• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Yleinen näyttelypulina

Aloittaja iitu, 19.07.07 - klo:13:30

« edellinen - seuraava »

Saga

#150
Onko niin, ettei Pinan Ystävänpäivänäyttely ole ns. virallinen lemmikkinäyttely hamstereille? Heli Ojala on kyllä tuomarina, mutta näyttelyä ei ole mainittu SHY:n näyttelylistassa  :roll:
SHY VL Siiri

Mustikkamaan

#151
Kaikki SKLJ:n tai sen alaisten yhdistyksien järjestämät näyttelyt ovat piste- ja valiolaskuissa mukana, mikäli tuomarina on SHY VL -pätevä tuomari. Näyttelyä ei tarvitse anoa tai ilmoittaa SHYlle.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

helssii

#152
olen ihan uusi näissä näyttelytouhuissa ja kovin innolla olisin "mukaan" lähdössä, mutta en oikein tiedä miten valmistella syrkki näyttelyyn (lemmikkiluokka) ja miten toimia siellä paikan päällä :)

Olisi kiva jos joku voisi hieman valaista minua asiassa ja kertoa omia kokemuksi ensikertalaisena :P

Näyttelyn säännöt olen kyllä käynyt läpi ja yrittänyt lueskella näitä keskusteluja  :)

Saga

#153
Ahaa! OK, kiitos tiedosta, Heidi  :) Sen takia jäin tuumailemaan, kun kaikki gerbiiliyhdistyksen näyttelyt pitää olla aina listattuna, että ne ovat hallituksen hyväksymiä. No, mutta sittenhän sitä voisi ottaa talvikotkin matkaan  ;)
SHY VL Siiri

Aya

#154
Helssii:

Näyttelyyn valmistautuminen: http://www.hamsteriyhdistys.net/n_valmistautuminen.php
Näyttelyn kulku: http://www.hamsteriyhdistys.net/n_kulku.php

Kannattaa tulla rohkeasti vaan paikalle, kyllä joku aina osaa neuvoa jos on jotain epäselvää :)

Marla

#155
Minä vaivaan vaihteeksi täällä kysymyksilläni.
Nimittäin, alkoi hieman mietityttää, pitääkö näyttelyissä olla sellainen läpinäkyvä boksi, vai käykö ei-läpinäkyvä, jossa on läpinäkyvä kansi?
Kun tuli sellainen hankittua, ja nyt vähän mietityttää...
Ja sitä minun vielä piti, että saako hamsulle laittaa näyttelyboksiin piilopaikkaa/pientä mökkiä? Vai onko tyytyminen wc-paperihylsyihin tms.?

//Kiitokset, Jane_O  :)

Jane_O

#156
Lainaus käyttäjältä: "Maria"Nimittäin, alkoi hieman mietityttää, pitääkö näyttelyissä olla sellainen läpinäkyvä boksi, vai käykö ei-läpinäkyvä, jossa on läpinäkyvä kansi?

Käy myös ei-läpinäkyvä boksi, kunhan on oikean kokoinen. Tosin sellaiset boksit mistä saa kannen irti, ovat näppärämpiä tuomareille, koska hamsterin saa silloin nostettua kannen päälle.

Lainaus käyttäjältä: "Maria"Ja sitä minun vielä piti, että saako hamsulle laittaa näyttelyboksiin piilopaikkaa/pientä mökkiä? Vai onko tyytyminen wc-paperihylsyihin tms.?

Ei kannata laittaa mökkejä, ruokakippoja yms. raskasta, jotteivat hamsteri jää niiden alle kuljetuksen aikana. Pahvihylsyt ja/tai iso mytty paperia riittää hamsterille vallan mainiosti :).
[size=85]Rakkaita kaivaten, olette ikuisesti sydämissämme![/size]
[size=85]Eikka (Calevala)<3, vkh roborovski uros, 1.4.2008-16.10.09.[/size]
[size=85]Max (Vivaldine\'s Tobias Taikaviitta*)<3, lk syyrialainen uros, 7.4.07-29.5.09.[/size]
[size=85]Veikka (Calavale)<3, vkh roborovski uros, 1.4.08-18.4.09.[/size]

KaisaM.

#157
Jos hamsterilta on tapaturmaisesti lähtenyt pieni (n. 1 x 5 mm) pala korvasta, voiko sen ilmoittaa ulkomuotoluokkaan ja jos voi, otetaanko korva arvostelussa huomioon?
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

Ninde

#158
^Voi ilmoittaa ja otetaan toki huomioon (kaavakkeessa on erikseen kohta "pää, silmät, korvat"). Tuomarista sitten ihan riippuu miten paljon lovi/reikä vaikuttaa arvostelussa, tuomarihan ei voi tietää mistä johtuen pala on lähtenyt.

Nunnu^

#159
Miten kuuluu toimia, jos haluu ilmottautua Helsingin messukeskuksen hamsterinäyttelyyn, joka on sillon huhtikuussa? Että mihin se ilmottautumiskaavake lähetetään ja millon? :huh

Mustikkamaan

#160
^Tuosta tulee ihan kohtapuoliin kutsu nettisivuillekin  :)
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Heli

#161
Hei, sattuisko kukaan löytämään vuoden 2001 VV-tuloksia? Eilen illalla selasin ja selasin lehtiä mutta sokeana en löytänyt niitä tuloksia mistään. Ja tietty kun niitä ei löytynyt niin nyt asia vaivaa ja vaivaa ja haluan ehdottomasti ne löytää.  :D Pakosti kai ne on jossain lehdessä ollut?
Destiny's hamsterit 2001-2009

Ninde

#162
Lainaus käyttäjältä: "Heli"Hei, sattuisko kukaan löytämään vuoden 2001 VV-tuloksia? Eilen illalla selasin ja selasin lehtiä mutta sokeana en löytänyt niitä tuloksia mistään. Ja tietty kun niitä ei löytynyt niin nyt asia vaivaa ja vaivaa ja haluan ehdottomasti ne löytää.  :D Pakosti kai ne on jossain lehdessä ollut?
Ne on julkaistu vasta lehdessä 2/04.

Heli

#163
Lainaus käyttäjältä: "Ninde"Ne on julkaistu vasta lehdessä 2/04.
Nonni, just se lehti mitä mä en koskaan saanut!  :D Eli jäikin sitten arvoitukseksi.
Destiny's hamsterit 2001-2009

Ellux

#164
Voisko joku auttaa mua tän asian kans nimeltä hamsterinäyttelyt kun en nyt oikein tiedä milloin on täälä hamsterinäyttelyitä ja niten niihin ilmoittaudutaan jne.. :oops: joten jos joku vain jaksaa auttaa niin siitä olisi sitten iso apu :D