• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Yleinen näyttelypulina

Aloittaja iitu, 19.07.07 - klo:13:30

« edellinen - seuraava »

Daria

#585
Tuossa mietin ainaski kymmenen kertaa, että jaksanko lähteä enää mukaan leikkiin. Kirjoitukseni oli tarkoitus olla sovitteleva, mutta jossain käsitettiin väärin.  :o  Lopetan nyt tämän keskustelun näihin sanoihin, että se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.

Pertti

#586
Niinhän se tekee, todellakin   ;) Mut sanottakoon vaikka niin, että as long as mitään kovin konkreettista näyttöä ei ole, enmä ihan purematta julkista dissaamista niele.

Kiitos Pulinalle selvennöksestä, toi on kieltämättä vähä härösti ilmaistu toi mun paisuminen, mut en jaksa korjatakaan :P Ymmärtäkööt ne ketkä haluaa.
Kyllä aina yhen voi ottaa!

Heli

#587
Lainaus käyttäjältä: "Daria"Lopetan nyt tämän keskustelun näihin sanoihin, että se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.
Tää on se maailman ääliömäisin lausahdus, joka tuodaan aina keskusteluun mukaan kun ei keksitä mitään järkevää sanottavaa.  :D Tosi hienoa haukkua joku ensin pystyyn ja sitten ko. henkilö ei saa puolustautuakaan, koska muutoin "se koira älähtää...".  xD

Mutta noh, eipä kai tuota kannate paljon painoarvoa anonyymeinä rätkyttävien puheille pistää.  :)
Destiny's hamsterit 2001-2009

Evil_Ibumax

#588
:shock: Mä en oo ikinä käynny näyttelys ja tuntuu etten kyllä lähdekkään. Taitaa porukka olla hieman liian tosissaan tämän kanssa. PetExpoon tullaan avokin kanssa kattelemaan, mutta siihen taitaa jäädä. Hetken aikaa halusin ite hankkia tuomarin oikeudet joskus, mutta ehei  xD Oon ollu myyjänä tavratalossa ja kuulostaa ihan liian tutulta. Mutta tsemppiä kaikille näyttelyihin osallistujille, tuomareille, assareille, sihteereille yms.! Kaikkia ei voi miellyttää ja joitain ei voi mitenkään miellyttää <3

eta

#589
Miksi  muuten hamsunäyttelyissä ei saa tuomarien tietää kenen hamsua arvostelee ? Koiranäyttelyissä usein juuri omistaja itse esittää koiran (ainakin silloin kymmenen vuotta sitten kun koiraa kuljetin näyttelyissä).

Elven

#590
Noniin, joko riittäisi? Se hamsteri, joka sai arvosanan tyydyttävä, oli mun kasvatti, vaikkakaan ei mun omistuksessa. Ja näkihän sen nyt itsekin, että se ei aivan yltänyt siihen yleiseen tasoon. Pienihän se selvästi oli, on se sitten vaikuttava asia tai ei. Eniten mua nauratti, kun sen arvostelussa luki 'urhea'. Muutkin hamsut oli saaneet persoonallisia ja osuvia arvosteluita.
Ja totuus on, että tämä on nyt yhden tuomarin mielipide yhtenä päivänä. Hamsu voi pärjätä ihan eri tavalla seuraavassa näyttelyssä. Oli tuomari sitten sama tai eri.
Itse sanoisin, että hamsujen pitäisi tottua muidenkin kuin oman omistajan käsittelyyn. Nuoren tytön omistama hamsu voi hyvinkin säikähtää, joutuessaan yhtäkkiä ihan erihajuisen miestuomarin käsiin. Jolloin se ei sitten ole ihan parhaimmillaan.
Aloittelevaa syrkkikasvatusta, värit vielä vähän hakusessa.

Anzukka

#591
Nyt ihan pari yleistä kysymystä näyttelyistä: :)

1. Tarvitsenko mukaan hamsterin sukutaul.ulliset paperit?

2. Voinko käyttää XL kokoista boksia vai pitääkö ostaa vielä yksi L kokoinen nlyboksi?
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

Mustikkamaan

#592
1. Et tarvitse, ellet aio rekisteröidä mahd. L1 jälkeen.
2. XL-boksi on hyvä niin ikään.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Anzukka

#593
^Kiitos!! :)
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

Susä

#594
En tiedä, onko tätä jo kysyttykin, mutta mitä siis tarkoittaa esimerkiksi L1? Ummikko olen. : )

+ Olis kiva tietää näitä muitakin näyttelytermejä, jos on. Noi ERI, EH, H ja T tiedetään, nekun on koirapuolella samat. Samoin BIS. : )
Varo mitä toivot, sillä toiveet voivat toteutua.

wiidii

#595
L1 tarkoittaa laatu yksi-mainintaa. Ulkomuotoluokissa tuomari jakaa Laatu 1 -maininnan hamsulle jonka kokee olevan sillä hetkellä jalostukseen kelpaava. L1-maininnan saanut hamsteri voidaan rekisteröidä.
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Anonymous

#596
Jos laitan ilmoon omistajaksi tyttäreni nimen ja omani, tyttäreni shy:n jäsen ja minä en kumman mukaan ilmoitus maksu menee? Jäsenhinnalla vaiko ei jäsen hinnalla? Tarvitsisin tiedon jotta voisin laittaa ilmot menemään.

Minnaw

#597
Ilmeisesti ilmoittautumishinta menee tällöin ei-jäsenen hinnalla.
Oxalis - talvikkokasvatus
http://oxalis.omasivu.fi/

Mustikkamaan

#598
^Jäsenen hinnalla ne on aina ennen menneet...
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Minnaw

#599
Jaa, no sillä sitten. Nää messut on niin harvinaislaatuisia kaikkien näiden kulkulupien ynnä muiden tähden...
Oxalis - talvikkokasvatus
http://oxalis.omasivu.fi/