Mikä väri? - kysymykset hamsusi väristä tähän ketjuun

Aloittaja allysia, 26.10.07 - klo:07:15

Ninde

No en tiedä oonko yhtään sen viisaampi kuin muut, mutta hirmu vaikeahan tuosta on mennä sanomaan kumpi se on. Voihan se olla kellertävä/rusehtava kyyhkiskin, ikää varmaan kuitenkin on jo sen verran että se väri on alkanut muuttumaan. Mullakin toi kyyhkis meni ihan ruskeaksi vanhemmiten. Ja silmät tietty tummuu myös iän myötä, hamsuilla aika vähän varsinaisesti rubiinin värisiä silmiä on.

Mitäs sen pohjaväri sanoo, onko crememäinen vai juuriin saakka samaa sävyä? Korvat viittaisi kyllä ehkä myös enempi kyyhkikseen, minkillä ne pitäisi olla tummemmat. Tosin munkin kyyhkiksellä on tummemmat korvat kun esmes tolla mikä on SHY:n sivujen standardissa (ja se on 100% varmasti kyyhkis)...  :mrgreen:

Minski

Aika paljon tuo kyyhkynharmaalta kyl näyttää, mutta sit taas toisaalta ei näytä :P Mutta jos tuo nyt on kyyhkynharmaa ja vanhemmat oli siis musta ja "saman värinen kuin tuo poikanen" niin miten ne cinnamon-sisarukset selittyy ?
Hamsteriton tätä nykyä

KaisaM.

Tytöllä on tosiaan ikää nyt 6 vkoa. Silmät on punaiset, mutta aika tumman punaiset, kenties sitten rubiinit? Kun ottaa vaikka ton mun Nilsin, pk kyyhkiksen, ja vertaa tuohon Hupsiin, niin en kyllä samaksi väriksi sanoisi vaikka värinkin sisällä tietty sävyeroja on. Pitäis saada luonnonvaloon vaikka Nils ja Hups vierekkäin kuvaan (no tietty niin "vierekkäin" kun syrkit voi laittaa).

Minski: Siinäpä vasta pulma.  :D

Muoks. Mie tuon Hupsin kyllä messuille näyttelyyn vaikka ihmeteltäväksi.  :)

Muoksmuoks. Ainiin olihan mulla vielä kamalalaatuinen videokin typystä.  :D
http://s31.photobucket.com/albums/c378/ ... CN4006.flv
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

Ninde

Jaa niin se on niin nuori, miten mä ajattelin että se on jo aikuinen. :p Jos on cinnamon sisaruksia niin ei emä ainakaan voi olla kyyhkis, koska silloinhan kaikki poikaset olisi jollain tapaa mustia.

^Natina

wiidii

Tietenkin ensimmäisenä pitää kysyä, että onko vanhemmista kuvia? Kahdesta ruskeasilmäisestä hamsterista voi tulla vain ruskeasilmäisiä poikasia, joten nämä ovat aika mielenkiintoisia. (Hiirifoorumilla taisin näistä jo jotain sanoakin?) Olihan emä muistaakseni kilpikonna?

Numero kaksi on varmaankin keltainen suklaa, kolmonen taas "ihan tavallinen" ruoste.
Ykkösestä on vieläkään osaa sanoa mitään - se on jokin kilpikonnahärpäke.  :D

^Natina

Emä on ihan ruoste vain (tai siis niin ne on mulle myyty )

Ja isä:

wiidii

Toisen näistä on kuitenkin pakko olla jollain tapaa keltainen, joten epäilen että emä olisi sitten kilpikonna (jolla on vain jokin tosi pieni laikku jossain niin ei huomaa). Päätellen poikasista. :)

Eevi

Muuten kaverillani on naaras syrkki, jonka väristä emme ole aivan varmoja. Hirveän tumma olisi keltaiseksi, jotenkin muistuttaa normaalia, mutta tyttö omistaa keltaisen merkit. Voisiko olla keltainen umborous? Karva on tyvestä harmahtavaa. Tyttö on saanut yhden poikueen jossa oli yhdeksän keltaista ja yksi tuommoinen tummempi
Duffy Down Dilly "Deea" pk normaali kk 5.1.11
Milano "Eppu" lk luonnonvalkoinen 11.4.10

NuclearBitch

Tässä ei taida olla muita kuin normaaleja ja mustia? Miten nuo kuviot? Vn laikukkaita, laikukkaita, vn?

wiidii

Väittäisin, että normaaleja ja mustia kuvioilla valkonauhainen laikukas ja valkonauhainen. :)

HaKeNi

Miksi minusta näyttää tuon ^Natinan emohamsu punasilmäiseltä?
Vai onko se just se ruskeasilmäisyys joka saa silmän näyttää muulta kuin mustalta?
I´m back!

Anzukka

^^^^ vanhemmista kuvia?
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

HaKeNi

Lainaus käyttäjältä: "wiidii"Ruskeasilmäisen hamsterin silmät näyttävät hieman punertavilta salamavalossa. :)

Joo näin arvelinki/muistelinki...