Poikueiden nimeäminen

Aloittaja Minski, 27.07.07 - klo:02:07

wiidii

Minä taas olen vissiin poikkeus, on ollut A-poikue, S-poikue, P-poikue, Y-poikue ja Hedelmä-poikue. Tai ainakin nuo, minullahan katosi koneen mukana kaikki poikas- ja hamsteritiedot joten en kyllä muista tätäkään varmaksi..  :S
En pahemmin välitä tuosta aakkosjärjestyksestä, se on aina hiukan tökkinyt. Näillä mennään, seuraavan poikueen nimiteemaa en ole vielä edes miettinyt. Sen keksii sitten vasta kun poikaset on ihan pakko nimetä!  :D
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Pähkinä

Minä taas en ole nimennyt poikasia minkään kirjaimen mukaan, vaan poikasten nimet ovat jonkun teeman mukaan. Ensimmäinen poikue oli luontoon liittyvä ja nyt syntyneille ajattelin laittaa myös jonkun teeman mukaan.

Jemia

Mä nimeän hiiripoikueet teemojen mukaan (niitä kun tulee monikymmenkertaisesti hamsupoikueisiin verrattuna), joten hamsuille päätin sitten kokeilla tätä aakkostustekniikkaa. Aakkosten lisäksi hamsupoikueiden poikasten nimet nivoutuvat vielä yhteen jollain (miulle ajankohtaisella) teemalla, mutta sitä tuskin ulkopuoliset tajuaa.
Hamstereita ja hamsterikasvatusta vuodesta 2005

GaneshaX

Mä en lähteny tohon aakkoshommaan ollenkaan, kun liki kaikki käyttää sitä ja se rajaa paljon kivoja päähänpistoja pois.
Esim. a poikueen nimet on The Whon biiseistä. (1 bändin biisi on esim. CSI tunnari)
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Disposable

Itse pötkin vielä eteenpäin aakkosten mukaan, mutta saa nähdä missä vaiheessa kyllästyn siihen...  :kieli
Seuraavaa poikuetta varten pyysin ala-asteelta joskus ajat sitten saatua kreikkalaista "kirjekaveria" mesessä latelemaan mulle deellä alkavia kreikkalaisia nimiä. :)
LK syyrialaisia Pudasjärvellä

nemuli

Voih, Minsikillä kyllä aivan upeita ja omaperäisiä nimiä! :--O

Vevve

Mua ei toi aakkostouhu oikeen innosta, vaikka se olisi kyllä ihanan järjestelmällistä. Hauskempaa on keksiä teemoja, vaikka mulla on kyllä ollut kaksi kirjainpoikuettakin, J ja L.

Minski

^ Jotkuthan sit yhdistää aakkoset ja teeman, mikä on mielestäni jo paljon kivempi kun pelkät aakkoset :)

nemuli: kiitos :)

Mulla on semmonen pieni vihkonen, johon on kerättynä kaikkia mun mielestä kivoja nimiä eri teemojen alle :) Koiran kanssa lenkkeillessä niitä nimiä putkahtaa usein mieleen ja sit äkkiä tallennan niitä kännykkään, etten unohda ennen kun pääsen kotiin kirjaan ne siihen vihkoon :oops:
Hamsteriton tätä nykyä

TiBe

Meilä talvikko lapset saaneet nimensä kutakuinkin näin:
A-poikue (esim. Apollonia*), Shakerin drinkki lista (Chili vipeltäjä) , jäätelö-poikue (Mango-Meloni) ja D-Metalli bändi-poikue (Dragonforce, Darkwoods My Betrothed).
Seuraavaksi ajattelin myös jotain kivaa teema ideaa, saapi nähdä mitä sitten keksin.
Mulla nimien keksiminen tuottaa aina päänvaivaa.Nyt olisi talvikko nakit pesässä ikää 0 vrk, mut nimiä saakin alkaa suunnittelemaan vasta kun poikaset ovat sen maagiset 2 viikkoa vanhoja, että voi olla varma että kaikki menee hyvin :)
Crystal\'s talvikot

AnsaLucia

kirjaimilla mennään meillä toistaiseksi, ei tosin missään järjestyksessä. Ja suomalaisia nimiä yritän käyttää...
Viimeeksi kyllä iski paniikki siinä vaiheessa kun pesässä oli 10 poikasta joille olin kaavaillut u:lla alkavat nimet.. mutta selvittiinhän siitä  xD
Arja M
Tarinan talvikot, campbellit ja syyrialaiset

"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin Ellun kanat. ..."
Tuntematon sotilas / Väinö Linna

HamsuNeiti

Musta on ihan kiva, jos vaikka keksii jonkun kivan nimen.
Mutta teemankin mukan on kiva mennä!

:)
Talvikko tyttö Nelli
8.9.2010

S.D.G.

Osaa se tosiaan tuottaa päänvaivaa tämä nimitouhu. Yksi mukavimpia mutta samalla haastavampia tehtäviä :)

Mulla on aikoja, että päähän pälkähtää kaikkea tosi kivaa ja persoonallista ja Luojan kiitos, nykyään tajuan kirjoittaa ne ylöskin. Paha vaan ettei hamsterit osaa mennä mun suunnitelmien mukaan. Siis jos mä yritän tolkuttaa naaraalle, että "nyt tarvittais viisi poikasta, ei muuten, mut mulla on mahtava nimiteema, joka sopii vain viisipäiselle poikueelle", niin se siltikin tekaisee jonkun minipoikueen ja sitten oon ongelmissa. Nytkin kävi niin, että meidän Inkeri tempaisi kolme poikasta. Eihän mulla nyt kolmelle poikaselle mitään ole! Niille on pyöritelty mm.

- keikkateemaa (Headbanger, Crowdsurfer ja Moshpit, ei tule kesää, koska ne on liian maskuliinisia nimiä naaraille. Muutenkin mulla on turhan uroskeskeisiä nimiä, johtunee siitä, että pyörin musiikkipiireissä ja otan sieltä kaikkia nimiä  XD)
- metalcorebändi Haste The Dayn biisejä Akeldema, Eremus ja Vertigo (muuten hyviä mut en pääse eroon tunteesta et Eremus on uroksen nimi...)
- vahvistinpoikue Ashdown, Vetta ja UniValve (hmm, ehkäpä. UniValve ei siis ole mikään Valveuni-väännös vaik hyvä nimi sekin ois...)
Kommentteja?

Käyttämättömiä mutta varmasti tulevaisuudessa käytettäviä teemoja mm.
-poroteema (you know Dasher and Dancer and Prancer and Vixen... Siihen tarvittais iso poikue)
- rallipoikue (Urria, Leustu, Ouninpohja, Kruununperä ovat Jyväskylän rallin erikoiskokeita. Kavala ja Surkee oisivat kans mut niitä ei voi laitaa  :D )
- saksalaiset dekkarit -poikue (niit on vaik kui paljo...)

Käytettyjä mm. kitarapoikue (Washburn suosikkina muutti Pirapanalle) ja joululaulupoikue :)
Harvey Dentiä mukaillen "You thought we could breed decent hamsters in an indecent time"...

Regalis Hamstery est. 2004. Regalistien kotisivut osoitteessa regalismi.net, Facebookissa Regalis Hamstery.

jjenna

Meillä on menty ihan aakkos-teemalla. Ei meillä niinpaljon poikueita synny, että en perässä pysyin, mut musta jotenki kiva niin  <!-- s:D -->:D<!-- s:D -->
Esim. B-poikue oli koiranroduilla: Bokse-ri, Breto-ni, Beag-le jne..
C-poikue oli tosi tylsä, musikantteja: Christina Aguiler, Celine Dion, Cascada, Coldplay, CMX jne..
D-poikue oli sit värien mukaan ku kaikki 3 poikasta oli erivärisiä: naaras oli Devonne von black, urokset oli Daniel von argente ja Donny von normal (vai toisinpäin, Tatu kummin päin ne meni <!-- s:D -->:D<!-- s:D --> )
Hamsterikasvatus jäädytettynä

Vevve

Meillä seuraava poikue nimetään Star Wars -teemalla!  :lov

Marla

Lainaus käyttäjältä: "Vevve"Meillä seuraava poikue nimetään Star Wars -teemalla!  :lov
Oi, minullakin kävi yhteen vaiheeseen mielessä SW -nimiteema. ;)

Ajattelin, että seuraavaksi tulisi San -poikue. Siis yhdysvaltalaisten kaupunkien/paikkojen mukaan. San Francisco, San Fernando, San José ja San Andreas nyt ainakin on jo mielessä, mutta kyllä niitä varmaan lisääkin löytyy - ja jos ei muuta, niin otetaan loputkin Amerikkaa mukaan, San Salvador löytyy ainakin heti. :D
Toivottavasti ei olisi jo käytetty teema...

Autonmerkit myös ovat olleet mielessä. Bonneville on ehdottomasti jonkun naaraan nimi vielä joskus! Road Runner myöskin tulee, samaten Rambler Rebel, Hudson Hornet, Thunderbolt, Chevelle, Falcon Cobra jne.
Ehkä voisinkin lähteä etenemään automerkeittäin poikueita. xD Niitä kyllä piisaisi kivoja nimiä meinaan. Eikä olis hirveän yleistäkään.