• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Mikä väri? - kysymykset hamsusi väristä tähän ketjuun

Aloittaja allysia, 26.10.07 - klo:07:15

« edellinen - seuraava »

PiiaL

#480
^Kylläpä se cremeltä näyttäisi. :)

wompatti

#481
Näin miekin oletin kun lievä kellertävä sävy havaittavissa.. ihana se on.. :lov

GaneshaX

#482
Eli onko tämä poika hunaja, vai mikä tämä on?
Punaiset silmät, erittäin haaleat värimerkit.
Emä cinnamon kk, isä ruoste





Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

venomenom

#483
eihän se hunaja voi olla? ei se blondikaan vois olla..
oisko mahollista että sillä ois värimerkit "vahingossa"? voiks tällasta tapahtuu syrkeillä et semmoset haaleet tulee jostain syystä vaikka kyseessä oliski värimerkitön väri?
[size=85]syrkki Chick, lk s musta 100608
kinkit Pyttis, normaali 101207, Raoul, normaali 130109

why isn\'t life as easy as taking candy from a hammy?[/size]

taruloru

#484
Ihan hunajalta poika näyttää.

Kilpikonna ja ei-keltainen uros voi saada myös keltaisen sukuisia poikia (jos käy hyvä tuuri  :) ).

venomenom

#485
ok!
[size=85]syrkki Chick, lk s musta 100608
kinkit Pyttis, normaali 101207, Raoul, normaali 130109

why isn\'t life as easy as taking candy from a hammy?[/size]

pemee

#486
En tiedä minkä värinen tämä on. Isä ja emä ovat kumpikin hopeanharmaita.

http://www.petsie.fi/pet.php?petid=8735 ... etid=45354

Aya

#487
hmm.. voisikohan olla hopeasoopeli vn mutta tuplahopeana vaan? Ainakin näyttää että sillä silmärenkaat olisi ja värikin kuin hopesoopelilla, kyseinen hamsu on vain tooosi haalea. Tällöin toisen vanhemmista pitäis olla umborous.

Anonymous

#488
onko tuo GaneshaX:n uros hunaja? Hups selvähän se sitten  :grin

taruloru

#489
^ Tuollahan se jo aikaisemmin hunajaksi todettiin.

Ihan hunajalta se näyttää ainakin noiden kuvien perusteella  :)

pemee

#490
Nii.. no voi olla, että on hopeasoopeli vn tupla hopealla. Mut isä ja äiti ovat kummatkin hopeanharmaita.. :/

Mustikkamaan

#491
Mun koneella toi näyttää joko valkonauhaselta tai jotenki muuten valkokuvioiselta, perusvärin perusteella joltain tyyliin soopeli roanilta...? Mut jos molemmat vanhemmat on varmasti hopsui niin sit ollaan jo vähän kaukana siitä.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Aya

#492
Löytyiskö tuon hamsun sukua pidemmälle ja mitä väriä sieltä löytyy? Tai kuvia vanhemmista? Kahdesta hopeanharmaastahan ei pitäis tulla kuin hopeanharmaata, luonnonvalkoista tai ms valkoista. Ja kuten mä aiemmin totesin niin mun mielestä toi näyttäis olevan vn, ehkä nyt kun tarkemmin miettii niin musun esittämä roan vois olla kans. Joka tapauksessa mä luulen et vanhempien värit ei aivan ole sitä mitä sanotaan. Mun mielestä tuo kuvan hamsu näyttää edelleen pohjaväriltään hopeasoopelilta mikä sekin jo tarkottaisi sitä ettei vanhemmat voi olla pelkästään hopsuja.

wompatti

#493
Tää cremeksi tuomittiin.. mutta kun kolmeviikkoa lähestyy.. onko creme näin vaalea pienenä??

PiiaL

#494
^Creme on hyvinkin vaalea pienenä, väri tummenee iän karttuessa. Kuitenkin kuvan valoitus voi vaalentaa/tummentaa väriä ja kontrasti tummempiin poikasiin tuo poikasen noissa kuvissa esille hyvin vaaleana, että on vähän hankala noista sanoa, cremeksi silti kyllä veikkaisin. Onko kummallakaan vanhemmalla ole hopeageeniä? Jollei ole, se ei voi olla luonnonvalkoinenkaan.

Käy katsomassa sivuiltani poikueitteni kuvia, sieltä löytyy tuonkin ikäisistä cremeistä kuvia ja ne ovat kuvissa mielestäni hyvin sen sävyisiä kuin olivatkin ja tuo poikasesi on noissa kuvissa.