Kutsu: Vuoden 2012 ylimääräinen yleiskokous, Helsinki 19.2.2013

Aloittaja Vevve, 20.01.13 - klo:21:54

Suomen Hamsteriyhdistys ry:n vuoden 2012 ylimääräinen yleiskokous

Täten kutsumme teidät yhdistyksen vuoden 2012 ylimääräiseen syyskokoukseen, jossa käsitellään alla mainitut asiat. Kokoukseen ovat tervetulleita kaikki Suomen Hamsteriyhdistys ry:n jäsenet, äänioikeutettuja ovat yli 15-vuotiaat jäsenet. Päätökset tehdään yksinkertaisella ääntenenemmistöllä. Jokaisella äänioikeutetulla jäsenellä on oikeus edustaa oman äänensä lisäksi kahta yhdistyksen jäsentä valtakirjalla. Valtakirjan tulee olla yksilöity ja nimetty tälle kokoukselle. Tarvittaessa valtakirjan antajan on todistettava jäsenyys maksetusta jäsenmaksusta kuitilla.

Aika: 19.2.2013 klo 17.00
Paikka: Joutsenraitti 1 A 8, Helsinki

Yleiskokouksessa käsitellään seuraavat asiat:
1. Kokouksen avaus.
2. Kokouksen puheenjohtajan, sihteerin ja kahden pöytäkirjantarkastajan sekä kahden ääntenlaskijan valinta.
3. Todetaan kokouksen laillisuus ja päätösvaltaisuus.
4. Hyväksytään työjärjestys.
5. Hallituksen vuoden 2013 toimintasuunnitelman ja talousarvioehdotuksen hyväksyminen.
6. Käsitellään Tiia Kinnusen ja Janika Skofeltin lisääminen vuoden 2013 hallitukseen.
7. Muut hallituksen esittämät asiat.
8. Kokouksen päätös.

Ninde

Kokouskutsussa tulee aina yksilöidä minkä vuoden asioista on kyse. Tässä tapauksessa tulee mielikuva, että käsitellään jo 2014 toimintasuunnitelma ja talousarvioehdotus, vaikka kyse lienee kuluvan vuoden asioista.
Myös tuo "kokouskutsussa mainitut asiat" tulee poistaa itse kutsusta, koska se on vain ohjeena siitä miten kutsu muodostetaan, eli sen tilalle tulee jokin nimetty asia (esim. rekisterimaksujen määrääminen), jos sellaisia yleiskokouksessa päätettäviä asioita on tulossa kokouksen käsittelyyn. "Muut hallituksen esittämät asiat" voi olla omana pykälänään ja kannattaakin se kutsussa aina pitää.

Haluaisin myös tiedustalla, miksi hallitusta täydennetään, koska syyskokouksessa on valittu ihan hyvänkokoinen hallitus ihan sääntöjen mukaan, ja toimihenkilöinähän voi toimia myös hallituksen ulkopuolelta. Onko selvitetty onko tälläiset muutamien valittujen henkilöiden lisäykset yhdistyssääntöjen mukaisesti edes sallittuja? Muistaakseni aikaisempina vuosina, kun hallitusta on jouduttu täydentämään, on valittu koko hallitus uudelleen. Hallitukseen on kuitenkin kokouksessa valittu 8 henkilöä, joten vajausta ei edes pitäisi olla eli miksi kesken kauden valitaan lisää? Jos syystä tai toisesta on joutunut jäämään hallituksesta pois, niin seuraavana vuonna sitten uudelleen eikä kesken kauden. Vai voiko tästä lähtien kuka tahansa ja milloin tahansa kesken kauden ilmottaa haluavansa hallitukseen?

Vevve

Kutsu ei ole minun, vaan vuoden 2012 hallituksen kirjoittama, mutta korjasin sen nyt.

Uusien hallituslaisten lisääminen käsitellään siksi, että kyseiset henkilöt olivat jo syyskokouksessa halukkaita liittymään hallitukseen mutta eivät kaukaisen asuinpaikkansa takia päässeet paikalle ja inhimillisen virheen takia heidän hallitukseen pääsynsä unohdettiin käsitellä. Ottaen huomioon sen, miten parina viime vuonna hallituksessa on todella ollut pulaa ahkerista ihmisistä kun yksi jos toinenkin on jättänyt hommansa kesken hallitusvuoden aikana, niin minusta on ihan hyvä että hallituslaisia on paljon. Ei siitä mitään haittaakaan ole.

viiru

Voisi olla paikallaan saada myös kokouksen liitteet (toimintasuunnitelma sekä talousarvioehdotus) jo ennen kokousta nähtäväksi ja tutustuttavaksi, koska itselläni ei ole ainakaan kolmatta kertaa mahdollisuutta ajaa kokouspaikalle vaan haluaisin valtakirjallisen edustajani esittävän ehdotukseni puolestani. Voi olla, että samassa tilanteessa on muitakin.

Lisäyksistä hallitukseen: yhdistyslaki ei tule tässä vastaan, vaan nimenomaan esittäessä ehdotukset hallitukseen lisättävistä jäsenistä yhdistyksen yleiskokouksen kutsussa mennään sääntöjen mukaisesti. Siihen en ota kantaa, onko tämä lisäys tarpeellinen vai ei, mutta itselläni ei ole mitään täysimääräistä hallitusta vastaan ja sen vuoksi toki puollan näiden kahden henkilön lisäämistä hallituskokoonpanoon. The more the merrier!
Cheersbigears-talvikkokasvatus

Harmo

Toimintasuunnitelma vuodelle 2013

Julkaisutoiminta
Jäsenlehti Poskipussi ilmestyy neljä kertaa vuodessa A5-kokoisena. Jatketaan esitteiden ja kaavakkeiden sekä Hoito- ja Tietopussin julkaisemista, jotka kuitenkin uusitaan.

Näyttelyt ja edustustoiminta
Järjestetään viisi näyttelyä:
23.2., Lemmikki- ja ulkomuotoluokat, Tampere, Ikurin Virelä
13.4., Lemmikki- ja ulkomuotoluokat, Jyväskylä
12.5., Juhlanäyttely, Vantaa
26.10., Lemmikki- ja ulkomuotoluokat, Lahti
24.11., Grand Gala, Hyvinkää

Osallistuminen lemmikkimessuille (ständi):
la 27. - su 28.4.2013, Helsingin Messukeskus, Pet Expo 2013Lisäksi osallistutaan mahdollisuuksien mukaisesti edustustilaisuuksiin (teemana yhdistyksen ja lajien tunnettuuden lisääminen) muilla messuilla, infopäivillä ja tapahtumilla.

Sääntömääräiset vuosikokoukset
Kevätkokous järjestetään maaliskuun loppuun mennessä, syyskokous marraskuun loppuun mennessä.

Rekisteröinti
Rekisteröintiä uudistetaan sen tullessa pakolliseksi ulkomuotoluokkiin osallistuville hamstereille.

Muu toiminta
– Aiemmin käytössä ollut neuvontapuhelin vaihdetaan neuvontasähköpostiin.
– Pienimuotoista hamsteriaiheisten tuotteiden myyntiä Hamsteripuodissa jatketaan.
– Kootaan tarvittaessa standardikomitea koolle.
– Internetsivujen ja keskustelufoorumin ylläpitoa jatketaan edellisvuosien tapaan.
- Koulutetaan uusia tuomareita edellisvuosien tapaan.
- Järjestetään yön yli kestävä kokoontuminen jäsenille.
- Järjestetään kasvattajakurssi.
- Suunnitellaan kalenteri vuodelle 2014