Mikä väri? - kysymykset hamsusi väristä tähän ketjuun

Aloittaja allysia, 26.10.07 - klo:07:15

Anonymous

Voisiko neiti olla rusehtava minkki? Sillä on silmien ympärillä renkaat.

nennu

Minkähän värinen Tiina-neiti on??Tiinalla on punaiset silmät.

http://www.flickr.com/photos/32812467@N ... 063181481/

KaisaM.

^Näyttää cinnamonilta minusta  :)
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

nennu

Sitä minäkin ajattelin :) ..hänellä on myös harmahtavia pienenpieniä laikkuja siellä täällä..ne eivät kylläkään näy kovin hyvin..alle 2 viikkoisena oli harmahtavampi

wiidii

Harmaus johtunee pohjaväristä, näkyy monesti nuorilla hamstereilla läpi. :)
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Anonymous

Lainaus käyttäjältä: "pikkutiikeri_86"Osaisiko joku sanoa minkä värinen tämä neiti on? Se on satiini. Se on siis yksivärinen, punaiset silmät ja poskimerkkejä ei ole.
//http://i498.photobucket.com/albums/rr343/sanojajakuvia/hanna001-1.jpg

//http://i498.photobucket.com/albums/rr343/sanojajakuvia/hanna003-3.jpg

Katselin eilen hamsteria ja tarkastelin joka puolelta. Sillä onkin ruskeat silmät. Aivan kuin se olisi vaalea soopelisuklaa. Muuten täyttää soopelisuklaan "kriteerit", paitsi että on hiukan vaaleampi.

Sitten toinen syyris neiti. Luulin, että se on pk soopeli roan, mutta sillä ei ole valkoista vatsaa. Sillä on vatsassa leveä nauha, joka on sama ruskea  kuin muu turkki. Silmät ovat mustat ja niiden ympärillä renkaat, aivan kuin soopelilla. Turkissa on valkoisia hyvin pieniä läikkiä ja se on kuitenkin vaaleampi kuin tavallinen soopeli. Mikä väritys ja/tai kuvio se on?

Ninde

Jos on huono roan, niin ei se vatsaturkki välttämättä valkoinen olekaan. Lisäksi värimääritelmä sanoo seuraavaa: "Roanin värinen hamsteri antaa vaikutelman valkoisesta eläimestä, joka on voimakkaasti ja tasaisesti tikattu mulla värillä." Eli hamsterin pitäisi olla valkoinen perusvärillä tikattu eikä päin vastoin, mutta näitä kuvassasi olevan hamsun tapaisia roaneja on nähty jopa näyttelyissä asti. Virheellinenhän se väritys silloin on.

Hamsusi voi olla myös soopeli laikukas. Sukua ei ilmeisesti tälläkään hamsterilla ole tiedossa, joten mahdotonta mennä varmaksi sanomaan mitään.

Ritu

^^Jos silmät ovat ruskeat, vaihtoehdothan ovat soopelisuklaa, suklaa ja karamelli. Suklaaksihan tuo lienee liian vaalea. Karamellilla pitäisi olla harmaat korvat. Joten eikö soopelisuklaa liene ainoa vaihtoehto? Näkeekö joku päättelyssäni jotain nurjaa? Vaikkei minusta näytäkkään yhtään soopelisuklaalta  :D

Nuo satiinit osaa kyllä olla välillä hämäriä. Vääristää väriä mukavasti, varsinkin jos on huono perusväri jo valmiiksi.
- Riikka

Aya

^Mun täytyy kyl taas kommentoida ettei toi näytä mun näytöllä sit yhtään soopelisuklaalta, ei kyl sit sinne päinkään XD

Ninde

^Ayaa komppailen. Ei ole soopelisuklaata nähnytkään. Jos on pakko käyttää jalostukseen, niin astuttaisin jollain "turvallisella" vaihtoehdolla, esim. normaalilla. Kun tuota oikeaa väriä on näköjään hirmu vaikea saada selville.

Anonymous

^Hamsterin väritys onkin hieman erilainen kuin kuvassa. Salamavalo kirkastaa sitä kunnolla. Yritän illalla ottaa paremman kuvan.

Edit//
Tässä vähän parempi kuva. Kamera ei ota kunnon kuvia ilman salamaa, joten salama tekee silmät punaisiksi. Ne on siis ruskeat.

NipsuRakkaani

?Nipsu cinnamon pk uros?s. 19.9? pikku kaivautuja?

^Kuva ei näy.

NipsuRakkaani

Minkähän värinen tämä hamsuni voisi mahdollisesti olla?  ;)

rakas nipsuni, tuli 3 viikkoa sitten  :lov

terkkuja nipsulta kaikille teille ja hamsuillenne  ;)
?Nipsu cinnamon pk uros?s. 19.9? pikku kaivautuja?

Ritu

^^Nipsu, näin kuvasi tuolla  toisaalla ja mielestäni hamsu on cinnamon.
- Riikka