• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Minkä värinen talvikko ?

Aloittaja perhonen94, 06.01.08 - klo:01:19

« edellinen - seuraava »

Ananas

#75
http://www.petsie.fi/pet.php?petid=1371 ... &showAll=1 vartalo ja http://www.petsie.fi/pet.php?petid=1371 ... &showAll=1 naama

Minkä värinen on Vattu?(kuvio on ainakin helmi)

PS. On otettu kännykällä jossa on 5 megapixselin kamera. Otan tänään digikameralla paremman kuvan.

Mandi

#76
Mun silmään näyttäis helmiäissafiirilta, korjatkaa jos oon väärässä  :D

Regi

#77
Mikäs tämä meikän on?


Vevve

#78
^ safiiri.

Eve87

#79
normaalin värinen talvikko, mutta kellertää. Hybridi?

Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

Ninde

#80
^Ei pelkän kellertävyyden perusteella voi "tuomita", puhtaillakin talvikoilla on sävyvirheitä. Tuo hamsu näyttäisi vielä kaiken lisäksi vaihtavan talviturkkia jompaan kumpaan suuntaan, joten sävyn perusteella ei voi sanoa  oikein mitään.

Eve87

#81
Ei sillä, että olisin jalostukseen käyttämässä eläinkauppataustaisia talvikoita, mutta ajattelin vain varmuudeksi kysäistä, että uskaltaako sitä viedä tuomarin nenän alle.  :D
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

sarvijaakko

#82
Olen uusi näiden hamstereiden kanssa, enkä värejä tunne niin toivoisin, että joku voisi kertoa minulle onko pieni marakattini väriltään helmiäissafiiri vai helmiäisnormaali?  Mitä eroa noilla kahdella värityksellä on? (ö_Ö)

//http://www.petsie.fi/pet.php?petid=169744

(katsoisin värierot itse netistä, jollei tämä mokkulayhteys olisi niin kirotun hidas, ja ajattelin että täältä niitä ammattilaisia löytyy :D)
Syö, juo ja leiki; kuoleman jälkeen ei ole nautintoja
www.sarvijaakko.suntuubi.com/

Mrk

#83
^Toi kuva on otettu aika kaukaa ja vähän epäselvä... Veikkaisin helmiäisnormaaliksi, mutta kai se voisi olla myös tumma helmiäissafiiri.

Peppi

#84
Moi! (:
Tuli tossa tänään haettua uusin tulokas Beea (:
Ja ny ois kysymyksenä, onkohan neitiseni helmiäissafiiri vai helmiäisnormaali?

kuva:
http://www.petsie.fi/pet.php?petid=173240
Peppi Talvikko naaras, s. 4.8.-08 - k. 21.10.-10. Sinua ikuisesti kaivaten <33 ?
Koda Talvikko uros, s. 1.1.-10 - k. 17.7.-11. Sinua ikuisesti kaivaten <33?
Beea Talvikko naaras, s. 13.1.-11 - k. 7.6.-12, Lepää rauhassa <33?

Mrk

#85
^Itse asiassa ei ole kumpikaan. :) Kovasti on talviturkissa, siksi siinä on niin paljon valkoista. Oikea väri paljastunee kun valon määrä lisääntyy.

Peppi

#86
^ Kiitos sinulle, ittelläni ei tuo tullut ollenkaa mielee :DDD
Peppi Talvikko naaras, s. 4.8.-08 - k. 21.10.-10. Sinua ikuisesti kaivaten <33 ?
Koda Talvikko uros, s. 1.1.-10 - k. 17.7.-11. Sinua ikuisesti kaivaten <33?
Beea Talvikko naaras, s. 13.1.-11 - k. 7.6.-12, Lepää rauhassa <33?

Rianda

#87
Huomioittehan..

Standardikuvio: Helmi

Tyypillisiä virheitä

• Epätasainen tikkaus.
Keltainen tai rusehtava väri päässä tai kaarilla.
• Tumma pohjaväri.

Eli kyse voi olla värivirheestä, mutta jos eläinkaupasta ja jostain tukusta tullut - luulisinpa että hybridi, ja aika varmastikkin on!
Hybridejähän siis EI saa käyttää jalostukseen, et voi tietää onko se hybridi..mutta toisaalta vain "paperitalvikkoja" saa jalostaa.
4 x syrkkiä
5 x talvikkoa
ja poikaset.

Mrk

#88
^Kyseessä ei ole värivirhe, koska talvikko ei ole helmiäiskuvioinen. Edelleen odottelisin eläimen vaihtavan normaaliin väriinsä (oli se sitten normaali, safiiri tai joku "hybridisekoitus").

FiziW

#89
Olen pistänyt jotkut tiedot himstereilleni, mutta haluan selvyyttä...

1. Mitä rotua veikkaisitte? Entäpä väritys?
Tämä?

2. Rotua ja väriä myös?
Tämä siis

3. Rotu - väri? Väritys oli nuorempana erilainen, siinä oli valkoisia kohtia paljon ja ne olivat isoja. Mutta sitten parin vuoden ikäisenä harmaantui kokonaan.
Tämäpä tämä

4. Rotu - väri? Väritys oli nuorempana erilainen, siinä oli valkoisia kohtia paljon ja ne olivat isoja. Mutta sitten parin vuoden ikäisenä harmaantui kokonaan.
Tämä!

ps. valitan huonot kuvat :--( parempia ei ole toistaiseksi löytynyt.
pps. Kaksi viimeistä oli veljeksiä, jos tietoa tarvitaan tai jtn :--d
KIITOS (--: