Värigenetiikkakysymyksiä + minkä värisiä poikasia voi tulla

Aloittaja mmg, 24.01.08 - klo:16:10

Ninde

Värigenetiikan opiskelu kannattanee aloittaa vähän helpommasta päästä ja helpommin esimerkein. :)

ammie

Mistähän asioista sen opiskelu sitten kannattaisi aloittaa? Ja mistä voisin löytää tietoa tästä aiheesta?  :)
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

wiidii

Itse aloitin täältä ja opettelin todella yksinkertaisin esimerkein. Lisäksi yläasteen 9. luokan genetiikkatunnit ja lukion biologian kakkoskurssi avasivat paljon asioita.  :)
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

ammie

En tiedä mihin tämä kysymys pitäisi laittaa niin laitan tänne; Tietäisikö joku missä oli sellainen kuva, joka osoitti mm. puolikuiden ja kaulanauhojen paikat? Tällä sivustolla se mielestäni oli, mutta en löydä mistään.  :S
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

eta

Poikasten emo on musta vn ja isä keltainen.
Tässä on poikasten kuva

http://picasaweb.google.fi/e.talbe/Poik ... 2340535074
Nuo pojat olisivat luultavasti normaaleja nauhalla ja tyttöjen pitäisi olla kilpikonnia mutta kuvissa kun katson toisia kilppareita ne näyttävät erilaisilta kuin minun poikaset. Mitä värejä teidän mielestä noissa poikasissa on ?

wiidii

Normaaleilta valkonauhaisilta ja normaaleilta valkokirjokilpikonnilta nuo näyttävät kyllä.  :) Millä tavalla koet niiden näyttävän erilaisilta?
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

HaKeNi

Eri hamstereilla on tuo "kilppariuskin" erilaista... Eli keltaset laikut näkyy toisilla selvemmin kuin toisilla, eri paikoissa jne...
I´m back!

eta

Noissa poikasissa tuota keltaista on vähän tai se on aika vaaleaa.
Ja jotenkin ajattelin vain että kilpikonna en huomannut lainkaan että voi olla valkokirjokilpikonna :c8
Kiitos  :D

Ninde

Kyllähän noilla näyttää osalla olevan keltaista aika kivastikin. :) Kannattaa ottaa myös se huomioon, että tuon ikäisillä poikasilla värit on vaaleampia kuin aikuisilla tai vähän varttuneimmillakin poikasilla/nuorilla. Keltainenkin on sellainen väri joka tummuu vasta iän myötä, samoin kuin normaali.

Elliska

Lainaus käyttäjältä: "Vevve"Hmm. Mitä syntyy, jos yhdistää talvikoissa safiirin ja helmiäisnormaalia? Normaalia, helmiäisnormaalia ja safiiria tietty, mutta voiko helmiäissafiiria tulla?
Normaalia ja helmiäisnormaalia, mikäli helmiäisnormaali kantaa safiiria niin voi tulla myös safiiria ja helmiäissafiiria.

Lainaus käyttäjältä: "Ellipsi"

Kantaako helmiäisnormaali safiiria, jos sillä on sitä suvussa toisessa polvessa kahdella isovanhemmalla?

Mrk

^
Todennäköisesti kantaa. Välillä niitä safiireja putkahtelee vaikka lähin olisi siellä neljännessä polvessa. :)

Lainaus käyttäjältä: "Mrk"^