• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Häkki, häkin kunnossapito ja purut

Aloittaja callette, 30.12.07 - klo:15:10

« edellinen - seuraava »

Anonymous

#150
^^ Miipemi: jos mulla olis tollaseet vaihtoehdot ja eläimet niin vaihtaisin syrkin tuohon 120cm terraan ja talvikko pienempään asumukseen. No jokaisen oma valinta.

Miipemi

#151
^Katsos kun kaikkialla sanotaan, ettei talvikolle suositella häkkiä, vaikka talvikkoni ennen asuikin siinä. Enkä kehtaa rasittaa enää vanhaa talvikkoani, koska se on muuttanut jo aika monta kertaa asuntoa :S
Uros syrkki Peter Pan "Mickey" lk musta vn 16.4.10 <3

Rausku

#152
Syyrialainen asuu jättidunassa, talvikko pienemmässä dunassa ja cämpsykaksikko häkissä. Kaikki purut vaihdan ja häkin turposiivoan kerran viikossa. Teen päivittäin myöskin päiväsiivouksen. Siihen kuuluu ruokakupin pesu, juomapullon veden vaihto ja välillä pesukin sekä hiukan järjestelemistä ja märkien purujen vaihtoa.
 :yea:
Waltzer ?

Never

#153
Täällä ei ole näköjään annettu kovinkaan positiivista palautetta Rody cavia -asumuksesta.  :< Ostin juuri tänään sellaisen, kun halvalla satuin saamaan. Hinta oli uutena vain 40e. Se on tosiaan tosi jäykkää muovia. Yläosa on suht. vaikea saada paikoilleen ja samoin kattoritilä kiinni. Ritilään pitää kehitellä myös jonkinlainen verkko, ettei hamsu pääse karkuun. Uskon kaikesta huolimatta, että tuo on hintansa arvoinen.  :) Pitää vaan olla tosi varovainen. Muttah, hyvähän se tietysti on sanoa, kun en ole asumusta vielä käyttöön ottanut.

Joku

#154
Tietääkö joku myydäänkö seinäjoella agrimarketin purua?
-Vkh talvikko Pekka-Top  ?, tutummin Toope 3.8.2010-21.6-2012
-Syyrialainen Jemma Peteriina ? s9-10.2011
-Maatiaiskissat Eero ?, Vilkas ? ja Noora?  26.7.2011
-Risteytyskani Juuso ? s. joskus talvella vuonna 2003

Vevve

#155
^ Jos siellä on agrimarketti.  :)

Joku

#156
^Kyllä siellä sitten on :D Ajattelin että valikoima vaihtelee eri markettien välillä
-Vkh talvikko Pekka-Top  ?, tutummin Toope 3.8.2010-21.6-2012
-Syyrialainen Jemma Peteriina ? s9-10.2011
-Maatiaiskissat Eero ?, Vilkas ? ja Noora?  26.7.2011
-Risteytyskani Juuso ? s. joskus talvella vuonna 2003

Vevve

#157
^ Agrimarketin sivuilla ainakin näyttää lukevan että siellä on se maatalousosasto.  :)

Joku

#158
Juu,ja siellä sanottiin että on laaja hevososasto(vaikka olisikin ollut mun tuuria että juuri se purupaketti puuttuisi valikoimasta :p )
-Vkh talvikko Pekka-Top  ?, tutummin Toope 3.8.2010-21.6-2012
-Syyrialainen Jemma Peteriina ? s9-10.2011
-Maatiaiskissat Eero ?, Vilkas ? ja Noora?  26.7.2011
-Risteytyskani Juuso ? s. joskus talvella vuonna 2003

Mustikka

#159
Mä tilaan mun hamsterille [syyrialainen] purua akvaariopiekkalasta.. sillä on jättiduna virikkeineen [tietenkin O.o] siivoan häkin 1-2x kuukaudessa.. sisustuksen vaihdan enintään 2x kuukaudessa.. :sydan
SwenGay<3

Cindu

#160
Tuleva syyrialainen tulee muuttaman noin 67x40x30 dunaan. Ihan mukavankokoinenhan tuo on, noin kolmea senttiä vaille 70 tuo pituus, mutta eipä se niin tarkkaa ole ja teen sinne myös kiipeilymahdollisuuksia ja tasoja. Käytetään mörttiröpöä, joskus on ollut myös purua, mutta se sitten vaihtui mörttiröpöön, mutta kun tuon säkin saan käytettyä syrkillä loppuun aidon ostaa agrimarketin purua, että pääsee helpommin kaivelemaan ja telmimään  :)

Duna siivootaan noin kahden viikon välein, riippuen tietenkin dunan likaisuudesta. Huuhtelen yleensä kuumalla vedellä puhtaaksi.
[size=85]Cookie Dough \'\'Pipari\'\', naaras syyrialainen hamsteri, pks keltainen musta s. 09.09.10 ?
R.I.P Söpö uros roborovski normaali, s. 2008-10.08.10 ?[/size]

Cindu

#161
Tulin mietteneeksi että kumpi on turvallisempi vaihtoehto hamsuille, puru vai mörttiröpö? Olen kuullut että jos tuota purua menee pahasti silmään, hamsteri voi menettää näkönsä tmv? Onko sama juttu röpössä? Kumpaa te suosittelisitte? Röpöhän on vähän kalliimpaa eikä siinä ole niin kiva möyriä kuin purussa.  :<
[size=85]Cookie Dough \'\'Pipari\'\', naaras syyrialainen hamsteri, pks keltainen musta s. 09.09.10 ?
R.I.P Söpö uros roborovski normaali, s. 2008-10.08.10 ?[/size]

Ely

#162
Hyvin epätodennäköistä että purua menisi silmään. :huh Olen ainoastaan kuullut heinän aiheuttavan tuota silmävaurioiden riskiä vaan ei meillä ole koskaan mitään tapahtunut (en tarkoita ettei niin voisi kuitenkin tapahtua.) Ihan yhtä turvallisia ne ovat siis, omistajalle miellyttävämpää on taas tuo pölyämätön mörttiröpö.
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."

Nape

#163
No jossei oo mitään rajotuksia turkin suhteen, niin kyl puru on paljon mukavampi vaihtoehto ainaki mun mielestä.

Hilla

#164
Miellä on hiirillä ja talvikko tytöntylleröllä dunat. Siivoan kummatkin viikon välein joka sunnuntai... Nyt olis Myyn häkin vuoro tänään kun viime viikolla siivosin hiirujen häkin.

Me käydään ostamassa mustista&mirristä tai sitten jostain muusta kaupasta. Nyt oli kamalan pölyävää joten ei tuota enää hankita. Heinää me saatiin faunasta ihan ilmaseks... Mörttiröpö on ihan paras puru, mutta se oli loppu!