• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Yleinen näyttelypulina

Aloittaja iitu, 19.07.07 - klo:13:30

« edellinen - seuraava »

Ninde

#765
Tampereelle on paljon paremmat julkiset kulkuyhteydet kuin Jyväskylään, joten siinä mielessä se on ehkäpä sijainnillisesti paras.

Ja tosiaan yksi pointti on se, että kyllä siellä niitä harrastajiakin tarttis  asua jonkin verran, ainakin lähialueella. Ei ole mitään järkeä pitää näyttelyä jossain takahikiällä jos kaikki osallistujat tulee pk-seudulta. Näin kärjistettynä.

Pertti

#766
No aika hiljasta on Tanpereen aktiivirintamalla ollut, PiNan näyttelyssä ketään kiinnostanu assaroida/sihteeröidä edes lemmikkiluokkia  :D
Kyllä aina yhen voi ottaa!

Minski

#767
^ No jos puhut siitä viimesimmästä Pinan näyttelystä niin ketä aktiiveja siellä edes oli paikalla :D Mä luulen, ettei sinne tainnu kukaan aktiivi viittiä lähtee, kun oli pelkkä pet. Kyl mä oon ainakin Pinan näyttelyissä ollu assarina likitulkoon kaikissa viime vuosina, joihin oon vaan mennyt. Mutten tosiaan tohon viimesimpään viittiny edes lähtee (pientä henkilökohtasta boikottia :P) Samoin oon ollut SHY:n näyttelyissä liki kaikissa aina jossain hommassa viime vuosina.


Koen itekkin, että Tampere on silleen "keskellä" ja hyvien kulkuyhteyksien päässä joka paikasta, että tänne on helppo tulla melkein mistä vaan. Mulle on ainakin ihan mahdottomuus kulkee näyttelyihin sellaselle paikalle, jonne ei pääse julkisilla, koska olen ihan niiden tai sit jonkun kyydin varassa. Pääkaupunkiseudulle pääsee hyvin kulkeen, mutta sit esmes toi Vaasa on julkisilla täysmahdottomuus, vaikka tykkäänkin, että uusia näyttelypaikkoja tulee eikä pyöritetä aina niitä samoja :)
Hamsteriton tätä nykyä

Pertti

#768
No silläpä oli aika hiljasta ku ketää ees ollu siellä. Tuskin ainakaan innostaa PiNaa järkkäämään ulkkiksia täällä suunnalla  :S SHYn näyttelyt taas luonnolisesti pääosin on Helsingissä koska siellä kuitenkin asuu valtaosa jäsenistöstä. Yhen Juhliksen Tampereella järkänneenä voin kyllä sanoa että hamstereita täällä järkättävissä näyttelyissä kyllä piisaa :)
Kyllä aina yhen voi ottaa!

Marla

#769
On kyllä totta, että Jykylään on huonommat yhteydet julkisilla kuin Treelle.

Mä olisin mennyt PiNan näyttelyyn, jos niillä olis ollut ulkkikset. Mutta kun oli rahallisestikin tiukkaa, en viittinyt lähteä pelkän lemmikkiluokan takia - ennemmin sitten ootan SHYn näyttelyitä.

GaneshaX

#770
Sama juttu. Olisin myös lähtenyt PiNan viime näyttelyyn, jos olisi ollut ulkkikset.
Aika turha homma ajaa pelkkien petluokkien takia...
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Minski

#771
Tampereen näyttelyissä on mielestäni lähes aina ollut paljon osanottajia ulkomuotoluokissa oli järjestävä taho mikä yhdistys hyvänsä. Ja se, että jossain pet-näyttelyssä ei ole osanottajia ei ole kauhean verrannollinen ulkomuotoluokkien kanssa, ulkomuotoluokkiin tullaan paljon kauempaa kun pet-luokkiin ja osaksi myös osanottajaryhmä on näissä luokissa eri. Ja kyllähän Pina on ennenkin ulkomuotoluokkia hamsuille järkännyt eikä niissä ole ollut osanottajista pulaa, joten miksi tulevaisuudessakaan olisi, kun uusia harrastajiakin on tullut paljon. Itellä ei ainakaan ole väliä mikä on järjestävä taho nimeltään :)
Hamsteriton tätä nykyä

Ninde

#772
Juu kyllähän osallistujia riittää, ongelmana onkin lähinnä aina ollut se, että niitä vapaaehtoisia apulaisia ei ihan hirveästi ole ollut tarjolla - siitäkin huolimatta että Tampereella on harrastajia runsain määrin. Kyllä muistan näyttelyn jos toisenkin, kun (ulkkis)tuomarin ominaisuudessa on ihan saanut odotella että josko joku raaskisi sihteeriksi alkaa, että saataisiin arvostelut aloitettua ajallaan. Näin on usein tapahtunut varsinkin PiNan näyttelyissä, SHY:llä ei enää niinkään kun työntekijät hommataan pääasiassa etukäteen. Tämä varmaan PiNallakin on suurimpana syynä siihen miksi niitä hamsu-ulkkiksia ei järkätä, eli ei se etteikö osallistujia tulisi vaan se, että hamsuväki on niin innotonta tekemään jotain sen eteen että ne ulkkiksetkin saataisiin!

GaneshaX

#773
Lainaus käyttäjältä: "Ninde"Näin on usein tapahtunut varsinkin PiNan näyttelyissä, SHY:llä ei enää niinkään kun työntekijät hommataan pääasiassa etukäteen.

Alkaako PiNa etsimään sihteereitä/assareita ja muuta porukkaa vasta näyttelypaikalla näyttelyaamuna? :pihalla:

Ohhoh..... :huh
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Pertti

#774
No sehän se suurin läppä aina onkin, että osallistujia riittää mutta sitä myöten tarvitaanki aina enemmän aktiiveja :D Henkilökohtasesti mua raivostuttaa ihmisten asenne "vain petluokkiin", etenkin kun kyse on juurikin paikallisyhdistyksistä, joissa pieni jengi raataa ja yrittää tyydyttää kaikkia jäseniä. Karu totuushan on se, että ei sieltä hallituslaisista vain voikaan löytyä joka lajille "omaa ammattilaista" joka hoitaisi kullekin lajeille ulkkikset säännöllisesti. Aivan turha nitistä missään ettei Tampereella oo tarpeeksi ulkomuotoluokkia, kun työntekijöitä oo edes lemmikiluokissa. Mä ainakin taisin sanoa viime PiNan näyttelyssä ihan suoraan, että kannata edes harkita ulkomuotoluokkia tällä tekemisen tarmolla harrastajien osalta  :P Samaan syssyyn kyllä lupasin auttaa heitä järjestäämään hamstereille ulkomuotoluokat, siinä onkin sitten jokasella paikallisella aktiivilla näytön paikka!

Tietysti kivointa ois jos SHY järkkäisi enemmän näyttelyitä Tampereella, niissä kun yleensä homma toimii (kun jengi tietää mitä tekee, ees suurinpiirtein) ja ois mullaki lyhyempi matka arvostelemaan  8-)

Ja mä en nyt tosiaankaa oo tämän kirjoituksen myötä dissaamassa ketään Tamperelaista harrastajaa, kuhan yleisesti avauduin ajatuksistani ja käytin PiNaa esimerkkinä, uskoisin että muillakin paikallisyhdistyksillä on samantyylisiä ongelmia?
Kyllä aina yhen voi ottaa!

wiidii

#775
Minä en rehellisesti sanottuna ymmärrä Pirkanmaan harrastajien "vain pet-luokkia, yhyy"-asennetta. (On muissakin yhdistyksissä tätä, mutta etenkin PiNalla olen huomannut tätä. EPJY ja OSJH toimivat käsittääkseni melko moitteettomasti?) Pet-luokat on tärkeintä, mitä yhdistys voi järjestää! Ulkomuotoluokka tulee siinä sivussa sitten, jos on mahkuja järjestää.

Itse ainakin kannatan oman paikallisyhdistykseni näyttelyitä osallistumalla ainakin yhdellä eläimellä mukaan, ja mieluiten toimimalla myös toimihenkilönä. (Matkaa on kuitenkin Ouluun lähemmäs 50 kilometriä, ettei mikään pikkumatka - julkisetkaan ei kulje hyvin) Yhdistykselle on kuitenkin jo varallisestikin tosi tärkeää kaikki pienikin osallistuminen.
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Marla

#776
No mä en tiedä, miten PiNa noita avustajiaan hommailee, mutta ei mulle ole mitenkään ylivoimaista olla assarina tarpeen vaatiessa - en vaan hirveästi ole PiNan sivuilla toisinaan vieraillessani huomannut, että etsisivät avustajia ja kun en näyttelyissä juuri käy, on paha tietää, millainen tilanne avustajista siellä on. Voisivat tietty ainakin mainita, että kaipailevat apua - nähtiinhän se Tampereellakin SHYn näytskässä viimeksi, että apua ilmaantui sitten, kun sitä selkeästi pyydettiin. Olisihan se hienoa, jos ihmiset olisivat aktiivisia ilman hätyyttelyä, mutta porukka tuntuu heräävän vasta silloin, kun ilmaistaan että avustajista on tosiaankin pulaa.


Pakko kyllä sanoa, että olis se hienoa, jos näyttelyihin osallistuvat ihmiset olisivat halukkaampia osallistumaan myös näyttelyiden järkkäämiseen vaikka sitten paikkojen kuntoon laittamisen ja/tai siivoamisen merkeissä.
Enkä mä pidä itteäni minään parhaana esimerkkinä sen suhteen, mutta aiemmin en lähinnä ole uskaltanut tarjoutua mihinkään pestiin.


Mulla menee niin päin, että ulkkikset ensin ja sit mietin, keitä ilmoitan lemmikkiinkin. Yleensä molempiin luokkiin löytyy hamsuja, mut pelkkään pettiin ei viitsi lähteä, kun ennemmin satsaa mahdollisesti vähän pidempäänkin matkaan ja menee sekä ulkkikseen että pettiin.

Pertti

#777
On helppo yhtyä wiidiin kommenttiin lemmikkiluokista, hyvin sanottu! Se kuitenkin on väylä missä tehdään tärkeää pr-toimintaa, rohkaistaan uusia harrastajia ja tietty kerätään vähän rahaakin ja mahdollisuuksia järjestää niitä ulkomuotoluokkia joskus tulevaisuudesssa niille uusille innokkaille harrastajille.


ilman PiNan lemmikkiluokkia ei ois muakaan  :lov
Kyllä aina yhen voi ottaa!

Saana

#778
Haha, mä muistan nähneeni Peten ensimmäisen kerran Pinan näytskässä vuonna 2004. xD

Yleisesti ottaen Pinan näytskissä on *tuttanu eniten marsuväki, jotka tulevat usein asenteella "olemme maksavia asiakkaita". Ei tietenkään pidä yleistää (ehkä tässäkin muutama ihminen pilaa mun silmissä koko väen).

Kerran olin Pinan hallituksen puolesta Pirkkahallissa hommissa. Aloimme siinä korjailla paikkoja, kun viimeisiä arvosteluja vielä vietiin. Hirvittävä homma niin pienellä porukalla. Tuolit siellä painavat tonnin etenkin kun niitä raahaa pitkän päivän jälkeen. Osa porukasta kehtasi vielä hakea vaivalla korjattuja tuoleja itselleen takaisin tietenkään palauttamatta. Moni vain toljotti vieressä, että kehtaattekin viedä meidän tuolit. En kertakaikkiaan ymmärrä tuollaista toimintaa.

Hamsuväki on ollut Pinan näytskissä oikein mukavaa.

Ja nuo em. asiat siis pari vuotta sitten. En tiedä millainen meininki siellä nykyään on.

Niin ja mä kanssa arvostan etenkin paikallisyhdistysten tukijoita. Itsekin olisin mennyt viimeisimpään Pinan näyttelyyn, mutta en sitten saanut kyytiä enkä uskaltanut yksin bussilla lähteä.

X-File's/JonnaMilaya

#779
Tuntuu vähän hölmöltä kysellä....Muaa kelpaako roborovskin näyttelyboksiksi mikään muu kun pienempi flätti? Meinaan ku viimeksi roboja oon näyttelyttänyt oli suositus tuo pienempi flätti.Tuolloin ei mulla kuiteskaan montaa näyttelytasoista ollut ja riitti nuo mun 3 flättiä.Nyt ois taas enemmän mitä esittää.ja silloin aikoinaan ku oli tosi monta roboa näytillä ei mitään suosituksia ollut ja yleensä ne kuskattiin s-koon bokseissa.
~Solnechnyi Trusha~