• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Yleinen näyttelypulina

Aloittaja iitu, 19.07.07 - klo:13:30

« edellinen - seuraava »

HennaT

#900
onko cinnamon white
standardi, ei standardi vai koe standardi väri?

Mustikkamaan

#901
Ei-standardi.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Anzukka

#902
miten voin menetellä yhteisomistuksessa olevien hamsujen kanssa jos kaverini omistaa puoliksi hamsterin ja on tulossa mukaan näyttelyyn (PetExpo) saako hänkin kulkukortin vaikka minä ilmoittaisin hamsterit ajatellaan että ilmoitan omani omalla nimellä ja sen puoliomistuksessa olevan kaverini nimellä tuleeko molemmille kulkukortit? :D sekava selitys
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

viiru

#903
Lainaus käyttäjältä: "Anzukka"miten voin menetellä yhteisomistuksessa olevien hamsujen kanssa jos kaverini omistaa puoliksi hamsterin ja on tulossa mukaan näyttelyyn (PetExpo) saako hänkin kulkukortin vaikka minä ilmoittaisin hamsterit ajatellaan että ilmoitan omani omalla nimellä ja sen puoliomistuksessa olevan kaverini nimellä tuleeko molemmille kulkukortit? :D sekava selitys
Tällaisessa tapauksessa molemmat näytteilleasettajat saavat omat kulkukorttinsa.
Cheersbigears-talvikkokasvatus

Anzukka

#904
^Kiitos :)
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

Nappula

#905
Keskusteluun liittyi niin-näyttely-kokematon minä, joka on harkinnut lähtöä Oulun 20.3 pidettäviin näyttelyihin. Eli siis ne olisivat minun että Neppari-talvikonkin ekat näyttelyt. Harkitsin lemmikkiluokkaa. Ja en tiedä vielä moniakaan asioita näyttelyistä, joten voisitteko hiukan auttaa minua... Tässä ovat kysymykseni:

1. Kun hamsteria aletaan arvostelemaan, eli kun se otetaan näyttelyboksistaan ulos arvosteltavaksi, nappaako tuomari hamsterin boksista vai antaako hamsterin tulla itse kädelle?

2. Hamsterini on hiukan arka, joten kannattaako näyttelyitä edes harkita?

3. Nepparin kynnet ovat vähän pitkän oloiset, mutta en ikimaailmassa uskalla leikata niitä itse ja lähellä ei ole eläinkauppoja tai kasvattajia joiden luona voisin käydä kynnet leikkauttamassa. Mikä neuvoksi? Voinko mennä näyttelyyn?

En nyt muista että olisiko minulla ollut enemmänkin kysymyksiä mutta ei ainakaan nyt tule mieleen. Ja pahoittelen tyhmyyttäni... Mutta sille kun ei mitään voi. Toivottavasti saan kysymyksiini vastaukset mahd. pian!  :)
† Sateenkaaren Chili, pk hopeanharmaa naaras 20.10.11-10.10.2013

† Vkh tv naaras Neppari 7.8.09-5.10.11

Vevve

#906
1. Kun hamsteria aletaan arvostelemaan, eli kun se otetaan näyttelyboksistaan ulos arvosteltavaksi, nappaako tuomari hamsterin boksista vai antaako hamsterin tulla itse kädelle?
-- Tuomari ottaa hamsun boxistaan, sillä eiväthän kaikki hamsterit itse tule kädelle. :)

2. Hamsterini on hiukan arka, joten kannattaako näyttelyitä edes harkita?
-- Tuomarit ovat tottuneet arkoihinkin hamstereihin, mutta toki lemmikkiluokassa myös hyvällä luonteella on merkitystä.

3. Nepparin kynnet ovat vähän pitkän oloiset, mutta en ikimaailmassa uskalla leikata niitä itse ja lähellä ei ole eläinkauppoja tai kasvattajia joiden luona voisin käydä kynnet leikkauttamassa. Mikä neuvoksi? Voinko mennä näyttelyyn?
-- Kynsien leikkaaminen kannattaa opetella itse, koska liian pitkät kynnet voivat taivuttaa hamsun varpaat vinoon. Näyttelyistä myös löytyy varmasti kokeneita hamsuihmisiä, jotka voivat auttaa kynsienleikkuussa.

Nappula

#907
^Kiitos, Vevve!  :)  Elikkäs tarkoitatko että voin vielä näyttelypaikallakin pyytää jotain kokenutta leikkaamaan kynnet ennen arvostelua :?:
† Sateenkaaren Chili, pk hopeanharmaa naaras 20.10.11-10.10.2013

† Vkh tv naaras Neppari 7.8.09-5.10.11

Mustikkamaan

#908
^Juu kyllä voit :) Omat kynsisakset kannattaa olla mukana, mutta kyllä jollain aina tuppaa olemaan, jos et vielä ole osannut valita millaiset hankit.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Nappula

#909
^Kiitos paljon!  :)
† Sateenkaaren Chili, pk hopeanharmaa naaras 20.10.11-10.10.2013

† Vkh tv naaras Neppari 7.8.09-5.10.11

Lakupekka

#910
Mistä te bongaatte noita näyttelyitä? ;) Minä olen nyt kovasti lueskellut täältä noista ja kovin innokas, tarmoa täynnä olisin joskus tulossa joukkoon mukaan, mutta vielä siihen menee aikaa. Minulla on sellaisia pahoja päähän pinttymiä, ''olisin vain jaloissa'' tai ''mitä ne mustakin nyt ajattelee''. Oon ettinyt noita sopivia lootikoita tästä lähi lemmikki kaupoista. Syrkki kokoa pitäisi olla. Täältä kuvista on vaikea sanoa minkä kokoisia muilla on ja noista kirjain jutuista en tajua taasen hölkäsen pöläystä. Olen ehkä vähän tyhmä, tai jotain. xD

Tuo uskollus on tosiaan minulla täysissä nollissa, täytyy tarrautua jonkun kokeneemman jalkoihin täältä Riihimäen takaa johonkin näyttelyyn.  :mrgreen:
Sydämen hamstrasivat pikku paholaiset,

Syrkki Wen ‹3
Kiinari Elli. ‹3

GaneshaX

#911
Näyttelyistä ilmoitetaan esim. näyttelykutsuissa:
viewforum.php?f=18

Syyrialaiselle sopiva koko on esim. ferplastin GEO malleissa L.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Rose

#912
^ onks sillä merkillä väliä tossa L-koossa? että onks se L-koko eri kokoinen eri bokseissa? et onks se l-koko vaan ferplastin geo malleissa sopiva?

Vevve

#913
^ Exo Terra Faunarium -sarjassa M-koko vastaa Ferplastin L-kokoa.

Rose

#914
okei. mut onks L aina sopiva nois geoterroissa merkistä riippumatta?