Pöytäkirja: Hallituksen kokous 26.5.2024

Janika Kovalainen, hallituksen jäsen

ESITYSLISTA
1 Kokouksen avaus
Yhdistyksen varapuheenjohtaja Pia Paananen avasi kokouksen klo 18.32.

2 Kokouksen järjestäytyminen
Valittiin kokouksen puheenjohtajaksi Pia Paananen ja sihteeriksi Martina Munther.

3 Kokouksen laillisuus ja päätösvaltaisuus
Kokouksen puheenjohtaja totesi kokouksen lailliseksi ja päätösvaltaiseksi.

4 Esityslistan hyväksyminen kokouksen työjärjestykseksi
Esityslista hyväksyttiin sellaisenaan.

5 Edellisten kokousten pöytäkirjojen hyväksyminen
Edellisen kokouksen 21.5.2024 pöytäkirja hyväksyttiin sellaisenaan.

6 Ylimääräisen yleiskokouksen anti
Keskusteltiin ylimääräisen yleiskokouksen sisällöstä. Pidettiin yleisesti ylimääräisen yleiskokouksen antia hyvänä ja yhdistyksen tilanteeseen selvyyttä tuovana. Koettiin yleiskokouksen sisältö asialliseksi.

Todettiin, että selvitykset edellisvuosien toiminnasta ja varainhoidosta eivät ole edenneet oletetusti, koska yhdistyksen kokouksen valtuuttamalla rahastonhoitajalla ei ole vieläkään itsenäistä pääsyä yhdistyksen pankkitilille. Siltä osin ylimääräisellä yleiskokouksella ei saatu käsiteltyä kaikkea, mitä kokousta kutsuttaessa oli pidetty tarkoituksenmukaisena.

7 Juhlanäyttelykoonti
Todettiin näyttelyn sujuneen mukavassa hengessä ja toiminnoiltaan sujuvasti. Juhlanäyttely järjestettiin sovitusti talkootyönä.

8 Palaute ja kokemukset arvostelukatselmoinnista ja tuomarimentoritoiminnasta
Keskusteltiin mahdollisuudesta laatia palautelomake arvostelukatselmoinnista ja tuomarimentoritoiminnasta, jotta käytäntöä voitaisiin tarvittaessa kehittää edelleen. Martina laatii ja lähettää palautelomakkeen.

Tuomarikoulutusvastaava Jonna kertoi keskustelleensa käytännöstä arvostelukatselmointia suorittaneen tuomarin kanssa. Keskustelussa painottui, että on tuomarin oman edun mukaista saada pehmeä lasku arvostelukäytäntöihin ja nähdä tasoa. Arvostelukatselmoinnin on tarkoituksena olla hyödyllinen tuomarille itselleen.

Keskusteltiin, että yhdistyksen myönnettyä arvosteluoikeudet tuomarille, ei pelkkä arvostelukertojen toistuvuuden harventuminen anna oletusta, että tuomarin kyky arvostella olisi heikentynyt. Koettiin, että arvosteluoikeuksia palauttaessa preppaus monessa tapauksessa on täysin riittävä.

9 Nordic Show
Tuotiin esille, että toimihenkilöitä on vaikea saada ilmoitettuun ajankohtaan. Alkuperäisenä ajankohtana juhlitaan samaan aikaan venetsialaisia, joka monelle tarkoittaa matkustamista lomanviettopaikkaan. Päätettiin siirtää näyttelyä.

Ehdotettiin vaihtoehdoiksi uudelle päivälle lauantai 21.9. Keskusteltiin myös mahdollisuudesta tiedustella Suomen Marsuyhdistyksen kiinnostusta yhdistää oma Nordic-näyttelytapahtumansa hamstereiden Nordic-tapahtumaan. SMY järjestää Nordic-näyttelynsä Klaukkalassa 13.–15.9.2024.

Päätettiin tiedustella vaihtoehtoja ja tehdä päätös näyttelypäivän siirtämisestä hallituksen kesken.

10 Yhdistyksen talous
Esitettiin yhdistyksen taloustilanne alkuvuotta huomattavasti paremmaksi. Reaaliaikaista saldotietoa ei kuitenkaan kokoukseen ole saatavilla. Yhdistyksen maksuliikenteen hoitaminen onnistuu toistaiseksi Turvapostin välityksellä. Toimitetaan pankille Turvapostin välityksellä edellisen toimikauden tilinpäätös, kun se on saatavilla.

11 Ajankohtaiset asiat
Todettiin, että yhdistyksen ensimmäinen webinaari on 10.6. ja webinaarin valmistelut ovat valmiit.

12 Saapuneet kirjeet ja muut esille tulevat asiat
Saapunut kirje Yle 24.5.2024: Esitettiin yhteydenoton teema ja Martinan kirjoittama vastaus.

13 Seuraava kokous
Päätettiin sopia seuraavasta kokouksesta hallituksen sisäisessä keskustelukanavassa. Martina lähettää kokouskutsun.

14 Kokouksen päättäminen
Kokouksen puheenjohtaja Pia Paananen päätti kokouksen klo 19.55.