Mikä väri? - kysymykset hamsusi väristä tähän ketjuun

Aloittaja allysia, 26.10.07 - klo:07:15

PiiaL

^Minä olenkin ihmetellyt tuota juttua cinnamonin standardissa, koska harmailta ovat merkit silmääni aina näyttäneet, mutta luullut sitten olevani väärässä että ruskeat niiden kuuluisi olla standardin mukaan.

Minski

Enkun kielisillä hamsusivuillakin kyllä myös lukee cinnamonin standardissa ruskeat poskimerkit, esmes http://www.midlandhamsterclub.co.uk/ham ... namon.html Samoin ruotsin hamsuyhdistyksen sivuilla http://hamsterforeningen.se/guld/guldfarg2009.htm Eli onko se siis maailmanlaajuinen virhe ?

Onko tämä hamsu umborous vai tavis ?

Hamsteriton tätä nykyä

GaneshaX

Mun silmään näyttää umboroukselta. Tai sitten olen taas puusilmä.  :oops:
Mutta en minä ainakaan löydä siltä norsunluun väriä puolikuista...
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Anonymous

^Samaa sanon minäkin umbbari toi ois.

Aya

Hyvin selkeäksi umbbariksi sanoisin minäkin.

jensku

Lainaus käyttäjältä: "Mustikkamaan"
Lainaus käyttäjältä: "jensku"^ muuten tuo cinnamon väri täsmää. mutta ruskeita poskimerkkejä Gizmolla ei ollut. :(

Cinnamonilla ei ole ruskeat poskimerkit vaan harmaat. Standardissa on vain virhe siltä osin :)

Hups.   :oops:
~Diadem's Hamsterikasvatus ~
Kotisivu - http://diadems.hamsterit.net/
Meidät löytää myös Facebookista! - https://www.facebook.com/JenskunHamsula?ref=bookmarks

Mustikkamaan

Mutta varmaan jokainen jolla on ollu cinnamoneja tietää, että ne poskimerkit on todellakin harmaat! Monilla ne ihan sillai kiiltää hopeisina (ja näkeehän sen jo tosta standardisivulla olevasta kuvastakin, nyt kun vilasin).

Ihme muuten myös, ettei hilkasta puhuta mitään cinnamonin standardissa..

Mutta hei mä oon kyllä tehny jonku keskustelun näistä standuista tänne, jatkossa vois keskittää juttelut näistä sinne?

Niin ja tuo valkonauhainen normaali on myös umborous juu, paljastuu puolikuista.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

lauraxc

Eli mikä teidän mielestä tämän syrkkitytö väri? Tummanharmaa?

GaneshaX

Musta  :) Tummanharmaa on värimerkkinen.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Hessuinen

^^Ihan samanlainen kuin minun Titi-uuni, joka myös on siis musta. ;)
Älä katso, älä koske - tai kuolemalla on sinun kuoltava

Minski

Lainaus käyttäjältä: "Mustikkamaan"Minski: Kai se sit on! Suomen standut syrkkien osalta ainakin on varmaan lähestulkoon käännetty Ruotsista, jotka taas on varmaan vastaavasti tehny Briteistä. Ruosteella on ruskeat poskimerkit, punasilmäisellä ruosteella semmoset tummanoranssit - olisko sit aikanaan tullu siitä se mokaus, tai mistä - en tiiä.

Mutta varmaan jokainen jolla on ollu cinnamoneja tietää, että ne poskimerkit on todellakin harmaat! Monilla ne ihan sillai kiiltää hopeisina.
Ok, hassua että ne on tolleen vaan käännetty :) Juu kyl pari cinnamonia on/on ollu ja sellaset harmaan "kiiltävät" ne merkit on selkeesti, mutta oon hassusti aatellu, että vika on niissä mun cinnamoneissa eikä standardissa itessään :oops:

Ja kiitos kaikille, jotka auttoi hamsuvaavin umborous-tunnistuksessa :)
Hamsteriton tätä nykyä

tiikeripupu83

Edelleen tämän KaisaM:ltä mulle tulleen tytsyn väri hukassa. Kuvat hiukan valottuneita mut yrittäkää edes arvailla? ;)

Laitan tämän vielä: Kaisa kirjoitti aiemmin tähän ketjuun:
"Vanhemmat musta ja saman värinen kuin tämä poikanen (minkki?), sisaruksissa mustaa ja cinnamonia. Poikanen tuli minulle sattumalta mutkien kautta kyyhkynharmaana, mutta on kellertävämpi/punertavampi ja silmärenkaatkin mielestäni löytyy."

Kiitän jo etukäteen. :)
tiikeripupu

KaisaM.

Mie väittäisin sitä minkiksi edelleen, tai kupari, samppanja? En ole kylläkään perehtynyt kyseisten värien periytymiseen, mutta koska isänkin väri on vähän epävarma niin kaikki lienee mahdollista.  :D

Kaunis neiti hänestä on kasvanut, terveisiä  :sydan
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

tiikeripupu83

Kaunis on kyllä.  :sydan  Katoin noita vauvakuvia joita olit laittanu tähä ketjuu ja niissä näyttää ihan harmaalta kun vertaa miten punertava on tätänykyä. :)
muoks. Sanoisin että minkki, ainakin jos katsoo tuolta: http://arctican.ambientplanet.net/minkki.jpg
tiikeripupu

vilperi

Pikku talvikollani oli ostettaessa talviturkki ja se on nyt pikkuhiljaa lähdössä pois. mitä luulette minkä värinen hamsustani tulee? :) hamsteri oli aivan valkoinen ja nyt sille on tullut tuollaiset tasaiset harmaat kuviot kummallekkin puolelle.

[size=85]Vkh talvikko Vilperi <3[/size]