Mikä väri? - kysymykset hamsusi väristä tähän ketjuun

Aloittaja allysia, 26.10.07 - klo:07:15

Ramone

Mitä ihmettä!?

Onko kääpiöhamstereita olemassa satiini turkinmuunnoksina :o
Lainasin tänään kirjastosta hamsterikirjan, jossa on kuva rasvaisen näköisestä (mielestäni se on vkh campbelli) kääpiöhamsterista jonka kohdalla lukee "tyypillisen värinen satiinivenäjänkääpiöhamsteri".
Voi olla että ihmettelen turhaan, mutta en ole moisesta ennen kuullut.
Little Miss Sunshine, lk musta kk
Tigris, lk suklaa vkkk
Rowena Korpinkynsi, pk luonnonvalkoinen
Sexy And I Know It, lk musta

Saana

Lainaus käyttäjältä: "Ramone"Mitä ihmettä!?

Onko kääpiöhamstereita olemassa satiini turkinmuunnoksina :o
Voi olla että ihmettelen turhaan, mutta en ole moisesta ennen kuullut.
SHY:n sivuilta näyttää puuttuvan kyseinen turkkimuunnos. Ninden sivuilta löytyi kuitenkin tietoa. http://www.satavarvas.net/turkinpippurin/standardi.html

Ramone

Oho :D
Onko nuo kovinkin harvinaisia?
Little Miss Sunshine, lk musta kk
Tigris, lk suklaa vkkk
Rowena Korpinkynsi, pk luonnonvalkoinen
Sexy And I Know It, lk musta

Anonymous

En nyt tiennyt mihin ketjuun laittaa, joten laitoin tähän. Voisiko joku laittaa muutamia kuvia miltä aikuisella syrkillä Creme valkonauhainen näkyy niinkuin värinä? Kun Leevi on aika vaalea creme, ja olen nähnyt täällä aika paljon sellaisia "tummempia" cremejä. Niin olisiko jollain hyvää kuvaa/kuvia perus creme valkonauhaisesta? Mieluiten lyhyt karvaiselta. Kun haluisin nähdä ja verrata sen värin tummuutta yms. Leevin turkkiin... =)

Heli

Kertokaa ny joku onko nää umborouksia vai ei!  XD

Mä oon niin yrittänyt katsella kuvia muista ja joo-o. Esmes Minskin Jumban naperoissa oli kyllä hyvin selvästi havaittavissa mitkä oli umbbareita ja mitkä ei mut nää meidän on musta ihan ???  :D
Destiny's hamsterit 2001-2009

Minski

^ Mä luovutan :) Viimeks olin melki varma niitten edellisten kuvien perusteella, että kaikki (tai ainaki se yks) on umborouksia, mutta noitten kuvien perusteella noi vois olla ihan tavis-cinnamoneja, kun niillä erottuu noi merkit ja vatsavärin raja noin hyvin :) Ei noi ainaka niin selkeitä umborouksia ole kuin Jumban edelliset lapset, mutta Jumba itehän ei oo niin voimakas umborous kuin ne sen aiemmat poikaset, Jumbahan meni kaks kertaa näyttelyissäkin tavis-cinnamonina läpi, kun taas niistä Jumban aiemmista poikasista näki jo heti varhasessa vaiheessa, että ne on umborouksia, olivat ihan eri sävyä kuin tavikset, semmosia ruskeempia. Noilla sun erottuu kuitenkin noi kaikki merkit paljon selvemmin kuin niillä Jumban edellisillä lapsilla ja sävykin noilla sun on cinnamonimaisempi kuin niillä. Noitten kuvien perusteella noi vois olla taviksiakin, kun vertaa noihin Jumban edellisiin taviksiin; Sandor ja Ushmina ja Jumballa itelläänkin on keltasempi maha kuin noilla nyt noissa kuvissa. Noilla tosiaan erottuu vatsavärin raja hirmu hyvin, kun taas umborouksilla se ei erotu kovin selkeästi. Joku muu saa sanoo :) Tai sit laitat ne vaan cinnamoneiks kylmän tyylikkäästi :)
Hamsteriton tätä nykyä

Heli

Mahdotonta hommaa.  xD Nää on ihan niinku jotain välimuotoja mun silmään.
Destiny's hamsterit 2001-2009

Saana

Mun silmään noi näyttäis umborouksilta. Ehkä. :D Vatsa ja merkit ovat ihan harmaat (tai siis harmahtavat...).

Tässä kuva Idolista, joka on cinnamon ja ihan eri sävyä vatsasta ja merkeistä kuin helin poikaset. Ja idolin jälkikasvua, jossa muutama cinnamon. Nekin musta ihan eri sävyä.

Ninde

Lainaus käyttäjältä: "Ramone"Oho :D
Onko nuo kovinkin harvinaisia?
On ne, eipä taida keneltäkään tällä hetkellä löytyä. Meillekin aikoinaan niitä syntyi vahingossa aina silloin tällöin, varsinaisesti en ole satiini cämpsyjä koskaan kasvattanut. Ei ne kyllä kauheen nättejä olekaan, toisin kuin syrkkien satiinit. :)

_Hennu__

Juu elikä ostin eläinkaupasta talvikko tytön, mutta nyt aloin miettimään että minkä värinen tämä tyttöni on, vai onkohan tuo edes puhdas talvikko, ettei vain olisi hybridi? myyjä kyllä sanoi ettei missään nimessä ota myyntiin tukusta tulevia eläimiä, ja että tuo minunkin talvikkoni olisi tullut joltain kasvattajalta.
//http://irc-galleria.net/user/_Hennu__/picture/118537730

Anonymous

Oiskos safiiri talvikarvassa. Tuo minun mielipiteeni.

Minnaw

Mä tahtoisin sanoa tähän vielä semmoisen asian, että hybridi ja tukkueläin ei oo sama asia, eli ei voi noin vaan olettaa, että kaikki ne eläimet jotka tulee tukusta on hybrideitä ja ne jotka kasvattajalta on puhtaita.

Hamsteri tosiaan näyttäisi olevan talviturkissaan ja myöskin safiirilta näyttää minun silmään.
Oxalis - talvikkokasvatus

Elven

Noniin, tämä poitsu piti vielä varmistaa. Eli pitäiskö paperiin kirjata lk musta valkonauhainen valkokorvainen, vai musta valkonauhainen white? Vai musta läntikäs, vaikka sillä ei kyl länttejä olekkaan?
Kun kuvio nyt on ihan selkeästi valkonauhainen, mutta nuo korvat... Ne on tosiaan valkoiset, mikä ei kuulemma pitäisi olla.

//http://elvenhamstery.webs.com/IMG_0508.jpg
Aloittelevaa syrkkikasvatusta, värit vielä vähän hakusessa.

Ninde

Kyllä se on ihan vain valkonauhainen. Suora lainaus standardista: korvat samanlaiset kuin vastaavalla nauhattomalla, värittömät tai osittain värittömät.

http://www.hamsteriyhdistys.net/syyris_ ... hainen.php

Elven

Eli se ei siis tarkoita, että mustalla pitää olla mustat? Vaan saa olla perusväriin sopimattomat, siis valkoiset tässä tapauksessa?
Aloittelevaa syrkkikasvatusta, värit vielä vähän hakusessa.