• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Yleinen näyttelypulina

Aloittaja iitu, 19.07.07 - klo:13:30

« edellinen - seuraava »

Katitar

#660
Tuli semmoinenkin asia mieleen, että voinhan mä omassa ilmoittautumis sähköpostissani ilmottaa myös muiden omistamia hamstereita mukaan? Laittaa vaan omistaja - kohtaan sen oikean omistajan nimen? Eikös? :)
Wippee's -roborovskit
*** katinhamsula.webs.com/ ***

Ninde

#661
^Voit, mutta maksaessa täytyy muistaa, että määräalennukset saa vain saman omistajan omistamista eläimistä.

Katitar

#662
^ Juu, selvä juttu. :) Ajattelinkin vain ilmoitella pikkusiskon puolesta.. kun kerran lupauduin. Hän saa kyllä itte hoitaa tuon maksamisen. Ei se palvelu ihan niin hyvin pelaa, että maksaisinkin sen puolesta.  :D
Wippee's -roborovskit
*** katinhamsula.webs.com/ ***

jennu

#663
Ajattelin, että olisi kiva hommata Halla joskus ulkkikseen ja lemmikkiluokkaan samassa näyttelyssä. Mutta tuli mielleen kuin tähän mennessä olen vain lemmikissä kisannut, että miten se pöydän vaihto oikeen sujuu? :D
[size=85]Rangifer Tarandus "Viljami", pk rex kyyhkynharmaa
Cosmic Love "Cosmo", pk kyyhkynharmaa-hunaja
[/size]

Marla

#664
Lainaus käyttäjältä: "jennu"Ajattelin, että olisi kiva hommata Halla joskus ulkkikseen ja lemmikkiluokkaan samassa näyttelyssä. Mutta tuli mielleen kuin tähän mennessä olen vain lemmikissä kisannut, että miten se pöydän vaihto oikeen sujuu? :D
Siihen boksiin laitetaan molempien luokkien numerolaput ja se jätetään normaaliin tapaan ulkkisluokan pöydälle. Assari käy sen sieltä hakemassa lemmikkiarvosteluun. Itse ei siis tarvitse mitään kummempia tehdä - muuta kuin toki laittaa ne molemmat numerolaput siihen kanteen. :)

jennu

#665
Kiitos tiedosta. Olen siis vain lueskellut vanhoja juttuja, ja luullut että hamsu pitää itse siirtää pöydältä toiselle :D
[size=85]Rangifer Tarandus "Viljami", pk rex kyyhkynharmaa
Cosmic Love "Cosmo", pk kyyhkynharmaa-hunaja
[/size]

jennu

#666
Minä tässä taas kyselen, ehkä jotenkin "typeriä", mutta kysyn kuitenkin :D
Eli, oliko niin, että näyttelyyn sai tuoda itse jotain erikoispalkintoja, joihin kirjoittaa päälle millaiselle hamsterille se sitten menee?
En ole itse siis mitään tuomassa, kunhan kysyin, tiedä sitten jos vaikka joskus toisinkin :D
[size=85]Rangifer Tarandus "Viljami", pk rex kyyhkynharmaa
Cosmic Love "Cosmo", pk kyyhkynharmaa-hunaja
[/size]

Ramone

#667
Mistä tiedän meneekö hamsterini ei standardiin, koe-standardiin vai standardiin? Se on ollut pelkästään lemmikkiluokan näyttelyissä mutta nyt haluaisin laittaa sen 2.8. siihen "oikeaan" luokkaan.
Kun täällä hamsteriyhdistyksen yhdellä sivulla oli jotain selityksiä niistä ja niissä oli jotain että jos väri on jossakin niin se menee johonkin ja jos ei ole niin menee siihen...... Enkä ymmärtänyt siitä mitään. Hamsterini on: Lk normaali vn. Nauha katkeaa selän päällä.

Kiitos jos joku voisi auttaa! :)  :sydan

-Anni-
Little Miss Sunshine, lk musta kk
Tigris, lk suklaa vkkk
Rowena Korpinkynsi, pk luonnonvalkoinen
Sexy And I Know It, lk musta

Ramone

#668
Pitääkö näyttelyilmoitukseen kirjoittaa (kun saan selville mihin ulkomuotoliokkaan menee) esim kun rastaa siitä sen ulkomuotoluokan niin pitääkö siihen alle kirjoittaa esim koe-standardi?

-Anni-
Little Miss Sunshine, lk musta kk
Tigris, lk suklaa vkkk
Rowena Korpinkynsi, pk luonnonvalkoinen
Sexy And I Know It, lk musta

jennu

#669
^^Hamsterisi menee standardiin. :)
Alempaa en oikein ymmärtänyt, enkä osaa vastata koska en ole vielä ulkkiksessa ollut :)
[size=85]Rangifer Tarandus "Viljami", pk rex kyyhkynharmaa
Cosmic Love "Cosmo", pk kyyhkynharmaa-hunaja
[/size]

Vevve

#670
Lainaus käyttäjältä: "Ramone"Pitääkö näyttelyilmoitukseen kirjoittaa (kun saan selville mihin ulkomuotoliokkaan menee) esim kun rastaa siitä sen ulkomuotoluokan niin pitääkö siihen alle kirjoittaa esim koe-standardi?

-Anni-

Tietääkseni ei tarvitse, ilmoittautumisten vastaanottaja sitten laittaa hamsterit värien mukaan omiin luokkiinsa.

GaneshaX

#671
Eihän sitä juu tarvitse kirjoittaa, mutta standardiin menevät kaikki, joille on kirjoitettu standardi. :)

 Koestanduun menevät ne, joille on kirjoitettu koestandardi. (eli sitä muunnosta yritetään ilmeisesti ajaa jossain vaiheessa standuun, jos hyvin käy)

Ei standardiin menevät kaikki muut. Esim. keltainen umborous. Sille ei ole esim. kirjoitettu mitään standardia, millainen sen pitäisi olla :)

Loppujen lopuksi muunnoksia ei siis ole kuin kolmea "kastia" (syrkeillä).
http://www.hamsteriyhdistys.net/syrkki. ... muunnokset

Korjatkaa viisaammat, jos menin metsään...
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Saana

#672
Ja jos hamsuli menee ei-standuihin niin hintahan on aina vain sen 2e. Tietty näyttelyssä erotuksen saa sitten palautuksena, jos ei ilmotessa huomannut.

GaneshaX

#673
Jep :)

Mutta esim. em. normaalille on olemassa standardi, joten se se menee standardi luokkaan.

Tosin tätä ei edelleenkään tarvitse itse ilmoittaessa tietää, vaan vain tarvittavat tiedot pitää ilmoittaa ja ilmoitusten vastaanottaja käsittelee sitten eteenpäin. :)

 # Luokka, johon eläin ilmoitetaan
# Laji, mahdollinen turkkimuunnos
# Syntymäaika, sukupuoli
# Nimi, mahdollinen rekisterinumero, ikä, väri + kuvio, isä - emä, kasvattaja, omistaja

http://www.hamsteriyhdistys.net/sp_ilmo.php

Lukekaa huolella  :)
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Minski

#674
Lainaus käyttäjältä: "jennu"Eli, oliko niin, että näyttelyyn sai tuoda itse jotain erikoispalkintoja, joihin kirjoittaa päälle millaiselle hamsterille se sitten menee ? En ole itse siis mitään tuomassa, kunhan kysyin, tiedä sitten jos vaikka joskus toisinkin :D
Saa tuoda ihan kuka vain lahjoituspalkintoja :)
Ja päälle juurikin teksti mistä ominaisuudesta haluaa palkinnon lahjoittaa ja tietty lahjoittajan nimi, ellei halua anonyyminä lahjoitella :)
Hamsteriton tätä nykyä