• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Poikueiden kokoja (mainitse myös laji) ?

Aloittaja Minski, 17.07.07 - klo:01:01

« edellinen - seuraava »

S.D.G.

#75
Talvikoita vuosilta 2004 - 2009

1. 1 , joka selvisi
2. 7, kaikki selvisivät
3. 4, kaikki selvisivät
4. 8, kaikki selvisivät
5. 6, kaikki selvisivät
6. 7, kaikki selvisivät
7. 5, kaikki selvisivät
8. 3, 2 selvisi
9. 3, kaikki selvisivät

Jätin laskuista ne viisi kuolleena syntynyttä tai parin päivän iässä menehtynyttä poikuetta. Mukavasti niistä kolme on ajoittunut reilun vuoden sisään  :itq:
Harvey Dentiä mukaillen "You thought we could breed decent hamsters in an indecent time"...

Regalis Hamstery est. 2004. Regalistien kotisivut osoitteessa regalismi.net, Facebookissa Regalis Hamstery.

Hammy

#76
Meillä robojen eka poikue on 3kpl (tänään laskin)
Talvikoilla Minnin poikueessa oli 5- torstin 3
tänään laskin Pimun saamat vahinkopoikaset ja niitä oli 5
(Harmittaa toi robojen määrä- tiedä sitte miten ne jakaa.jos kaikki on tyttöjä- jäävät äidin kans ja dima jää yksin)

Olive

#77
1. 9/9
2. 0/8
3. 0/7
4. 4/8
5. 4/14
6. 11 kpl kahden päivän iässä.

Ja syyrialaisia kaikki :)
[size=85]Syyrialaiset (musta & musta vkkk)
Gerbiilit (black)
Kääpiölupat (sininen, musta)
Pk colliet (tricolour)[/size]

GaneshaX

#78
Mitä ihmeen supernaaraita muilla on kun penskoja tulee noin paljon?

Meillä on nyt sitten kolme poikuetta peräkkäin, jossa on vain 3 poikasta  :(
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Olive

#79
^Olihan Wiidiilläkin just se poikue, mihin jäi kaks lasta :)
Mut tiedän tunteen, mä monesti mietin että miks ihmeessä mun naaraat ei jaksa hoitaa kun 4-5 poikasta kun toisten melkein kymmenen enemmän. Vaikka edelleenkään ei tarviikaan, mutta silti välillä miettii, että mitä ihmettä pitäis tehdä toisin.
[size=85]Syyrialaiset (musta & musta vkkk)
Gerbiilit (black)
Kääpiölupat (sininen, musta)
Pk colliet (tricolour)[/size]

GaneshaX

#80
Mä en tarkoita, että joskus jollain tulee pienikin poikue, vaan sitä kun vain pari poikasta on enemmänkin sääntö kuin poikkeus.  ;)
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Olive

#81
^Mut onhan se enemmän kun ei mitään, niinkun yhdessä vaiheessa tuntu ettei keltään jäänyt mitään henkiin ;)
Mäkin yritän kauheen optimistinen olla, että parempi tää kun ne ekat poikueet joista ei selvinnyt ketään...
[size=85]Syyrialaiset (musta & musta vkkk)
Gerbiilit (black)
Kääpiölupat (sininen, musta)
Pk colliet (tricolour)[/size]

Anonymous

#82
Mullaki ekassa poikueessa oli 13 joista jäi 4 henkiin, toisessa elossa näin 4 joista jäi 3, kolmannessa 19 joista jäi 7 nyt 16 joista luultavammin 14-15 hengissä. Ihan ekoista ei jäänny mitään käteen ja tiedän kyllä Heidi sun tuntees enmmän ku paremmin. Tuo suur poikueiden emä on sinun kasvatti  :lov

KaisaM.

#83
Mutta ei se määrä vaan laatu.  :)  Mulla on pienin poikue ollut 2 vaavia ja isoin 14 vaavia.  :)
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

Saana

#84
Munki ekaan syrkkipoikueeseen synty 3 pentua, joista 2 selvis. Ja ne 2 olikin ihanaakin ihanammat :)

Pähkinä

#85
Pienemmässä poikueessa on sekin hyvä puoli, että kerkeää kaikkia käsitellä paremmin.  :)
Meillä eka poikueessa syntyi 14, joista selvisi 6. Toka poikueessa taas syntyi 8 ja selvisi 6.

Saana

#86
Laskinpas ajankulukseni meirän syrkkipoikueet alkaen 08/2004.

2004: 4
2005: 2
2006: 5
2007: 6 (+1 yhteispoikue)
2008: 2
2009: 2
2010: 3

Tekeepi 24+1. Näistä poikueista 15 on edelleen linjoissani, 1 odottaa rouvansa kasvavan riittävän vanhaksi ja 3 on vielä liian nuoria lisääntymään. Loppujen kanssa on käynyt mm. niin että sijoitusuros meni kissan parempiin suihin sijoituskodissa, yhdessä poikueessa oli mm. knikkiä ja yhteen poikueeseen syntyi vain 1 pentu ja se kerkesi kuolla ennen poikassuunnitelmia. Ja 1 sijoituseläin annettiin eteenpäin lupaa kysymättä...

Millasias määriä teillä muilla kasvattajilla?

KaisaM.

#87
Mun poikueet:
2007: 4
2008: 5
2009: 1
2010: 2

Ja näissä 2010 poikueissa molemmissa 8 poikasta.  :)

Noista alkuajan poikueista osa oli vähän semmoista mitä sattuu, sen lisäksi on ollut pari knikkipoikuetta jne. Nyt alkaa löytymään se oma linja ja onneksi linja alkaen mun ihkaensimmäisestä hamsusta jatkuu yhä, nuorimmaiset siitä suvusta on mun ensimmäisen hamsun Sylppersin tyttären tyttären pojan tyttären lapsia.  :sydan
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

Vevve

#88
Tässä päivityksiä mun poikasmääriin, lihavoituna poikueiden määrä ja sulkeissa eloonjääneiden poikasten määrät.

2008: 1 (3)
2009: 3 (9+1+2)
2010: 2 (4+7)

Kaikki poikueet on talvikoilta lukuunottamatta tämän vuoden robopoikuetta, johon syntyi alkujaan 8 poikasta joista kolme kuoli heti alkuunsa ja yksi piti lopettaa tassussa olleeseen tulehdukseen. Vuonna 2009 oli lisäksi yksi 9 poikasen talvikkopoikue joka kuoli kokonaan päivän iässä, ja tuossa -09 yhden poikasen poikueessa oli viisi kuolleena syntynyttä lapsosa.

Minski

#89
Mä niin tykkään kaikista tilastoista, joten täytyipä nuo poikueetkin tietty sit laskea <!-- s:) -->:)<!-- s:) --> No syyriksiä nyt ei pysty isolla volyymilla kasvattamaan erakkouden ja tilan tarpeen vuoksi, joten eipä mulla noita poikueita vuositasolla ole kovinkaan montaa:

2005: 2
2006: 1
2007: 3
2008: 3
2009: 3
2010: 2


Ja tässä sitten vielä päivitettynä poikasten määrät/poikue:

Syyrialais-poikueet:

1. poikue: 3 poikasta
2. poikue: 7 poikasta
3. poikue: 6 poikasta (alunperin 8)
4. poikue: 3 poikasta (alunperin 4)
5. poikue: 5 poikasta (alunperin 7)
6. poikue: 11 poikasta
7. poikue: 3 poikasta (alunperin 6)
8. poikue: 4 poikasta
9. poikue: 2 poikasta (alunperin 7, mutta emon synnytyksen jälkeisten ongelmien vuoksi vain 2 lopulta selviytyi)
10. poikue: 3 poikasta (alunperin 4)
11. poikue: 5 poikasta
12. poikue: 7 poikasta
13. poikue: 7 poikasta
14. poikue: 7 poikasta

(Luku 7 on alkanut viime aikoina selvästi vainoamaan mua <!-- s:P -->:P<!-- s:P -->)
Hamsteriton tätä nykyä