Kysymyksiä kääpiöhamstereista

Aloittaja Suskiotus, 16.07.07 - klo:19:08

Cindu

Juu vaikka yksin asuukin niin veli saattanut vähän maistaa kun niille tuli muutenkin tappelu niin en usko että mitään vakavaa kun terve muuten on eikä menoa haittaa.  :)
R.I.P Söpö uros roborovski normaali, s. 2008-10.08.10 ?[/size]

Tupuna

No niin siinä varmaan on sitten käynyt että kaveri on korvamerkinnyt toisen 8-)

Mistä johtuu hurjan rasvoittunut turkki? Onko se puhtaasti kylpyä vailla, vai onko joku vaiva olemassa? Olen meinaan nyt eläinkaupassa törmännyt todella suuri kokoisiin sekä turkiltaan hirmu rasvaisiin kavereihin.

Roborovski_

Lainaus käyttäjältä: "Tupuna"No niin siinä varmaan on sitten käynyt että kaveri on korvamerkinnyt toisen 8-)

Onko sun toisella hamsterillasi siis korva reiässä? Mun toisella hamsterilla on kaks tosi pientä "korviksenreikää", siis ei se ole ollut mitenkään veressä eikä punainen. En ole varma mistä se on tullut. Joko mun toinen hamsteri on purrut sitä siihen tai jtn.  :(
[size=85]Minni ja Hulivili <33[/size]

omenamutti

Olen ajatellut robon hankkimista joskus lähitulevaisuudessa, ja mietin nyt että mikä olisi hyvä terran koko kahdelle hamsulle?
Onko esim.50x30x31cm liian pieni? Taitaa olla, mutta ajattelin kysyä minkä kokoisia teillä "asiantuntijoilla" on ja tuo terra sopisi paremmin sille paikalle johon olen ajatellut sen laittaa.
Olisiko esim.60x41x31cm parempi? Mitä isompi sen parempi, tiedän sen kun syrkkejä on ollut kaksin kappalein.  :mrgreen:

Jennn-

Olen nyt lähiaikoina hankkimassa 2 roboa. Minkä kokoinen duna olisi sopiva? Tarkoitus olisi ottaa 2 naaras roboa, täytyykö niiden olla samasta poikueesta, vai syntyykö muuten tappeluita?

Mitä virikkeitä olisi hyvä olla robojen dunassa? Voiko kummatkin robot kuljettaa samassa kuljetushäkissä, kunhan ostaa tarpeeksi ison? Saisiko myös muutaman nimiehdotuksen tuleville roboilleni?  :)  :sydan

Minski

^ Aika moneen kysymykseesi löytyy vastaus tätä roborovski-palstaa selailemalla, mutta vastaan nyt kuitenkin jotain :)

Lainaus käyttäjältä: "Jennn-"Olen nyt lähiaikoina hankkimassa 2 roboa. Minkä kokoinen duna olisi sopiva?
Miniduna on riittävä, mutta isompi ei ole lainkaan pahitteeksi; robot kun ovat vilkkaita otuksia ja hyödyntävät tilaa hyvin.
- Roboterran koko ?

Lainaus käyttäjältä: "Jennn-"Tarkoitus olisi ottaa 2 naaras roboa, täytyykö niiden olla samasta poikueesta, vai syntyykö muuten tappeluita? Voiko kummatkin robot kuljettaa samassa kuljetushäkissä, kunhan ostaa tarpeeksi ison?
Jos otat robot poikasena niin yhteen menevät hyvin eri poikueistakin olevat robot. Ja samassa boksissa voi kuljettaa.

Lainaus käyttäjältä: "Jennn-"Mitä virikkeitä olisi hyvä olla robojen dunassa?
- Robolle tarvikkeita ja virikkeitä

Lainaus käyttäjältä: "Jennn-"Saisiko myös muutaman nimiehdotuksen tuleville roboilleni?  :)  :sydan
- Nimehdotuksia hamsterille ?
- Robojenne nimiä ? (+nimiehdotuksia)
Hamsteriton tätä nykyä

Selvä, kiitos paljon vastauksista!  :D

emeu

Missä on robo kasvattajia ? En löydä mistään ! =(

Nilla

Ei se haittaa, ei ne meitä tunne!

emeu

ei oo tuolla hamsteriyhdistyksen kasvatalistalla robo kasvattajia.

jjenna

Katsopas uudelleen- toisessa listassa on 3 kasvattajaa, toisessa 4..  :)
Hamsterikasvatus jäädytettynä

Jennn-

Olen myös miettinyt, että kelpaako roboille terraan/dunaan kutterinpurut? Vai onko jotain muita ehdotuksia terran/dunan pohjalle?

Ja pitääkö robojen saada kylpeä päivittäin hiekassa, vai riittääkö ihan muutama kerta viikossa?

Suunnitteilla olisi hankkia lähiaikoina 2 naarasroboa.  :lov

Hamsuli71

Meillä on sitä chinchillan kylpyhiekkaa varsinaisena kylpyhiekkana ja noin pari kolme kertaa viikossa ajattelin laittaa kylpypaikan hamsuille dunan ulkopuolelle. Pidättekö hiekkaa aina ja dunassa vai kylvetättekö erikseen? Meidän poijjaat ovat hoksanneet alkaa kylpeä vessassa :) missä sellaista hamsterin vessahiekkaa. Eli olisko hiekalle kuitenkin tarvetta olla dunassa ja aina? Se ei kuulemma ole turkille hyvä asia? Otin vessahiekan pois...

Mites muut?
2 VKH campbelli urosta, (s.15.6.20  Nappi (*Juniperus) R.I.P 6.10.2011 ja Jippii (*Jaguar)  R.I.P 31.5.2011 VKH talvikko Villiina (*Helmililja R.I.P 15.1.2012
VKH talvikko Ilo safiiri R.I.P 15.9.2011 , Syrkki pitkäk. valkoinen, punas. Hermanni s. 30.12.2009, R.I P 24.6.2012, Havannakoira Mimmi 2v

jjenna

Mulla ei oo jatkuvasti dunissa kylpyhiekkaa, lähinnä ennen näyttelyitä kylvettelen, ja jos näyttää turkki rasvaiselta/lohkeilevalta.
Hamsterikasvatus jäädytettynä

Hamsuli71

Kiitos vastauksesta.

Laitoin sinne "vessaan" nyt ihan purua vain, kun se niin kiva paikka tuntuu olevan siistiytymiseen ja rapsutus ja hyöriminen ja pyöriminen siellä jatkuu :) Mutta parempi puru kuin karkea vessahiekka :)