Yleinen näyttelypulina

Aloittaja iitu, 19.07.07 - klo:13:30

Anonymous

Onkos tämä sopivanlainen kuljetusboxi syrkille(4kk) (30*20*20)?

tintsku

^On sopiva :)

Anonymous

Elikkä tuolla voin viedä näyttelyyn ilman hylkäämisen vaaraa???

Ninde

^Voi viedä, mutta noi Aladinot ei tuomarin kannalta ole kovinkaan hyviä, koska niistä ei saa kantta irti ja hamsut arvostellaan pääasiallisesti kannen päällä. Ei sitten ole mitään mihin sitä hamsua tarvittaessa laskea (pöydällekään ei viitsisi kun sekin pitäisi sitten aina desinfioida) + että  isoa tai esim. käsittelyyn vielä tottumatonta nuorta syrkkiä voi olla hankalaa arvostella vain kädessä pitämällä. Joskus myös kantta tarvitsee avuksi, että hamsun saa boksista suht nopeasti pois (ilman että hamsu tikkaa tuomaria sormeen :P).

Anonymous

oke no hyvä tietää tässä vaiheessa  :)

venomenom

mä tykkään aladinoista enemmän, vaikka se ei välttämättä tuomarin kannalta ookkaan hyvä mut enemmän mua kiinnostaa hamsterin hyvä olo kuin se että tuomarille tulee vähän lisätöitä tai hamsu saa hylyn. ja jos saa Chickin tai Pikku-H:n puree niin on aika taitava siinä hommassa sit, ne on meinaa tottunu ihan kaikkeen =D
[size=85]syrkki Chick, lk s musta 100608
kinkit Pyttis, normaali 101207, Raoul, normaali 130109

why isn\'t life as easy as taking candy from a hammy?[/size]

Ninde

^No ei se ole mitenkään harvinaista, että vieraassa tilanteessa (+ vieraiden hajujen takia) kilttikin hamsu voi käyttäytyä oudosti eikä yhtään tykkää siitä että sitä yritetään ottaa pois boksista. Mutta suurimpana ongelmana mä tosiaan pitäisin sitä, että sitä hamsteria ei saa laskettua mihinkään kädestä.

Ja kyllä meidän hamsuilla ainakin aina on ihan hyvä olo muissakin bokseissa, paljon vain purua jonka alle/sekaan kaivautua, pesäntekotarpeita ja kääpiöille piilopaikaksi wc-paperirullan hylsy.

Jos olis musta kiinni, niin Aladinot sais kieltää näyttelyistä kokonaan kuten Ruotsissa on tehty.  :D

Heli

Mä en ymmärrä miksi niitä ja muitakin epäkäytännöllisiä ihmevempuloita ei voisi kieltää.  :kieli  On aika moni muukin taho kieltänyt.
Destiny's hamsterit 2001-2009

GaneshaX

Aladino tyyppinen boksi BIS kisassa, ei kiitos. Mihin sen hamsun laskee? Meillä on pari sellaistakin kotona, mutta näyttelyyn en niitä ota, jos vaan on vaihtoehtoja ;)
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Anonymous

Meillä tuo Bonjo järsinnyt noita Gabberin kattokaltereita sen verran että on kuluttannut nenänvarresta karvat vaikuttaako ulkomuotoluokassa tulokseen pahasti? Jos vaikuttaa niin ei voi mitään  :pihalla: Nyt on hankittu oikeenlaiset kuljetus "kopit" :D

Marla

Meiltäkin tuollainen Aladino löytyy. Sitä on käytetty ainoastaan muihin kuljetuksiin, esim. eläinlääkärikäynteihin. Näyttelyihin en laita murheenkryyniksi, kun siitä on kannen toinen pidike hieman huonossa kunnossa; kansi siis on avattaessa hieman arvaamaton, ellei osaa valmiiksi varoa. Ja muutenkaan en käytä.
Kai Aladino on kivannäköinen ja siinä hamsun viihtyvyyttä ajatellaan, mutta minen ainakaan ole hamsujen käytöksessä mitään eroa huomannut - oli sitten Aladino tai Geo.
Geot ovat halvempiakin, niin onhan niitä mukavampi ostaa. xD

Lainaus käyttäjältä: "taikahamsu"Meillä tuo Bonjo järsinnyt noita Gabberin kattokaltereita sen verran että on kuluttannut nenänvarresta karvat vaikuttaako ulkomuotoluokassa tulokseen pahasti?
Ei sen pitäisi vaikuttaa. Meillä Indy-neiti oli saanut juurikin tuosta järsimisestä pienen hiertymän nenuunsa, eikä se vaikuttanut ollenkaan. Ei ainakaan arvostelukaavakkeessa ollut edes mainintaa ja muutenkin nuo näyttelyt menivät sen osalta ihan hyvin.
Luulisin siis, ettei siitä arvostelu juurikaan kärsi.

GaneshaX

+ että geot on helpompia puhdistaa (kun ne eivät ole niin monessa osassa) ja geot menevät säilytyksessä pienempään tilaan. (jos niitä on enemmän)
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

PiiaL

Minulla olisi sellainen pulma, liittyen huhtikuun Pet Expo -messujen yhteydessä lauantaina pidettävään näyttelyyn, että keneltäköhän minun pitäisi kysyä aikatauluista, moneltako näyttely alkaa? Ainut vaihtoehto saapua näyttelyihin täältä Iisalmesta saakka on tulla sellaisella junalla, joka on kymmentä vaille kymmenen Helsingin rautatieasemalla, josta jatkaisin sitten taksilla messukeskukselle.

Että jos myöhästyisin vähäsen, voisinko näin etukäteen ilmoittamalla kuitenkin saada pienestä viivästyksestä huolimatta(puhutaan jostain kymmenestä minuutista, jos arvostelut alkaisivat kymmeneltä) hamsterini mukaan näyttelyyn, että saisin niille numerot ja eläimet arvosteluun, vaikka niiden arvostelunumeron yli oltaisiin jo menty?

Jos tähän ongelmaani saisin ratkaisun, niin tietäisin voinko ilmoittautua mukaan :)

Mustikkamaan

^Eiks Pasilassa kantsii jäähä jos messariin menee?

Yleensä nää jutut on kyllä olleet sovittavissa, notta jos joku tulee "pakosti" myöhempään niin arvostelut hoituu silti - just kun etukäteen sopii.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

PiiaL

^Aijaa, joo, minä en tosiaan ole koskaan käynyt messukeskuksessa, enkä sinänsä tiedä missä se sijaitsee ja minne kannattaa jäädä, että mukava jos tietävät osaavat opastaa. :) Eli Pasilan asemalle kannattaisi siis jäädä.