Mikä väri? - kysymykset hamsusi väristä tähän ketjuun

Aloittaja allysia, 26.10.07 - klo:07:15

Elisabet

^Mun veikkaukseni ois kyyhkynharmaa kk
Hiiriä ja hamstereita
..pienimuotoista kasvatusta..
Kurkkaa uudet kotisivut!

mmg

^ok, kiitos.
Mitäs sitten käy, jos ilmoitan tuon nyt esim. kyyhkynharmaana kilpparina näyttelyyn viralliseen, a se osoittautuukin muun väriseksi, miten menetellään? arvostellaanko se ilmoitetussa luokassa vai siirretäänko oikeaan luokkaan, vai onko fiksuinta ensin ilmoittaa pet-luokkaan?
[size=85]--
K.J.
Midgard\'s gerbat & Megamagee- koirat[/size]

Nilla

Lainaus käyttäjältä: "Elisabet"^Mun veikkaukseni ois kyyhkynharmaa kk

Tota mäkin arvelisin.
Ei se haittaa, ei ne meitä tunne!

Vilma

Minunkin veikkaukseni on kyyhkynharmaa kk (kilpikonna).
Minusta kannattaisi ilmoittaa ensin pet-luokkaan, mutta ihan miten kukin haluaa. Minusta voit kyllä ilmoittaa ulkomuotoonkin, koska yleensä täältä saa hyvän vastauksen väriongelmiin (:
[size=85]Syyrialaiset
u. Hermanni 4/09, pk karamelli
u. Aapo 12/08, pk ps ruoste
n. Kerttu 8/09, lk normaali vkkk
n. Amalia 3/10, normaali vkkk
u. Onni 3/10, hunaja vn
u. Milo 3/10, cinnamon vn[/size]

Minnaw

Ja ulkomuotoluokassahan hamsteri siis arvostellaan sen värisenä kuin se on, ei sen värisenä kuin se on ilmoitettu.
Oon ainakin parina kertana huomannu että on löytyny pari kilpikonnaa (minipienillä ruskeilla länteillä), vaikka ne on mustina ilmoitettu niin ne on kilpikonnana arvioitu  ;)
Oxalis - talvikkokasvatus

Ninde

^Joissain tapauksissa arvostellaan sen värisenä kuin on ilmottu, selvissä tapauksissa väri muutetaan oikeaksi ja arvostellaan sen mukaan. Eli aika pitkälti tapauskohtaista.

Standardivärien ollessa kyseessä, ei ole niin vakavaa jos väri on väärin, kun luokka ei sinällään vaihdu (alaluokathan on nuoret, avoimet ja veteraanit). Mutta jos väri onkin koestandardin tai ei-standardiin kuuluva, niin silloin hamsu siirretään oikeaan luokkaan. Tästäkään nyt ei sinällään sen suurempaa harmia koidu.

mmg

Oukei, kiitoksia teille. :)
Nyt varmaan kehtaan jo neitiä julkisesti pk kyyhkynharmaa kk:ksi väittää,s en verran moni on sitä sellaisena pitänyt.
Harmi, kun ei päästä 20.1. näyttelyyn, koiranäyttelyä pukkaa samana viikonloppuna. Ehkä jo sitten seuraavaan.
[size=85]--
K.J.
Midgard\'s gerbat & Megamagee- koirat[/size]

v1lma

Elliska

Lainaus käyttäjältä: "v1lma"entä mun ? se no kokonaan syvänmusta, paitsi että kaulassa on mustaa ja nenä on vaaleanpunainen ( en tiedä onko tärkeää :D) silmät mustat.
Varmaankin musta?

Peikko

Osaisitteko sanoa mikä väri voisi olla kyseessä?

Ninde

Taitaa olla keltainen musta, minkä väriset vanhemmat?

Peikko

Isä satiini cinnamon ja emä normaali.

Maikkis

^ No sitten ei voi olla keltainen musta, paitsi jos emo on kilpikonnakuvioinen ja poikanen uros, niin sitten.

Peikko

Mikähän sitten voisi olla kyseessä? Tuo kun ei oikein tunnu muistuttavan mitään mikä voisi olla kyseessä  :c8

KaisaM.

Eikö tuon alemman kuvan alin poikanen ole selvä kilppari vai onko mun silmissä vikaa? Eli sitten emo olisi kilppari jolloin myös tuo olisi kemu?
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.