillä esiintyneistä ongelmista avoimesti silloin kun oli vielä talvikkofoorumi pystyssä. Yrittänyt olen myös näitä aloittelevia auttaa ja valaista hybridi sun muissa asioissa, mutta toiset vaan ei tunnu välittävän.
Tälle henkilölle on mainittu asioista ja toimistaan useamman ihmisen toimesta. Tiukkaankin sävyyn ja opastettu kohteliaasti ensin, tiukennettu sitten tyyliä, kun ei mennyt perille.

Heli

#93
Lainaus käyttäjältä: "P.H"Jos tarkoitat minua??
En puhu sinusta.
Destiny's hamsterit 2001-2009

@amorous

#94
Lainaus käyttäjältä: "Gekko"Puhun siis tämän Tampereella/Nokialla asuvan naisen kasvateista,(nimeä en muista) joista yksi tuli Saaralle ja se oli niin ruma kun talvikko voi olla ja sillä oli todella mutkalla selkä. Automaattisesti jäi pois jalostuksesta. Tämän poikuesisar sitten on pyöräyttänyt poikasia vaikka omistajalle kerrottiin pahasta selkäviasta veljellä.
Omistajan nimi? Selkävikaisen nimi? Selkävikaisen sisaren nimi? Todella vaikea arvata minkä talvikkoni suku on kyseessä. Olisi helpompi katsoa kunkin sukupapereista löytyykö samaa sukua minulta, kun kerran tiedät kotisivujen perusteella asian olevan. :huh
Minulle on tullut Tampereelta kaksi talvikkoa sekä Susa-Erma´s ja Satumetsän kasvatit, että jompi kumpi heidän kasvatista on kyseessä?

Itse olen törmännyt vain Satumetsän sivuilla nimettyyn ja kuvattuun hydridiin, sen nimeä ei ainakaan minun rekisteröintipapereista näy. Antakaahan nyt niiden hydridien nimiä, te jotka niitä nimiä tiedätte.

Ja tottakai ne Hulmiinat ja Bengyt rekisteröintipapereissa on sitten hydridejä myös. (;

Gekko

#95
^^Tiedän kyllä että hänelle on valistusta pitänyt yks jos toinenkin henkilö, mutta silti hänen sukuisia hamstereita on tällä hetkellä maailmalla kasvatuksessa koska niille on tehty paperit  :| Ja se on muka se, mikä antaa luvan käyttää jalostukseen..... Välittämättä millaisia nimiä siellä pyörii.... Vaikka toki osa onkin ihan kunnon talvikoita, mutta se on sotkettu jo.

Ja vielä @amoroukselle. En puhu Marjan enkä Niinan kasvateista vaan tää henkilö on nimetön. Mä laitan sulle privana.
Hermeliini Omppu, leijonaharjas Luna ja okahiiret Manu, Sid ja Diego

Heli

#96
Ai että tällaisen piikittelyn ja halvalla panemisen jälkeen joku vielä olisi valmis jakamaan omia tietojaan?  :S Ei ehkä kuitenkaan se paras keino hakea yhteistyötä.

Sitäpaitsi ainakaan toistaiseksi ei käsittääkseni ole luotu geenitestejä hybridiyden toteamista varten.
Destiny's hamsterit 2001-2009

Yökyöpeli

#97
Lainaus käyttäjältä: "P.H"Aion itse ainakin rehellisesti kertoa kaikista vastaan tulevista ongelmista sivuillani, en salailla ja sievistellä asioita, kuten muutama on tehnyt, valitettavasti nämä ovat juuri niitä kasvattajia, jotka osallistuvat keskusteluihin aktiivisesti ja antavat itsestään hyvää kuvaa ja sortuvat kuitenkin lapselliseen muiden mollaamiseen.

Lueppas huolella tuo lause läpi  :mrgreen:  Puhut siinä lapsellisesta mollaamisesta ja kuitenkin itse sorrut aivan samaan, samassa lauseessa.

Kyllä mä ainakin tänä päivänä karsastan näitä amorouksen mainitsemia Hulmiinoita ja Bengytejä jos niiden taustoista ei ole mitään haisua.
Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät huku.

www.freewebs.com/yokyopelin

Anonymous

#98
Lainaus käyttäjältä: "Yökyöpeli"
Lainaus käyttäjältä: "P.H"Aion itse ainakin rehellisesti kertoa kaikista vastaan tulevista ongelmista sivuillani, en salailla ja sievistellä asioita, kuten muutama on tehnyt, valitettavasti nämä ovat juuri niitä kasvattajia, jotka osallistuvat keskusteluihin aktiivisesti ja antavat itsestään hyvää kuvaa ja sortuvat kuitenkin lapselliseen muiden mollaamiseen.

Lueppas huolella tuo lause läpi  :mrgreen:  Puhut siinä lapsellisesta mollaamisesta ja kuitenkin itse sorrut aivan samaan, samassa lauseessa.
Ehkä sinun mielestä, erona on vain se, että en mainitse ketään nimeltä, kuten nyt on tapahtunut muissa yhteyksissä, onko tätä pakko jatkamalla jatkaa??
Jos tuo on sinun mielestä lapsellista mollaamista nii hyvää päivää sullekkin vaan...

Asiasta toiseen, eikö voisi aloittaa keskustelua, jossa olisi mainittu nämä Lumielle's sun muut hamsterit, jotka eivät ole niin "laadukkaita" kuin luulisi harhaan johtavasti nimestä, näitäkin hamstereita on nyt alettu käyttää kasvatukseen useamman ihmisen toimesta, kun ihmiset eivät ymmärtäneet, että kyseinen henkilö ei ole virallinen kasvattaja ja hänen eläimensä tulevat lemmikkikaupasta. Vaikka niillä on tuo nimiliite.

Tämä henkilö myy monia muitakin eläimiä ja laitan nimen siksi, että moni yhdistys on tuskissaan hänen toimiensa takia ja miettivät ja pitävät ylimääräisiä kokouksia, vain siksi, että hänen toiminta saataisiin jotenkin loppumaan, joten en koe nimen mainitsemista nyt niin vakavana rikkeenä.

Sarantha

#99
Lainaus käyttäjältä: "Gekko"Puhun siis tämän Tampereella/Nokialla asuvan naisen kasvateista,(nimeä en muista) joista yksi tuli Saaralle ja se oli niin ruma kun talvikko voi olla ja sillä oli todella mutkalla selkä. Automaattisesti jäi pois jalostuksesta. Tämän poikuesisar sitten on pyöräyttänyt poikasia vaikka omistajalle kerrottiin pahasta selkäviasta veljellä.

Joo nyt menee Sanni vähän puurot ja vellit sekaisin  ;)  Ennen kuin hirveä huhumylly lähtee pyörimään niin täytyy oikaista, että minulle ei ole tullut yhtään talvikkoa Tampereen suunnasta. Tuo selkävikainen tuli Espoosta nimettömältä kasvattajalta (olin vielä kokemattomampi kuin nyt ja tyhmä, ajattelin vain että jee jee varaanpa tässä näkemättä poikasen kun kerran on oikean värinen ja eri sukuinenkin kuin muut talvikkoni - se oli sitä aikaa kun kuulin paljon puhetta talvikoiden ahtaista suvuista, mutta hybridiongelma ei vielä ollut ryöpsähtänyt silmille siinä määrin kuin nyt, vaikka toki olin niistäkin jo kuullut), enkä sitä sitten koskaan käyttänyt. Samaan aikaan myin ekasta poikueesta poikasen naiselle, jolla tiesin ennestään olevan lemmikkinä tämän selkävikaiseni siskon, ja hän oli kertonut suunnittelevansa yhden poikueen tekoa lemmikkimielessä. Kerroin sitten ennen kasvatin myyntiä hänelle näistä selkäongelmista, ja hän lupasi olla tekemättä poikuetta, sanoi pitävänsä talvikot vain lemmikkeinä. Arvatkaa pitikö  :roll:  Kuulin hänen tehneen ainakin yhden poikueen kasvatillani ja tällä selkävikaisesta, melko tuntemattomasta suvusta olevalla naaraalla.

Selkävikaisen talvikkoni kasvattaja tai mainittu kasvattini omistaja eivät kumpikaan ole aktiivisia hamsteriharrastajia eivätkä edes kutsu itseään kasvattajiksi, en tiedä "kasvattaako" ensin mainittu edes enää. En ainakaan ole häneen nyt puoleentoista vuoteen törmännyt hamsteripiireissä tai missään netissä. Joten eivät liene "todellinen uhka" juuri kenellekään.

Niin ja tämä omistamani selkävikainen ei ole mikään "virallinen" hybridiepäily, sen ulkonäössä ei siis ole mitään tyypillisiä hybridipiirteitä, mutta minä itse ainakin pidän mahdollisesti-hybrideinä kaikkia talvikoita, joilla on tuntematon/epämääräinen suku. Nykyään en harkitsisi käyttäväni tämäntaustaista talvikkoa, vaikka sillä ei olisi selkävikaakaan ja olisi paremman näköinen.
Talvikkoharrastusta 2006-2008.
Kotona tällä hetkellä 2 gerbiiliä, 2 maatiaiskissaa & bordercollie.

Gekko

#100
Sarantha: Juu , paikkakunnan muistin väärin, mutta muuten muistin oikein :D En siis A:ta hybridikdi tarkoittanut vaan selkävikaiseksi.
Hermeliini Omppu, leijonaharjas Luna ja okahiiret Manu, Sid ja Diego

Niina-03

#101
Lainaus käyttäjältä: "Yökyöpeli"Kyllä mä ainakin tänä päivänä karsastan näitä amorouksen mainitsemia Hulmiinoita ja Bengytejä jos niiden taustoista ei ole mitään haisua.
Niitä me varmaan kaikki kierretään xD
Ja tiedän myös, ettei kaikkia tuo itsenäinen tiedonhaku kiinnosta. Sille ei sitten voi mitään... huokaus  :roll:

En tiennytkään tuosta Nokian/Tampereen lahjasta maailmalle. PH onko se tuttu tehtaileva eläinkauppatyyppi, vai joku muu?
[size=85]Tosikko, vanha käpy.[/size]

Anonymous

#102
^Toinen niistä kahdesta Nokialaisesta, tämä on se, joka teki useammat poikaset samalla hamsterilla, lyhyessä ajassa ja salaili asiaa :rant:
(muistaakseni juurikin se eläinkauppatyyppi"kasvattaja"kuten itseään nimitti määrätyissä paikoissa)

Niina-03

#103
Lainaus käyttäjältä: "@amorous"Itse olen törmännyt vain Satumetsän sivuilla nimettyyn ja kuvattuun hydridiin, sen nimeä ei ainakaan minun rekisteröintipapereista näy.
Hah hah, no enkai minä sitä hybridiä ole jalostukseen käyttänyt. Sehän oli selvä tapaus alusta saakka. Jalostuksesta putoaa pois paljon pienimmilläkin ansioilla, jotain etua pitkästä kokemuksesta on :haha

Lainaus käyttäjältä: "P.H"tämä on se, joka teki useammat poikaset samalla hamsterilla, lyhyessä ajassa ja salaili asiaa :rant:
Luulin ihan, että se lopetti jo sen homman. Kuulin että luopui jyrsijöistä ja siirtyi matelijoihin :<

Lainaus käyttäjältä: "Heli"Ai että tällaisen piikittelyn ja halvalla panemisen jälkeen joku vielä olisi valmis jakamaan omia tietojaan?  :S
Minä olen puhunut asioista ihan yleisesti. Onhan se totta, että pääosin kasvattajat eivät tsemppaa kuin kavereitaan. Ja uusilla ihmisillä ei niitä kavereita vielä ole :)  Foorumillakin vihjaillaan paljon, mutta sitten niitä köyryselkälistoja tai muita vastaavia ei saada aikaiseksi. Pelätään tietenkin, ettei loukata muita kasvattajia ja se periaate on tietenkin kannatettava kun meitä niin vähän on. Mutta sitten ei toisaalta saada tietoa, joten ollaan pattitilanteessa  :teipit Kyllä minäkin toivoisin sitä avoimuutta, siitä hyötyisivät eläimet :yes:

Peace and love  :sydan nyt kukkahattu päähän ja lepo :P
[size=85]Tosikko, vanha käpy.[/size]

@amorous

#104
Lainaus käyttäjältä: "Niina-03"Hah hah, no enkai minä sitä hybridiä ole jalostukseen käyttänyt. Sehän oli selvä tapaus alusta saakka.
No niin mäkin luulen <; Enivei täällä paasataan kauheasti ilman nimiä hydrideistä ja paikkakunnista, mutta tosi paikan tullen puurot ja vellit ovatkin sekaisin. :(

Ja onhan se "hieman" myöhäistä alkaa vuoden päästä kertomaan:
ehkä/ musta tuntuu/ ainakin mä luulen niin tai ainakin huhua olen kuullut, että tämän X-talvikon sisaren veljen ex-tyttöystävän lähimmällä puolisiskolla on nyt havaittu vuoden ikäisenä hammasvika: "Että voisitte karsia sen sisarukset pois jalostus käytöstä".
Voi voi kun ollaan myöhässä.
Hyvällä lykyllä vuodessa on menty joka neljäs kuukausi sukupolvella eteenpäin. Tätä ei pysty mikään tiedotustaho jakamaan kaikille haluaville tarpeeksi ajoissa.

Että hieman ymmärtämistä talvikkokasvatusta kohtaan, että koko suku serkkuineen ja isoisineen ja -äitineen ei voi olettaa olevan täyden kympin jalostusvalioita.

Itse karsastan edelleen tiukan linjan kasvattajija kaikilla alueilla missä eläimiä kasvatan. Suppea geenipohja > lyhytikäisyyttä ja sairauksia.