• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

HYBRIDIT ja eläinkaupat

Aloittaja Elena, 06.02.08 - klo:23:06

« edellinen - seuraava »

Nilla

#75
^ Joo tosiaan yleensä hybridin hinta on n. 30 euroa. Joskus kuulin, kun joku kysyi ''Miksi nuo ovat kaalliimpia kun nuo toiset?'' Myyjä vastasi jotain, että ne ovat harvinaisia  :roll:
Ei se haittaa, ei ne meitä tunne!

GaneshaX

#76
^hahhahhaa!!! Tällä menolla eivät todellakaan.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

X-File's/JonnaMilaya

#77
Juuri niin. Nyt moni voi alkaa ajattelemaan että hybridien kasvatus on helppoa rahaa. Ja kun se ei ole laissa kielletty....
~Solnechnyi Trusha~

GaneshaX

#78
Mutta ei kai kukaan täyspäinen osta paperitonta talvikkoa/campbellia  jalostukseen tänä päivänä?? Mä en ymmärrä miten tää ongelma on päässyt leviämään näin. Todella surullista...
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Minnaw

#79
Lainaus käyttäjältä: "GaneshaX"Mutta ei kai kukaan täyspäinen osta paperitonta talvikkoa/campbellia  jalostukseen tänä päivänä??
Saa hybrideillekin tehtyä paperit, ja mikäli ei aiempaa geenikantaa lajien puolelta tunne niin pahahan se on lähteä sanomaan enää mikä on hybridi ja mikä ei.
Minä esimerkiksi ostin ensimmäisen talvikkoni ihan nimelliseltä kasvattajalta ja kaikki paperit tuli mukaan. Yhtään poikuetta en tällä yksilöllä teettänyt (mutta tiedän, että sisaruksilla on teetetty) ja tässäkin suvussa toisen vanhemman puolelta selkeä hybridiepäily. Tästä hamsterista tosin on jo aika jättänyt ja sukupolvet ehtineet vaihtua moneen kertaan, joten tätä tapausta on enää turha puida, mutta pointtini oli siinä, että kokematon voi tahattomastikin tehdä hybrideitä, vaikka hamsterilla paperit olisivatkin.
Oxalis - talvikkokasvatus
http://oxalis.omasivu.fi/

Nilla

#80
Lainaus käyttäjältä: "TiinaL"Mulkosilmät liittyy aika usein ylipainoon. Esim. avattareni Nirppu oli "parhaina" päivinään varsin isosilmäinen, mutta nyt se iän myötä laihtunut ja silmät on palautuneet normaaleiksi. Jalostamattomat on usein ns. sporttimallia.

Meidän yhdellä talvikolla on aikamoiset mulkosilmät  :D  Ylipainoa ei kyllä mielestäni ole, tuollaiset olivat 5 viikkoisenakin  :)
Ei se haittaa, ei ne meitä tunne!

blood.and.tears

#81
Mulla oli kans eläinkauppatalvikolla hirmuiset mulkosilmät vaikkei ylipainoa ollut näkyvissäkään.
Kotona tassuttelee
Cämpsyt Pilli ja Pulla
Puput Myrtti ja Tohveli
Maatiaiskisut MiuMiu ja Pantteri

Heli

#82
Mulkosilmät voi johtua muunmuassa myös kallonmuodosta.

Ennen helmet tapasivat olla melkoisen suurisilmäisiä, sitten kun enkuista tuli niitä ihania kauniisti tikattuja helmiä, tuli samalla myös pikkusimmuisia. En tiiä millasia ovat nykyään, kun ei hirveästi ole näkynyt helmiä eikäpä ole tullut niin katseltuakaan.

Mut ei mulkosilmät niinku sitä meinaa että olisi hybridi.
Destiny's hamsterit 2001-2009

Mustikkamaan

#83
^Varmaanki just päinvastoin :D Et enempi ne mulkosilmäset on talvikoita ku campbellei. Ku campbellien ongelma mulkosilmäsyys ei oo, talvikoiden lähinnä nimenomaan. Sitä onki just spekuloitu siit kallosta et se on liian pieneks menny silmille ni ne ei enää mahu sinne. Joistakin sen huomaa helposti et ku se on liian lyhyt, mut joillai se ei oo ihan niin yksiselitteinen sillain. Et son varmaa sit kokonaisuudessaan siitä muodosta. Hyi että oli jossain välissä ihan kauheita silmiä, ihan niinku  :shock:
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

jjenna

#84
Täytyypä tulla miunki pätemään tänne. Mutta juu, eräässä eläinkaupassa taannoin myytiin mm. maatiaisjättikaneja, pandaraitacampbelleja sekä kirjolohiahventa..
Onneksi kyseistä eläinkauppaa ei enää ole.

Siellä samaisessa kaupassa myytiin myös frettejä (jotka olivat luultavasti tarhahillereitä) ja hamstereille mm. valjaita..
Muistaakseni eläinsuojeluyhdistys puuttui tuohon sitten..
Hamsterikasvatus jäädytettynä

Mandi

#85
Mä en vaan voi käsittää miks ne eläinkaupois ei vaan myy tavaroita... Esim. Gabberia en oo täällä nähnykkään... Jättäis niiden eläinten myymisen niille jotka niistä oikeesti tietää.  :D  Täällä yks karmea kauppa (joka onneks meni konkurssiin) piti esim. n. 20 rottaa minidunan kokosessa häkis ja yhdeltä niiden työntekijältä kuulin että oli ostanu 2 v. talvikon ja aiko sitte teettää sillä poikasia... :<  Eli vaikkei olis hybridejäkään niin uskon että ei niillä eläimillä oo siellä hyvä olla. Riippuu kyllä kaupasta, mutta ei ne siellä niihin eläimiin pysty sillai keskittymään ku kasvattaja - kauppiaathan on yön yleensä pois sieltä liikkeestä...  :kieli

Heli

#86
^Noh, minä taas näin kasvattajanakin kyllä nukun yöllä.  :D Ts. sama kai se missä silloin on.
Destiny's hamsterit 2001-2009

susu

#87
^ Niin, kyllähän kasvattajatkin unta tarvitsevat, ei joka minuutti voi eläinten vieressä olla vahtaamassa  xD
Nipsu & Räpsy <3

Mandi

#88
No lähinnä sitä tarkotin että ylipäänsä pystyy eläimiä paremmin seuraamaan :D  Jos ajattelee nii jotkut kauppiaat voi asua vaik kymmenen kilsan päästä kaupasta nii mistä ne tietää vaik kaikki hyllyt romahtais  ;) Tää nyt on ihan hullusti muotoiltu mutta yrittäkää ymmärtää  :P

blood.and.tears

#89
^ Ja mäkin voin olla kaupassa silloin kun hamsuhyllyt romahtaa. Tai nukkumassa (mä en heräis vaikka täällä mikä menis rikki).
Ja samaten voi itte olla matkoilla / kaverilla yöt / tms. Itse jos lähden perjantaina ja tulen lauantaina niin ei täällä kukaan hamstereiden takia käy. Ennemmin sit kanien ku loppuu heinä ja vesi tuossa ajassa, mut kyl meillä on hamstereilla aina ollut ruokaa ja juomaa sen verran että vaikka kolme päivää pärjäisivät jos sikseen sattuu.
Enempi mua mietityttäis se että käykö noissa liikkeissä ketään jos on sunnuntaina suljettu.

Musta jotenki nää puheet eläinkaupoista harvoin vastaa ihan kokonaan totuutta - kaikissa on aina jotain puutetta eikä täydellistä olekkaan, mutta aika harva on se paikka jossa eläimellä ei ole ruokaa / suojaa / vettä.
Tietty on paikkoja jossa en itekkään käy koska elukoilla ei oo kaikki kunnossa, mutta kun näihin ei eläinsuojeluvalvojat puutu, niin p*skaako sille voi. Muuta ku äänestää omilla jaloilla.

Edit// kirotusvirheitä vaihteeks..
Kotona tassuttelee
Cämpsyt Pilli ja Pulla
Puput Myrtti ja Tohveli
Maatiaiskisut MiuMiu ja Pantteri