Yleinen näyttelypulina

Aloittaja iitu, 19.07.07 - klo:13:30

Ninde

Messukeskus on ihan Pasilan aseman vieressä ja näkyy junasta, eli ehdottomasti kanduu jäädä Pasilassa junasta. Siitä kävelee muutaman minuutin. Ja ihan varmasti onnistuu sopia, vaikka vähän myöhästyisikin. Kannattaa ottaa yhteyttä suoraan ihmisiin jotka näyttelyä järkkäävät ja sopia asiasta henkilökohtaisesti jonkun kanssa.

eta

Jos meillä tuo Meno saa helmikuun lopussa poikasia niin onko liian aikaista ilmoittaa sitä huhtikuun näyttelyyn vai kannattaako se jättää kotiin ?

Elliska

Näyttelysääntöjen mukaan näyttelyyn ei saa tuoda naaraita, jolla on alle viiden viikon ikäset poikaset.

Kannattaa miettiä asiaa myös naaraan kannalta, poikasten jälkeen ei välttämättä ole ihan parhaimmassa näyttelykunnossa :)

eta

^Kiitos, en ollutkaan huomannut tuota viittä viikkoa. Eli Meno jää kotiin.

jensku

Olin Leevin kanssa 28.2 Lauantaina Etelä-Karjalan Kani ja jyrsijäyhdistykse järjestämässä Pet Show näyttelyssä. Mutta tällä kertaan Leevi ei sijoitunut, mutta tyhjin käsin emme lähteneet. Leevi oli tuomarin suosikki. :)
Kotisivu - http://diadems.hamsterit.net/
Meidät löytää myös Facebookista! - https://www.facebook.com/JenskunHamsula?ref=bookmarks

Sissi

Sissi <3
syyrianhamsteri
naaras
keltainen
2.9.2008

viiru

Lainaus käyttäjältä: "Sissi"^Olisin kiinnostunut viemään hamsterini näyttelyihin. Voisiko joku hieman kertoa tälläiselle aloittelijalle minkälaista näyttelyissä on? Ja pitääkö olla jotain esim. papereita että pääsee näyttelyihin? Pitääkö olla selvät taustat hamsterista? Kysymykseni saattaa kuulostaa typerältä, mutta aloittelijahan olen.  :)
Hamsterinäyttelyissä on hamsterin omistajalla aika olematon rooli verrattuna vaikkapa koiranäyttelyihin. Hamstereita ei siis varsinaisesti esitetä, vaan ne tuodaan ajoissa aamulla näyttelypaikalle ja viedään oikealle paikalleen arvostelua odottamaan.

Hamsteri tuodaan näyttelyyn kuljetusboksissa, jossa on purua, pesämateriaalia (vessapaperisuikaleita), hieman siemensekoitusta sekä jotain tuorekasvista nesteenlähteeksi (esim. parsakaalta). Kääpiöhamsteri tuodaan M-kokoisessa boksissa, syyrialainen L-kokoisessa.

Infosta saa hamsterin arvostelunumeron (tai numerot), joka kiinnitetään hamsterin kuljetusboksin kanteen. Numerolapulla varustettu kuljetusboksi jätetään odottamaan arvosteluvuoroaan omalle pöydälleen (esim. ulkomuotoluokan kääpiöhamsterit, lemmikkiluokan syyrialaiset jne., jos eläin on ilmoitettu molempiin luokkiin niin se viedään ulkomuotoluokan pöydälle). Assistentti vie eläimen tuomarille arvosteluun, joten itse ei tarvitse välttämättä olla edes näyttelypaikalla läsnä koko päivää. Iltapäivällä arvosteluiden päätyttyä pidetään palkintojenjako, sekä loppukilpailut (Best in Show), jolloin tulee tietenkin olla paikalla. ;)

Rekisteripapereita ei näyttelyyn osallistuakseen tarvitse, vaan ilmoittautumiseen edellytetään vain nimen, iän (arvion, jos tarkkaa ikää ei ole tiedossa) ja omistajan tuntemista.

Lisää tietoa löydät Suomen Hamsteriyhdistyksen nettisivuilta näiden linkkien takaa:
http://www.hamsteriyhdistys.net/nayttel ... aminen.php

Yhdistyksen sivuilta löytyvät myös näyttelysäännöt, joihin ennen osallistumista kannattaa tutustua.
Cheersbigears-talvikkokasvatus

Sissi

Kiitos viiru :)
Sissi <3
syyrianhamsteri
naaras
keltainen
2.9.2008

GaneshaX

Enhän mäkään aina ole koko päivää kokoajan paikalla. Käyn hoitamassa esim. pääkaupunkiseudun "juoksevat asiat" yleensä samalla, jos näyttely on esim. vantaalla/espoossa. :)
Ihan jotta tulis maksimoitua hyöty siitä ajamisesta.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

kaissu

Mä haluisin niiiiiiin paljo viedä mun syrkin näyttelyihin! :sydan Ehkä vienkii jos tänne lähistölle tulee näyttely, olisin halun mennä tampereelle(oliks se elokuus?), mut se on kuiteski liian kaukaan... :|
Syrkki:
Liqourice Stick "Nuppu"
Lk Musta Vn
Naaras
Synt. 8.1.2009

jensku

^ Kannattaa seurailla Etelä-Karjalan Kani ja Jytsijäyhdistyksen sivuja tai foorumia, sinne tulee jossain vaiheessa jälleen näyttely. ;)

Annu_89

^  :(

Minski

Lainaus käyttäjältä: "Annu_89"Minä olen kyllä todella tyytymätön näyttelyihin ollut! Tuomarit tuntuvat olevan ihan kuin jollakin huviretkellä, kun jutellaan sihteereiden ja viereisten tuomareiden kanssa ihan muista asioista kun hamstereista! Luulisi ettäkun on HAMSTERInäyttelyt kyseessä niin silloin myöskin puhutaan hamstereista eikä muiden tuomareiden kanssa keskustella ennenkun arvostelut on ohitse! Sihteerikin on vain tuomarin apulainen eikä mikään seuraneiti! Hauskaa voi kyllä pitää vapaa-ajallakin, näyttelyt on kuitenkin näyttelyt!!!
No jopas :huh Miten se ketään haittaa, jos tuomari puhuu muistakin asioista kuin hamstereista, kun kuitenkin arvostelun saavat kaikki hamsteristaan ? Meinaatko, että arvostelut olisivat jotenkin parempia, jos tuomari katsoisi otsa kurtussa vain niitä hamstereita ? Ei näyttelyiden ole tarkoitus ollakaan otsa kurtussa-tapahtumia :) Niin ja mitä tulee tuohon vapaa-aikaan niin näyttelyt ovat kaikille vapaa-aikaa, ei kenenkään varsinainen leipätyö ole hamsterituomari :)
Hamsteriton tätä nykyä

wiidii

Minä ainakin tuomaroidessani vaihdan hyvinkin mielelläni kuulumiset esimerkiksi sihteerin kanssa, jutustelen mukavia juttuja jne. Toki huomio on samalla hamsterissa, sillä sitä arvostellaan, mutta en koe mielekkääksi ajatusta, että ajatusten pitäisi pyöriä pelkästään hamsterien ympärillä.. Kuten Minski sanoi, ollaan kuitenkin vapaa-ajalla liikenteessä.  :)
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.