• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsujen kanssa oleminen

Aloittaja ?Lyllerö?, 27.07.07 - klo:16:35

« edellinen - seuraava »

Yadell

#45
Meilläkin hamsterit yrittävät kokoajan päästä ulos asumuksistaan, mutta ei se tarkoita, että ne syliin haluaisivat. Eivät ne osaa hakea ihmisen huomiota / hellimistä yms.
Kotia sotkee syyrialainen hamsteri Iiro (Sateenkaaren Zuloisuus)
sekä pupukaksikko Aapo & Nelli.

pingviini

#46
joo siinä tosiaan oli niitä väreihin perustuvia luonteenpiirteitä, joita itsekin ihmettelin, en ollut ennen kuullut että väri vaikuttaisi luonteeseen. siinä sanotaan mm. että:
-valkokirjokilpikonnahamsuja pidetään tavallista aggressiivisempina ja huonommin ihmisiin tottuvina
-mustasilmäinen valkoinen on melko sopuisa ja helppohoitoinen
-satiini ei lisäänny helposti
-pitkäkarvaisia pidetään hyväntahtoisina ja rauhallisina
-aloittelevalle harrastajalle sopii parhaiten luonnonväriset hamsterit, jotka ovat melko helppohoitoisia ja tottuvat nopeasti ihmisiin.

Onko noin??

Vevve

#47
^ Ei ole totta  :)

lentsu

#48
Nää saksalaiset käännökset on ihan klassikkoja. Mun on ollut ihan pakko oikein ostaa pari kirjahyllyyni vain siksi, että viihdearvo on niin valtava. Ne on täynnä hirveintä soopaa ja asiatietovirheitä mitä voi kuvitella.  xD  :nuija:  :reps:

EmmaTi

#49
Mutta mitä mieltä ootte siitä että pitkikset olis hiukan rauhallisempia kuin lyhkikset?? Ainakin itsestäni tuntuu.. No tietenkin ovat yksilöitä mutta noin yleensä?

lentsu

#50
Mulla on kyllä ollut sekä pitkis että lyhkis, jotka on tulleet läpi suunnilleen mistä vaan.  :D Mun mielestä ainoa yleistys, jonka oikeasti voi tehdä, että urokset ovat keskimäärin naaraita rauhallisempia. Kaikki muu on sukulinjoista kiinni, eli minkä luontoisia kenenkin takana ihan sattumalta on ollut.

hamster123

#51
No yleensä oon joka päivä noin 1h kummanki kanssa samaa aikaa. Jos joku rupeaa väittämään, että ei kahden kanssa voi olla samaan aikaan 1h niin kyllä voi. ;)

mirauh

#52
Meillä asustaa vain yksi syyrialainen, käsittelyä ja jaloittelua tulee tehtyä jokapäivä noin 1-2 tuntia, viikonloppuisin 2-4 tuntia.
Miran hamsterit: kotisivut - syyrialaisien kasvatusta

agilityhamsterit

#53
Meillä mä meen joka viikko ainakin pari kertaa Sulon kanssa agilityä ja temppuja. Tässä vähän taidonnäytettä: http://www.petsie.fi/pet.php?petid=1345 ... idid=50276 ja http://www.petsie.fi/pet.php?petid=1345 ... idid=47467
http://agilityhamsterit.webs.com
"T o r s t i", talvikko 1.5.2008-21.4.2010
"S i m o", syyrialainen 14.1.2010- 22.5.2012
"S u l o", talvikko 7.3.2010- 2.10.2012
"S a u l i",syyrialainen 10.2.2012-24.6.2013
Kiefer Kevätkaste "Mötkö", syyrialainen 4.7.2013-

Rossu

#54
Wau, miten taitava hamsu ja hieno rata :)  Mun edesmennyt talvikko Milla "harrasti" kans agilityä, osasi myös ihan hyvin, kun tein sille ratoja :)
Syrkkipoitsu Locking Up The Sun "Leevi", lks blondi (26.11.2010)

Muistoissa]Talvikkotyttö Milla, normaali (29.7.2008-16.12.2010)[/color]
Syrkkineiti Lilac"Lili", pk keltainen umborous

spellcaster

#55
Mua vähän harmittaa, etten ehdi ulkoiluttaa noita niin paljon kuin haluaisin. Illalla saatan tulla töistä/koululta kotiin joskus 21-22 välillä ja aamulla saattaa olla aikainen herätys niin siinä ei paljon enää jaksa tahi ehdi juoksuttaa. Vapaailtoina koitan ulkoiluttaa vuorosysteemillä kaikkia, jos on vähemmän aikaa niin puol tuntia per nassu. Tykkäävät juoksennella makkarissa kun siellä voi kiipeillä vaikka isännän laukkuun  :P
Koitan iltaisin ruokinnan yhteydessä silitellä kaikkia, jos ovat hereillä, ja katsella vähän yleistä vointia.

HamsterSailor

#56
Kusti saa nauttia nyt ainoana syrkkinä, kun pääsee paljon juoksentelemaan. Viime viikollakin oli joka päivä jaloittelemassa min. tunnin ja lisäksi sylissä :) Pääsihän ennenkin kaikki mun syrkit juoksemaan joka päivä, mutta ei ihan tunniksi, yleensä n. puoleksi tunniksi-kolmeksi vartiksi. Lilliä pidän pelkästään sylissä, neiti ei ole koskaan oikein ymmärtänyt jaloittelun päälle ja Samppa ja Hemppa pääsevät Kustin tavoin päivittäin juoksemaan sekä syliin.

agilityhamsterit

#57
Minulla kaksi hamsteria ja joka päivä ainakin sylissä + agilityharjoittelua vartti-puoli tuntia.
http://agilityhamsterit.webs.com
"T o r s t i", talvikko 1.5.2008-21.4.2010
"S i m o", syyrialainen 14.1.2010- 22.5.2012
"S u l o", talvikko 7.3.2010- 2.10.2012
"S a u l i",syyrialainen 10.2.2012-24.6.2013
Kiefer Kevätkaste "Mötkö", syyrialainen 4.7.2013-

Anzukka

#58
Meillä pyrin aina kokona ollessani käsittelemään kaikkia hamsuja ainakin sen viis minuuttia ja joskus, harmittavan harvoin, pääsevät jaloittelemaan. Nyt aion järjestää hamsuhuoneeseen hyllyjen alaosaan esteen etteivät pääsisi hyllyjen alle, hyllyjä on täydessä kuormassa pirullinen siirtää :)
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

p@llero

#59
Mocca herää tuskallisen myöhään, mutta kyllä sen ihmisten ilmoille saa herättelemällä yheksäksi. Sillon yleensä oon sen kaa ainaki vartin ihan käsittelymieles, sitte pääsee yleensä vartiksi juoksemaan vapaana huoneeseen. Aina vähän pelottaa että nyt se jyrsii johot tai katoo jonnekki rakoseen  :roll: ja juoksuttelen joskus ihan sängylläki. Mocalla on kuitenki kakskerroksinen 120x50 häkki + juoksis niin kyllä uskon että se ihan tarpeeksi liikuntaa saapi :)
Syrkkinaaras Mocca *29.11.2011

Eläimet ovat paranneltu versio meistä?