• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Poikueiden nimeäminen

Aloittaja Minski, 27.07.07 - klo:02:07

« edellinen - seuraava »

Minski

#120
^ Voi kiitos :)
Täytyy kyllä sanoa, että kyllä mulla näin 14 syyrispoikueen jälkeen alkaa tulla jo hieman ideaköyhyyttä.

---

Kai tähän vois taas listata nuo pari viimeistä poikuetta :)

Gaalan ja Buddyn lapset saivat kolmiosaiset nimet :)

- Lottiina Loisto-Lyyli, Sefanja Soma-Seikkailija, Melina Mukava-Mussukka
- Venni Veikeä-Veijari, Enrick Eloisa-Epeli, Valentin Vallaton-Veikko, Oliver Onnekas-Otus  

Jumban ja Niriliinan lapsista tytöt saivat huntu-loppuiset nimet ja pojat viitta-loppuiset nimet :)

- Ushmina Usvahuntu, Safiina Samettihuntu
- Timoleon Tähtiviitta, Sandor Samettiviitta, Luciano Lumiviitta, Haldemar Hallaviitta, Sebastian Sumuviitta

:P
Hamsteriton tätä nykyä

Vevve

#121
^ Ihania  :D

Mä olen keksinyt teemat jo kevään poikueille. Nyt kun vaan saatas niitä lapsia niin pääsen nimeämään.

Millenium Falcon x Dreamlands - Super-teema
Cheersbigears Smooth Criminal x Karelie Kultakukka - Antiikki-teema
Pierre x Mega-Marika* - Venäjä-teema

MirkkuH

#122
Mulla se idea lähti ton ensimmäisen poikueen äiskän nimestä: Seinäruusu.
Ruusan a- ja b-poikueet ruusuilla ja päätinkin jatkaa siitä myös jatkossa...eli jos A-A&Jörde saavat jälkeläisiä ovat ne c-ruusuja :)

Anzukka

#123
Kaikilla muilla on niin ihania nimiä muttakun mä en vain keksi mitään kivaa nytkin kun on D-poikue niin ei mitään järkevää oo tullut mieleen, selailen vaan harvinaisten nimien listaa ja yhdistelen päättömästi :D
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

Nettz

#124
Mäkin oon aina rakastanu Minskin syyristen nimiä, ne on niin kauniita ja suloisia kaikki ja ne tunnistaa aivan varmasti :)

Samoin Arjan talvikoilla on ihania nimiä :)

S.D.G.

#125
Lainaus käyttäjältä: "Vevve"Mä olen keksinyt teemat jo kevään poikueille. Nyt kun vaan saatas niitä lapsia niin pääsen nimeämään.

Millenium Falcon x Dreamlands - Super-teema
Cheersbigears Smooth Criminal x Karelie Kultakukka - Antiikki-teema
Pierre x Mega-Marika* - Venäjä-teema

Kuulostaa tosi hyvältä, kun nyt vaan tulevat ne vauvatkin niin nähdään mitä nimiä käytännössä :D
Mikäpä paremmin sopisi roborovskipoikueelle kuin Venäjä-teema  xD
Harvey Dentiä mukaillen "You thought we could breed decent hamsters in an indecent time"...

Regalis Hamstery est. 2004. Regalistien kotisivut osoitteessa regalismi.net, Facebookissa Regalis Hamstery.

Juulia

#126
Mulla lomamatkan aikana syntyi nimi-inspiraatio "sitten-joskus-kun-meille tulee-poikasia..."-poikasille - ajattelin/mme (siskon kanssa) nimetä poikaset Thaimaan saarien mukaan :) . Esimerkiksi Maya Bay, Phi Phi Don/Phi Phi Lei, James Bond jne... :)
Tulossa pk seepianharmaa vn Nicolas Nurinkurinen Karoliinan hamsulasta

GaneshaX

#127
Mä olen nyt yli tylsä ja meidän F ja G poikueet nimetään varmaan F ja G alkuisesti.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Ramone

#128
Meidän eka poikue sai tälläiset nimet:

Sokerihattara
Pehmispyörre
Salmiakkirouhe
Lakupirtelö
Vaahtokarkki
Sokerirouhe
Nompparelli
Suklaamousse
Karamelli
Kermavaahto

Olisin halunnut antaa 2-tai 3 osaiset nimet, mutta en keksinyt :/ Ens poikueessa sitten :)
Little Miss Sunshine, lk musta kk
Tigris, lk suklaa vkkk
Rowena Korpinkynsi, pk luonnonvalkoinen
Sexy And I Know It, lk musta

Nettz

#129
^ Voi kun oli taas kivoja nimiä  :lov

Marla

#130
Olen kuumeisesti miettinyt tällä viikolla syntyvälle poikueelle nimiä. Don Rosa -teemalla mennään sitten Hyacinthin ja Vertin jälkeläisten kanssa, sen olen jo päättänyt. :) Sellaisia nimihirviöitähän ne vähäsen tulevat olemaan, mutta rajoissa kumminkin pysyvät.

Tälle seuraavalle on ollut mielessä alkoholiteema - olen käynyt läpi erilaisten liköörien ynnä muiden nimiä ja sieltä yrittänyt kehitellä jotain. Drinkeistä kenties löytyisi paremmin noita nimiä, jos vähän harvinaisempia ottaa, eikä jämähdä näihin tunnetuimpiin drinkkeihin.

Mites muuten tuon the -artikkelin käyttö nimessä olisi järkevintä tehdä? Heivatako kokonaan pois vai tunkea sinne väliin? Esim. Terror of the Transvaal olisi paljon simppelimpi Terror of Transvaalina, mutta taas toisaalta...

Laalaa]

#131
Amarellon tulevalle poikueille on jo mietitty nimia . U alkavia 3 osaisia . Tässä on nyt pari :Ugo Uuvuttava uhmaikäinen , Ultra unto ulkoavaruudesta, Usma upea ukonhattu ja unna unohdettu unelias :D

Olive

#132
^Mikäs syrkeillä on maksimimerkkimäärä nimelle? Kantsii kuitenkin muistaa, että joku saattaa haluta rekata eläimen ja sillon se ei onnistu sen oikealla nimellä, jos se on liian pitkä.
[size=85]Syyrialaiset (musta & musta vkkk)
Gerbiilit (black)
Kääpiölupat (sininen, musta)
Pk colliet (tricolour)[/size]

Minski

#133
^
Lainaus käyttäjältä: "Mustikkamaan"Huomioittehan hamstereiden nimien pituusrajoitukset! Olen nähnyt taas monta nimeä, jotka ovat ylipitkiä - toivottavasti näyttelyluettelontekijät ja rekisteröijä huomaa nämä ottaa huomioon. Nimen pituus on 30 merkkiä sisältäen kasvattajanimen!

:)
Hamsteriton tätä nykyä

wiidii

#134
30 merkkiä on nimen maksimipituus, välilyönnit, kasvattajanimi yms. mukaan laskettuna.

Minski ehti ensin.  :D
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.