Yleinen näyttelypulina

Aloittaja iitu, 19.07.07 - klo:13:30

Anonymous

Itse olen nyt huomannut että ekan assaroinnin jälkeen se on tosi mukavaa hommaa ei tarvitse nököttää toimettomana koko aikaa. Mielellään koitan auttaa muissakin jutuissa jollei ole ajomatkana 3-4h kotia.

GaneshaX

Mun mielestä kans päivä sujuu, toodella paljon nopeammin, kun hankkii itselleen tekemistä. Esim. assarointia/sihteeröintiä. Ja paikalta pääsee sitä nopeammin lähtemään, kuin miten monta ihmistä on hoitamassa loppuhulinat kondikseen  :D

Eli ihan turha asenne toi "mä olen maksava asiakas". Eikös hamsuporukka sitten maksa näyttelyistä mitään  :roll:
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Vevve

Talkoohenkeä pitäisi kyllä olla, kaikki osallistujat siellä on maksavia asiakkaita, ne talkoolaisetkin. Sehän oiskin jos näyttelyihin pääsisi ilmaiseksi auttamalla paikan päällä, heti olisi kaikki tunkemassa sihteereiksi ja assareiksi.

viiru

Olen nuori ihminen ja silti maailman meno tuntuu tänä päivänä entiseen verrattuna aivan kummalliselta. Ettäkö omien jälkien siivoaminen talkootyötä? Itse olen ajatellut tämän sisältyvän pelkästään hyviin käytöstapoihin. Näyttelyssä ollaan vieraina. Se tarkoittaa, että sinne ei mennä töihin, mutta edellyttää myös käyttäytymään kuten vieras. Vieras ei sotke, eikä siirtele huonekaluja omatoimisesti.

Voin aivan avoimesti kertoa, että ainakaan Suomen Hamsteriyhdistys ry ei järjestäisi tasan tarkkaan yhtään näyttelyä ilman näiden kunnianarvoisten näyttelyvieraiden apua. Meillä on reipas hallitus ja yleensä hallituksesta myös useampi kuin yksi henkilö on näyttelyä fyysisesti organisoimassa, mutta ei näillä kahdella-kolmella ihmisellä vielä näyttelyä järjestetä. Huonosti käy siis tulevaisuudessa, jos asenne "Olen maksava asiakas! En varmasti siivoa! Teen mitä haluan!" yleistyy.

Jostain syystä siis ilmeisesti meidän näyttelyihimme sattunut asiakaskunta on erityisen solidaarista, koska meillä näyttelyt ovat tähän päivään saakka pyöritetty vilpittömästi näiden rivijäsenten työpanoksella, eikä valituksia tästä kohtelusta ole tullut. Tehtävät tehdään hyvässä hengessä, ja kaikille tulee lyhyempi päivä, kun saa vastuita jaettua.

Ja vielä siihen mistä tämä keskustelu lähti liikkeelle, eli "marsuväen" jaloilleennousu kritiikistä, että tuoleja haettiin takaisin palkintojenjaon seuraamista varten vaikka ne oltiin jo kerätty pois. Hassua, että nimenomaan marsuihmiset puolustautuvat tässä tilanteessa! En itse tietty vuosiin ole marsunäyttelyissä käynyt, mutta ainakin silloin kun kävin, niin nimenomaan niissä oli tapana, että ennen palkintojenjaon alkua huudettiin "No niin, nyt jokaikinen alkaa keräämään pöytiä ja tuoleja ja siivoamaan heinää lattialta! Palkintojenjako alkaa kun paikka on siisti!". Aika hyvä taktiikka kieltämättä, oli siellä kuitenkin se 50 maksavaa asiakasta paikalla, paikka oli siivottu 2 minuutissa. :) SHY:n ei ole kyllä vielä tarvinnut ihan näin tomerasti kaikkia komentaa, yleensä vapaaehtoisia löytyy ihan sitten vaikka sen solidaarisuuden hengessä.
Cheersbigears-talvikkokasvatus

gimlixx

Ihme juttu, kun täällä vaan takerrutaan joihinkin tuolien viemisiin (itse olen aina siivonnut oman paikkani kyllä ennen lähtöä), mutta kenelläkään ei ole mitään sanottavaa siihen, että miksi PiNan (no onhan tää SHY:n foorumi, mutta PiNalaisia tuntuu olevan kuitenkin paikalla?) näyttelyiden alut aina venyvät, sihteerit puuttuvat ym.  :roll:

Ja olen myös sitä mieltä, että se omien jälkien (ja sen kuuluisan tuolin pois vieminen) siivoaminen on ihan itsestään selvää, mutta kyllä pöydät ym. pitäisi silloin jo olla paikalla ja sihteerit selvillä, kun arvostelun pitäisi alkaa.

Mutta ehkä tästä ei enempää kannata vääntää, kun se tuolien pois vieminen tuntuu jostain syystä täällä olevan se kaikista pahin asia.  :c8

Saana

^Tuolit tuskin ovat se pääpointti tässä keskustelussa vaan pikemminkin yleinen asenne.

Lainaus käyttäjältä: "viiru"Ettäkö omien jälkien siivoaminen talkootyötä? Itse olen ajatellut tämän sisältyvän pelkästään hyviin käytöstapoihin.
Noinhan minäkin asian ajattelen, mutta niin monesti loppusiivouksessa lattia on ollut täynnä jos minkälaista eväspakettia, karkkipaperia ja mehupurkkia. (Tästä päästäisiinkiin jo hyvin ohi aiheen, miten nykylapsia kasvatetaan. xD ...eivät kai aikuiset tuolla tavalla sotke??)

Mutta tosiaan itsehän en ole Pinan näyttelyissä pariin vuoteen käynyt ja muistelen siis niitä aikoja, jolloin olin mukana järjestämässä kyseisen yhdistyksen näyttelyitä.

Tupuna

Täähän menee jo ihan hassuksi, marsuväen jaloilleen nousu tuolien vuoksi 8-)  satuin itse paikalla olemaan, ja oikeasti koin sen käytöksen siellä mitä näyttelyjärjestäjät pitivät sanotaanko nyt vaikka sitten marsuväkeä kohtaan aika asiattomana. Tämä on mun mielipiteeni, ei todellakaan koko marsuväen mielipide.Ehkä tämä on sitten yksittäisen marsuihmisen jaloilleen nousu tuolien vuoksi xD  Kyse on kuitenkin muutamista näyttelyistä missä vaan hommat ei ole sujuneet. Marsuväki on ihan hyvällä asenteella varustettua väkeä, talkoohenkistäkin porukkaa. Oma mielipiteeni on myös se että tottakai omat roskat ja tuolit voidaan viedä sinne minne ne kuuluvat.

Näyttelypäivät sujuvat mukavasti jos tosiaan sihteerinä tms toimii, mutta tottakai jos itsellä on paljon elukoita ei välttämättä sitten ennätäkään. Kannattaa kuitenkin joskus koittaa noita vaikkapa juuri sihteerin hommia, niistä saa itselleenkin yllättävän paljon :)

Marla

Assarointi on myös sinänsä kivaa puuhaa, että siinä lomassa saattaa hyvinkin ehtiä rupattelemaan muiden ihmisten kanssa, kun ei aivan koko aikaa ole kiinni siinä hommassa. Tietty se vähän ottaa jalkojen päälle, mutta aika kuluu kuin siivillä.
Ite seurailin niitä kääppäreiden arvosteluja samalla, enkä kyllä muuten olis enempi syrkkipuolelle kallistuneena varmaan kääppäreitä niin paljoa katsellut. :)

KaisaM.

Hamsunäyttely-keltanokka pohtii...  :D

Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

viiru

Lainaus käyttäjältä: "KaisaM."Eli, eikös hunaja-kyyhkynharmaa umborous ole ei-standardiväri? Voiko ei-strandardiluokkalaiset saada mitään sertejä tms.?  :oops:
Juuri näin, eli on ei-standardiväri ja ei-standardiluokassa ei sertifikaatteja jaeta, muuten normaalit palkinnot (palkitaan eläinmäärästä ja tasosta riippuen ES1, ES2 jne., Tuomarin suosikki, Paras nuori, Paras veteraani, L1...).

Lainaus käyttäjältä: "KaisaM."Ja sitten 31.10-1.11. näyttelyn ilmossa on mainittu, että ilmoitettaessa 5 hamsua molemmille päiville, saa 5 euron alennuksen sunnuntain hinnoista. Varmistan vain, että se tarkoittaa siis kokonaissummasta eikös?  :)
Juu, eli molempien päivien ilmoitautumismaksut maksetaan köntässä, ei siis molemmille päiville erikseen omaa maksua. Eli kyllähän se viiden euron vähennus kokonaissummassa näkyy, jos laskee la-ilmomaksut + (su-ilmomaksut - 5 egee). :)
Cheersbigears-talvikkokasvatus

KaisaM.

Kiitämme  :yes:
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

lemon

Onko se muuten silleen, et enää ei saa KUMA:a ruusukkeena, vaan sellasena läpyskänä vaan? En oo pitkään aikaan pyöriny hamstunäyttelyissä nii en tiiä. Aattelin vaa, ku ainaki viime vuoden Lemmikkimessuilta mun kaverin syrkki sai KUMA:n ihan ruusukkeena...

jensku

^Samaa kysyn minäkin?

Itse säilytän ruusukeet niille tarkoitetussa ilmoitus taulussa. ja sitten nämä kunniamaininta ja näyttelyarvostelu laput säilytän kansiossa suojakalvojen sisällä. :)
~Diadem's Hamsterikasvatus ~
Kotisivu - http://diadems.hamsterit.net/
Meidät löytää myös Facebookista! - https://www.facebook.com/JenskunHamsula?ref=bookmarks

Ninde

Lemmikkiluokassa on kuma-ruusukkeet, ulkomuodossa ne paperikortit.

jensku

^aa, okei. Kiitos tiedosta. :)
~Diadem's Hamsterikasvatus ~
Kotisivu - http://diadems.hamsterit.net/