• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Mitä hamsterit merkitsevät sinulle?

Aloittaja Vilma, 27.12.07 - klo:19:09

« edellinen - seuraava »

Miharu

#15
Mulle hamsteri on perheenjäsen, josta pitää piettää huolta samalla lailla kun itsestään ja muistakin eläimistä. Olen ylpeä siitä, että omistan hamsterin ja haluaisin alkaa harrastamaan sen kanssa näyttelyissä käymistä. :)
+ kääpiöluppa ja nelivarvas.

Hamuliini

#16
Se on minulle kuin oma veli tai poikaystävä <33

Vevve

#17
Hamsterit ovat minulle tällä hetkellä ainoa harrastus (ja tulee varmaan olemaankin, koska en ole mikään kovin innokas harrastamaan mitään). Niiden kanssa tulee puuhailtua usein monta tuntia päivittäin enkä oikein osaa kuvitella mitä tekisin jos niitä ei olisi tai olisi vain yksi. Istuisin varmaan noin 3 tuntia enemmän tietokoneella kuin yleensä.
En kuitenkaan pidä hamstereita niin suuressa arvossa kuin esimerkiksi kissojamme, jotka meillä ovat olleet jo todella kauan ja ovat todellakin kasvaneet osaksi perhettä. Hamsterit elävät paljon vähemmän aikaa, ne ovat yksinkertaisempia ja persoonattomampia ja minulla on niitä sen verran monta. On myös jotenkin oudon tuntuista kutsua hamstereita lempinimillä, ja yleensä puhunkin niistä esimerkiksi tyyliin "se mummo" tai "se joka tuli sieltä oulusta".

Katte

#18
saan vasta lähiaikoina ekan hamsuni, mut meil on myös parivuotiaita gerbiilejä joihin oon tosi kiintyny (:
mun kaverit ei yhtää ymmärrä sitä et pari pientä "hiirtäki" voi merkitä tosi paljo, yhtä paljo ku niille jotkut koirat. mulle ainaki pienimmätki eläimet joitai mul on ollu, nii on ollu täysin korvaamattomii, koostaan riippumatta. ((: sori ku ei tavallaa liittyny aiheesee mut sanoin kuiteski :D

Marla

#19
Mulle hamsut merkitsevät erittäin paljon. Sen verran monta vuotta ne ovat olleet jo osana elämää, etten ihan heti sopeutuisi elämään ilman niitä.
Eiväthän hamsterit mitään koiria ole, mutta kyllä mun silmissä asetan koirat ja hamsut samalle viivalle, vaikka tietty koirat nyt aina ovat koiria.
Vaikka mulla on tällä hetkellä 6 hamsua, yhtä lailla oon kiintynyt jokaiseen kuin olisin, jos omistaisin vain yhden hamsun. Onhan meillä hamstereita enempikin, mutta noihin omiin on aivan erityinen suhde, kun niiden kanssa tulee enemmän puuhailtuakin.
Vaikka ovatkin yksinkertaisia, hamsterit ovat jokainen omanlaisiaan persoonia ja kyllä niistä jokaista jää suremaan ja kaipaamaan pitkäksikin aikaa - itse asiassa vuosiksi.
Ehkä mulla sitten on huonoja ihmissuhteita pirusti tai jotain, mutta kyllä hamsterit ovat tärkeämpiä ja läheisempiä kuin monet ihmiset - ihan yhtään inhimillistämättä hamstereita.

ELU

#20
Omat hamsterini ovat olleet minulle kuin perheenjäseniä, koska sisaruksia ei ole. Jotkut ihmiset saattavat sanoa siitä, että eihän hamstereista ole mitään iloa, mutta olen siinä asiassa erimieltä. Ainakun on tullut pahamieli nii voi siinä katsoa kun pikkunen nukkuu ja tulee heti hyvä mieli  :lov
[size=85](vkh talvikko uros) Zorro 23.12.04-1.3.07
(vkh talvikko uros) Lumikki 23.12.04-19.2.07
(vkh talvikko uros) Kerkko 23.1.07-19.5.09
(syyrialainen pk normaali naaras) Raivo Söpö-Nasu 18.4.09-[/size]

Vevve

#21
Semmoinen oivallus pitää vielä lisätä, että minulle hamsterit eivät ole tärkeämpiä kuin ihmiset yleensä, mutta ehdottomasti tärkeämpiä ja läheisempiä kuin ne muutamat ihmiset / "kaverit" jotka pitävät harrastustani täysin hullunhommana ja pilkkaavat.   :)

Rassy

#22
No ihmiset menee minullakin hamsterin edelle, mutta kyllä kun katsoo esim. koirasta hamsteriin niin pidän kumpaakin ihan yhtä tärkeänä. Hamsterit on mukava lisä elämään. : )
Kaikki yhden ja yksi kaikkien puolesta!

töttis

#23
Nämä pienet nappisilmät ovat mun mielestä ihanimpia jyrsijöitä :lov

Wiivi

#24
Kaikki hamsterit ovat tosi ihania. Erityisesti syrkit lähellä sydäntä  :lov
[size=85]Lola lk vaalea keltainen 05.01.2010 ?[/size]

Heppu

#25
Mulla on hamsun lisäksi vanhempien luona kolme punakorvakilpikonnaa. Ne on 14 v. ja mulle tosi rakkaita.
Kun muutin JKL:ään opiskelemaan jäi konnat Ouluun. Silloin tajusin tarttevani uuden mussukan jota hoitaa.

Hamsu Yoda tuli kuvioihin. Vaikka silloin hamsut oli täysin uus juttu mulle niin en enää voisi kuvitella elämääni ilman pikkujyrsijöitä. Yodan kunnosta huolehtiminen ja yhdessä puuhaileminen on itseisarvoisen tärkeitä juttuja.
 
En ajattele ihmistä ja eläintä samalla viivalla vaan koen yodan rakkaana ystävänä, joka tuntee ja ajattelee, mutta toimii paljolti vaiston varassa kuten eläimet tekee.

Yoda on mulle todella tärkeä, se on erityinen perheenjäsen. Nyt odotellaan uutta perheenjäsentä pikkurobotyttöä, joka vielä on poikueessaan... Nähnyt sen jo olen, mutta en tietty osannut tunnistaa kuka on tyttö ja poika siinä emon kyljessä...
Allekirjoita pesävanuadressi!!!

//http://www.adressit.com/pesavanu


Petisestä löytyy hamsuni ja kilpikonnani.

//http://www.petsie.fi/pet.php?petid=127476

Hamsufani97

#26
Hamsut merkitsevät ERITTÄIN paljon, ne ovat perheenjäseniä eivätkä yhtään alempiarvoisia kuin mikään muukaan eläin. Ensin ihastuin hamsterin ulkonäköön sen jälkeen rupesin lukemaan niistä paljon ja kiinnostuin toden teolla, nyt sitten on vaikea kuvitellakkaan elämää ilman noita söpöjä nappisilmiä ;D Minulla tulee aina olemaan ainakin yksi hamsu :D

Kiiira

#27
Ne on pieniä mutta arvokkaita eläimiä. Jotka ei ole mitään leluja.
Ihan saman laisia eläimiä kun kaikki muutkin.  :lov
Aavistus, s: u <3

ZiiCan.

#28
Pieniä mutta todella arvokkaita ja tärkeitä eläimiä minulle.
[size=85]Keho, on mun temppeli,
sä oot kaunis kun amppeli,
ja tää asia on kaikille ihan simppeli.[/size]

Randij

#29
Ei värillä tai koolla väliä, puhui tai ei, perheenjäseniä ne ovat, mammanmussikoita  :sydan
Joskus sitä rakastaa niin paljon.