• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Yleinen näyttelypulina

Aloittaja iitu, 19.07.07 - klo:13:30

« edellinen - seuraava »

Ninde

#435
Lainaus käyttäjältä: "KaisaM."Mites, mulla on yksi hamsu jolla on ilmeisesti knikki, haluan varmistaa asian, ja onhan muuten mukava saada hamsusta arvostelu vaikkei mahdollisen knikin vuoksi jalostukseen käykään, niin onko mitään järkeä ilmoittaa sitä ulkomuotoon? Tai siis jos hamsulla on knikki niin saako se arvosanaksi sitten ihanjärkyttävänkamala vaikka muuten olisikin ihan hyvä?  :)
Arvosanaksi tulee ulkomuotoluokassa HYL (hylätty, syy knikki) ja hamsu saa ihan normaalisti sanallisen arvostelun, kuten muutkin.

Ninde

#436
Lainaus käyttäjältä: "Mustikkamaan"Jossain vaiheessa sitten päätettiin, että pisteet/arvosana annetaan normaalisti vaikka tulisikin hylky knikin takia. Vaikka informaatiokatkosta joillekin tuomareille asti siitä on ollut - vissiin turhan hissuksiin tuotu esiin, varmaankin enimmälti jossain kokouspöytäkirjoissa :S

Edit: jaa vissiin on sitten käytäntö muuttunut, se taas ei oo mulle asti kulkeutunut tieto :) Vrt. Niinan vastaus.
Joo no emmä tiiä miten se nyt oikeesti kuuluis tänä päivänä mennä eikä ainakaan mulle ole tota erikseen kerrottu (ainakaan niin hyvin et se olis jäänyt muistiinkin), että se arvosanakin kuuluis joka tapauksessa antaa. Et tästä kai on niin monta käytäntöä kun on tuomareitakin...

Sohvi

#437
ei mu vaan oo hylätty ulkkikses vaikka knikki oli ja laihuutta  :huh (en tiennyt että oli knikki mutta laihuus yllätti lähipäivinä kun oli laihtunut pikku hiljaa kun olin mökillä)

Muuten mul on sellane syyriksen kantokoppa mis ei oo kantta. Siin on PAHVI kansi ja ei pysty puree sitä tai pääsemään pois. Saako tälläistä viedä näyttelyyn ? Vai tuottaako se hirveesti ongelmia ? ja sit viel, se toinen sarana on rikki mutta kantta ei tartte ottaa pois kun ottaa vaan sen pahvi osan pois, ja laittaa takasin ilmastointi teipin. Voin laittaa kuvankin jos vaan pyytää.
Illusion & Dream "Choco" lks normaaliumborous

sööhvi

KaisaM.

#438
Ok, no katsotaan. Mites, kuinka tarkat boksisäädökset SHY:llä on?  :D  Kun mulla on jotkut ihanat matkalaiset popsineet pienet reiät kahden L-boksin kanteen. Jos korjaan ne, niin saanko tuoda hamsut tälläisissä kauneusvirheellisissä bokseissa?  :D
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

Juulia

#439
^^ Ei saa käyttää. Pahvikansi ei ole hamsterinkestävä ja kannen pitää olla mutkaton avata, ei saa olla mitään omia räpellyksiä joita tuomari ei saa auki.
Tuo sun ehdottama systeemi on arvostelussa liian hankala ;) . Tuomarilla ei ole boxin teippaamiseen aikaa. Kannattaa ottaa mukaan toinen boxi.

^ Saa mun mielestä tuoda mikäli korjaukset on hamsunkestäviä.
Tulossa pk seepianharmaa vn Nicolas Nurinkurinen Karoliinan hamsulasta

Sohvi

#440
okei  XD
Illusion & Dream "Choco" lks normaaliumborous

sööhvi

GaneshaX

#441
Tarttis ostaa kanssa lisää bokseja, huhtikuuhun mennessä viimeistään.
En noita komeron pohjalla makaavia aladinoja viitteis alkaa käyttämään hamsuilla.

Mutta, kun sinikantiset on aina loppu :kieli
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Juulia

#442
^ Pitääkö olla just sinikantisia boxeja? :haha
Meillä on käytössä ihan kaiken värisiä; sinisiä, keltaisia ja punaisia ja löytyy yksi aladinokin.
Tulossa pk seepianharmaa vn Nicolas Nurinkurinen Karoliinan hamsulasta

Elliska

#443
Mäkin tarvitsisin lisää bokseja, menin hienosti rikkomaan yhden niin niitä on enää 2 (tosin hamstereitakin on enää 2...). Harmi ettei pikkulinna taida tulle Espooseen, sieltä kun saa niin halpoja näyttelybokseja :S

GaneshaX

#444
^^Mä tykkään että boksit on järjestyksessä, mieluiten myös saman värisinä.  :ylpee:
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Olive

#445
^Meinasin just kirjoittaa, että pitäähän sitä ainakin pyrkiä, että on samanväriset ja merkkiset boxit ;)
[size=85]Syyrialaiset (musta & musta vkkk)
Gerbiilit (black)
Kääpiölupat (sininen, musta)
Pk colliet (tricolour)[/size]

Sohvi

#446
nyt meni rikki toinen kantoboksi. Ostan samanlaisen ku tapsulla sillä onhan se mukavanpaa että kummallakin on samanlaiset. Tosin en erota niitä :)))
Illusion & Dream "Choco" lks normaaliumborous

sööhvi

Juulia

#447
Hah :haha . Mulla ei boxien kansien ulkonäöllä ole hirveästi väliä, helpompi muistaa hamsutkin näyttelyssä, kun muistaa, että kenetkin on minkäkin väriseen boxiin laittanut :P .
Tulossa pk seepianharmaa vn Nicolas Nurinkurinen Karoliinan hamsulasta

Elliska

#448
Mäkin haluaisin sinisiä. Tällä hetkellä mulla on keltainen geoboksi ja tummanpunainen aladin, mutta tästä lähin ajattelin ostaa vain sinisiä geoja.

KaisaM.

#449
Mun pitäis koittaa kanssa etsiä jotain edullisia bokseja, tarvisin niitä moooonta. Tällä hetkellä olis suunnitelmissa tuoda Espooseen peräti 10 hamsua.  :oops:  Ja mulla on 4 L-koon boksia, joista 2 vähän risoja. Vissiin ei ole muuten boksilla väliä, kunhan on tota Ferplastin L-kokoluokkaa?
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.