• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Mikä väri? - kysymykset hamsusi väristä tähän ketjuun

Aloittaja allysia, 26.10.07 - klo:07:15

« edellinen - seuraava »

karov

#735
Haluaako joku varmistella onko värit näin kuin ne korostuksissa on?

http://www.petsie.fi/pet.php?petid=1087 ... etid=63130

tästä näkee vaalean korvien väriä: http://www.petsie.fi/pet.php?petid=1087 ... etid=63130

ja tästä vähän pienempänä koko ruumista: http://www.petsie.fi/pet.php?petid=1087 ... etid=62339

[[ etenkin tuon vaalean naaraan väri mietityttää kun ei se nyt ainakaan ole määritelmää vastaava, että onko näyttelyissä mitään mahdollisuuksia ulkkisluokassa? :'o ]]
CUTIEPIE'S syyrialaiset
pk, lk: hopeanharmaa, seepianharmaa
http://www.karoliina.info/hamsula

Minski

#736
^ Kyllä nuo värit mun mielestä on just noin kuin olet ne katsonutkin. Ei tuon ikäisisten väristä pysty vielä sanomaan mitään näyttelyissä pärjäämisestä, cremenkin väri syvenee vielä iän myötä, joten vaikka nyt olisi mielestäsi vaalea niin aikuisväri voi olla ihan mitä vain :) Ja kuviollisilla hamsuilla korvat ovat usein söpön laikukkaat :)

Lainaus käyttäjältä: "Ramone"Olen jo jonkin aikaa miettinyt, että mitä värejä nämä petsiestä löytämät hamsterit ovat... Osaako joku sanoa?  :S

http://beta.petsie.fi/pet.php?petid=112383

http://beta.petsie.fi/pet.php?petid=110961
Pipana on ollut joko musta valkonauhainen hyvin repaleisella nauhalla tai sitten musta laikukas. Jos näkisi hamsun naaman niin voisi varmuudella sanoa kuvion; laikukkailla on valkoinen piirto otsassa kuten tuolla Igorilla, joka on siis musta laikukas.
Hamsteriton tätä nykyä

Ninde

#737
Muistutusta tännekin taas, että standardit on ihanteita väreistä ja oikeasti harvempi hamsteri niitä vastaa ihan täydellisesti. Poikaset varsinkin on - luonnollisestikin - vaaleampia kuin aikuiset, joiden perusteella standardit on alunperin luotu.

Vaatii jonkin verran kokemusta ja "hamsterisilmää", että (luovutusikäisestä) poikasesta pystyy sanomaan onko sillä tulevaisuudessa minkälainen väri (hyvä/huono/kohtalainen) ja siltikin lopputulos jää tietysti sattuman varaan (eli jos väri ei kehitykään siihen suuntaan mitä on arvioinut). Näyttelymenestystä on usein kovin vaikeaa lähteä veikkailemaan, siihen kun vaikuttaa niin moni muukin seikka kuin vain väritys.

Sintturainen

#738
Sanokaas mielipiteenne mitä nää mun vaaleet on?

Pesässä jo näki että tuo tummempi on erivärinen kuin muut. Nuo vaaleemmat näytti ihan luonnonvalkoisilta ja niillä oli myös vaaleat korvat (ovat tummuneet ihan viikon sisällä). Nyt niiden värisävy on crememäinen, persikkainen vivahde.

Tummalla oli mustat korvat heti. Sen värisävy on nokisempi, ei niin kirkas kuin noilla vaaleemmilla.

Emän sukua: e: musta kilppari, ei: joko huono kemu tai keltainencreme, ee. creme, eii: luonnonvalkoinen eie: normaali (kilpikonna), eei: ruoste, eee: kupari

Isän sukua: i: normaali umborous, ii: hopeanharmaa, ie: soopeli valkon. iie: normaali, iii: hopeanharmaa, iei: soopeli valkon.iee: normaali umborous




Tässä toinen kuva jos näkys tuota tummempaa paremmin


Minski

#739
Lainaus käyttäjältä: "Sintturainen"Sitten pentueen ainoat pojat

Kauhee syyrislapsikuume iskee, kun kattelee tommosia söpöliinejä :sydan Pakko kuitenkin silti kattella :) Onko tuolla vaaleempikorvasella punaset silmät, kun näyttäs eri sävysiltä mun näytöllä kuin tuolla toisella hamsulla ?


Kirpulla ihania minivirtahepoja <3
Hamsteriton tätä nykyä

Saana

#740


Lisää kuvia

Viisaammat sais arvailla tän neitosen väriä. Veli oli normaali umborous. Vanhemmista ei tietoa. Ikää tietääkseni n. 1,5kk. Mun silmään näyttäisi minkiltä. Aikaahan tässä on katsella miksikä se tuosta vielä muuttuu, jos muuttuu. Toivotaan ny ettei ole mikään keltainen minkki tms. Miähekkeeksi mietin kyyhkistä niin jälkikasvu toivon mukaan näyttäisi onko poikasissa keltaista vai ei.

Olive

#741
Mun mielestä näyttää ihan hunaja-kyyhkynharmaalta...Mutta tää on erittäin villi veikkaus.
[size=85]Syyrialaiset (musta & musta vkkk)
Gerbiilit (black)
Kääpiölupat (sininen, musta)
Pk colliet (tricolour)[/size]

Saana

#742
^Jos näin niin sitten meille on tiedossa yksi poikueellinen kilppareita pitkästä aikaa. :D Mutta toivottavasti nuo Niinat ja Heidit jne kerkeis jotain arvailla tänne. :)

Olive

#743
Minskin jotkut hamsterit tuli vaan heti mieleen ja kun kävin sivuilla, niin kyllä mun mielestä hukyt oli samanvärisiä.

Mutta toki jätetään viisaammille nää jutut, pakko on aina yrittää :)
[size=85]Syyrialaiset (musta & musta vkkk)
Gerbiilit (black)
Kääpiölupat (sininen, musta)
Pk colliet (tricolour)[/size]

Minski

#744
^ Viisaampi en ole, mutta voinhan silti jotain kommentoida :)

Mun mielestä ei ole hunaja-kyyhkynharmaa, koska tuo ei näytä tikatulta; hunaja-kyyhkynharmaa hamsuhan on hunaja, jonka karvan päät on tikattu kyyhkynharmaalla, tuo Anninan hamsu taas näyttää siltä, että tuo harmaa ulottuu paljon syvemmälle kuin vain karvojen päihin asti.
Hamsteriton tätä nykyä

Saana

#745
Juuressa on vaaleanpaa väriä. Se väri ikäänkuin vaalenee sinne juureen. Ja punasilmäinen on, joskin se taitaa ihan kuvistakin jo näkyä.

Ninde

#746
Munkaan mielestä ei ole ainakaan huky.

Onko noilla sintturaisen poikasilla minkä väriset silmät ja onko ne yksivärisiä? Kun mun silmään ja tällä koneelle näyttäisi että ainaki sillä vaaleammalla olisi vaaleampi vatsaväri kuin selkäturkki.

Sintturainen

#747
Tummalla on mustat silmät. Vaaleilla joko mustat tai ruskeat. Valokuvissa näyttävät vaaleammilta kuin tuolla tummalla, joten voisko ne olla ruskea? Mulla ei oo ikinä ollut ruskea silmäisiä pentuja, kuinka hyvin ne erottaa mustista?
Ihan yksivärisiä ovat kaikki, kuva jotenkin vääristää. Tuolla tummalla oli ehkä aavistus mustaa tikkausta ihan pentuna. Voisko se olla huono keltainen tai keltainenmusta?

Sintturainen

#748
Lainaus käyttäjältä: "Minski"Onko tuolla vaaleempikorvasella punaset silmät, kun näyttäs eri sävysiltä mun näytöllä kuin tuolla toisella hamsulla ?

Ei ne ainakaan punaiset oo mutta mietin voisko ne olla ruskeat. Valokuvissa näyttävät tosiaan eri sävyisiltä kuin muilla ja noilla oli myös tosi pitkään tosi vaaleet korvat...

Minski

#749
^ Joo kyl ne silmät munkin mielestä on jotain muuta kun mustat, ihan selvä väriero mun näytöllä kuvien perusteella on niiden silmissä. Voi tietty olla, että mun näyttö tai mun silmät valehtelee :)
Hamsteriton tätä nykyä