• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Poikueiden nimeäminen

Aloittaja Minski, 27.07.07 - klo:02:07

« edellinen - seuraava »

Saana

#180
Lainaus käyttäjältä: "Mustikkamaan"Manjula Nahasapeemapetilon, rex normaali umborous naaras
Mikä tää tällainen nimi on? Mistä juontaa juurensa? Jos kasvattaja mielii lisätä joskus taas kasvattajanimensä eteen niin olisiko se sitten Musti Manjula Nahasapeemapetilon, että jää 30 merkkiin. xD Ja siinä on tulosten lukijalla kieli sitten aivan solmussa. :D Mutta ihana nimi enivei! :)

Vevve

#181
^ Sehän on Simpsonien Apu Nahasapeemapetilonin vaimo!  :D

Mustikkamaan

#182
Vevve jo vastasikin nimen alkuperään :) Kasvattajanimiasiat ei tällä hetkellä meitsin nimeämisiin vaikuta.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Rianda

#183
Minä oon käyttäny sitä A- B- C- järjestelmää.:)
Olis kiva kokeilla joskus teemojakin, mutta enpä lähde sotkemaan..
Joten teemat jääköön sinne asti, kunnes aakkoset päättyy.
4 x syrkkiä
5 x talvikkoa
ja poikaset.

KaisaM.

#184
Meidän viimeisimmät poikueet:

RAKSUN
Love-teema

uros Love Me Tender
uros Stereo Love
uros Cosmic Love
uros Love Is Wicked
uros Sweet Love
naaras Love Is Forever
naaras Bleeding Love
naaras Crazy In Love
naaras First Love

TÄHDEN
Samppanjat-teema

sat kyyhkis uros Louis Roederer
sat kyyhkis uros Pol Roger
sat kyyhkis kk naaras Veuve Clicquot
lk samppanja uros Dom Perignon
pk samppanja naaras Jeanmaire
samppanja naaras Pommery
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

lentsu

#185
Mä olen uskollisesti mennyt aakkosten mukaan, paitsi viimeksi, kun halusin välttämättä cremet M-poikueeksi. Hyppäsin ihan poikkeuksellisesti K:n ja L:n yli. Tää pitää nyt korjata, eli seuraavasta poikueesta tuleekin sitten taas K-poikue, sitä seuraavasta L-poikue, ja jotta olisin uskollinen, pitää sit M hypätä yli ja tehdä seuraavasta N-poikue. Tästä on se hyöty, että olen pysynyt itse kärryillä syrkkien kohdalla siitä, montako poikuetta olen aikojen kuluessa kasvattanut. Kääpiöitä en muista, kun en ole aakkostanut.

Vevve

#186
Mun uusimman talvikkopoikueen piti olla Star Trek-teemalla, mutta kun kaikki onkin naaraita ja haluan ehdottomasti joskus Wrath Of Khan -nimisen talvikkopojan, piti vaihtaa teemaa  :D Nyt siis tytsyt on Shakespearen näytelmiä  :sydan

Comedy Of Errors
As You Like It
Midsummer Night's Dream
Merry Wives Of Windsor
Love's Labour's Lost

stoude

#187
Tunteeko joku kasvattajaa tms jolla ollut 2009 lopulla robo poikue tampereen alueella värinä normaali. Lisäksi yksi poikueesta on "lentävä matkalaukku" poika robo. Ilmeisesti ehkä viety liikkeeseen myyntiin jossa liittynyt hysky värinen kaveri mukaan. Lentävä matkalaukku kuulemma omaa paperit mutta niitä ei ole tullut. Otin kaverin jonkun aikaa sitten ja nyt vasta kuulin että olis kasvattajalta.

karov

#188
Mun tämänhetkinen poikue saa nimensä saari/kaupunkiteemalla, en oo vielä päättäny nimiä niille 13 kakaralle, mutta tässä ehdotuksia (14 kpl), joista valitsen tai sit vähän muokkaan tai keksin tarvittaes samantyylisiä pari lisää  :lov

n. Athens Avarakatseinen (Kreikan kaupunki)
n. Halifax Haavemielinen (Kanadan kaupunki)
n. Havana Hullunkurinen (Kuuban pääkaupunki)
u. Hamilton Haltiakorvainen (Kanadan kaupunki)
u. Ibiza Iänikuinen (Espanjan saari)
n. Kissimmee Kunnianarvoinen (Floridan kaupunki)
u. London Lutuinen (Iso-Britannian pääkaupunki)
u. Milton Mahtipontinen (Kanadan kaupunki)
u. Ouagadougou Omituinen (Burgina Fason pääkaupunki)
n. Sydney Supersuloinen (Australian kaupunki)
n. Tahiti Taianomainen (Ranskan saari)
u. Tokyo Todentuntuinen (Japanin pääkaupunki)
u. Valdez Vallanhimoinen (Alaskan satamakaupunki)
n. Venice Valioluokkainen (Italian kaupunki)

Osa urosten nimiksi merkityt nimet sopivat myös naaraille ja toisinpäin :)
CUTIEPIE'S syyrialaiset
pk, lk: hopeanharmaa, seepianharmaa
http://www.karoliina.info/hamsula

Anzukka

#189
Ihana toi Venice Valioluokkainen ja Sydney Supersuloinen!  :sydan
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

Vevve

#190
Mäpä päätin ruveta nimeämään safiiripoikueet suomenkielisillä nimillä!
Kun menen jo ennestään niin, että robot menee aakkosittain yksiosaisilla ihmisten nimillä ja talvikot sekalaisilla teemoilla, mutta kun mulla kerran on jo yksi safiiripoikue nimettynä suomalaisilla nimillä, miksipä en jatkaisi sitä  :)
... toisaalta vähän hassua kun mun kasvattajanimi tulee olemaan englanninkielinen, mutta tokkopa se haittaa  :D

GaneshaX

#191
^ Onhan mullakin k.nimi suomenkielinen ja hamsujen nimet sitten aina mitä sattuu. (suomalaisia, englanniks, japseja jne.)
Välillä nimet on vähän hassun kuuloisia, mutta eipä tuo haittaa  XD
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Mustikkamaan

#192
Mä just nimesin mein poikueen klingoniks mut en ny oo ihan satavarma et pidänkö niitä, ku ne voi olla vähän hankalia :D

Suomenkielinen kasvinimi + ulkomaankielinen nimi sopii vielä ok yhteen, mut ei must toisinpäin. Ite oon yhdistelly kasvinimen kans useinki ulkomaankielisiä hamsunnimiä.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Ramone

#193
Viimeks meillä oli näitä jotain kreikan jumalia ja jumalattaria teemalla olevia.

n. Afrodite
n. Athene
n. Dionysos
n. Discordia
n. Neaira
u. Hermes
Little Miss Sunshine, lk musta kk
Tigris, lk suklaa vkkk
Rowena Korpinkynsi, pk luonnonvalkoinen
Sexy And I Know It, lk musta

Vevve

#194
Lainaus käyttäjältä: "Mustikkamaan"Mä just nimesin mein poikueen klingoniks mut en ny oo ihan satavarma et pidänkö niitä, ku ne voi olla vähän hankalia :D

 :sydan  :sydan  :sydan  :sydan  :D