• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kysymyksiä kääpiöhamstereista

Aloittaja Suskiotus, 16.07.07 - klo:19:08

« edellinen - seuraava »

Roborovski_

#375
Lainaus käyttäjältä: "Ninde"Poikasta/nuorta/pientä roboa en laittaisi tavalliseen hamsuille tarkoitettuun kalterihäkkiin missään tapauksessa, liian suuri riski että tulee läpi. Aikuinen saattaa sellaisessa jopa pysyäkin. Hiiripinnaisessa (pinnojen väli noin puolet pienempi kuin esim. dunan ritilässä) pienempikokoisetkin varmaan jo menisivät.

Ja tosiaan normaalissa käytössä duna kestää kyllä, eikä muutenkaan hajoa jos sitä nyt ei ihan lattialle paiskota.

Juu, kyllä tiedän! =) Kiitos kuitenkin. Minulla on n. puolen vuoden ikäinen robo ja ajattelin, jos hankkisin sille lajitoverin ja sen takia kysyin siitä kalterihäkki jutusta, koska, jos niille tulee tappeluita niin voisin erottaa ne ja laittaa toisen (isomman robon) sinne kalteri häkkiin (väliaikaisesti, ostaisin tietenkin sitten oman dunan sille toiselle.) =)

Kiitos

Nansku ja Hulivili <3
[size=85]Minni ja Hulivili <33[/size]

Manta

#376
Saako roboja pitää yksinään, vai onko niillä oltava aina lajitoveri?  :pihalla:

Nilla

#377
Lainaus käyttäjältä: "Manta"Saako roboja pitää yksinään, vai onko niillä oltava aina lajitoveri?  :pihalla:

Robot on laumaeläimiä, eli kaveri olisi suotava. Eli jos ostat robon, osta samalla toinenkin. Aina robot ei kuitenkaan välttämättä tule toimeen, silloin hamsut pitäisi erottaa.
Ei se haittaa, ei ne meitä tunne!

Saana

#378
Hei robotyypit! Mulla (ja tänään näytskässä myös tuomarilla) on pistäny mun roboissa silmään semmonen, että mahanaluset, eritoten rinnukset, ovat kovastikin uroksilla olleet viime aikoina paljaita. Meillä siis aiemmin vanhemmilla uroksilla ollut tuota, mutta nyt myös jo nuoremmilla. Tuhdeilla roboilla ehkä hoikempia enemmän. Onkos teillä muilla mimmosta kokemusta asiasta?

Elliska

#379
Mun Chäppiksellä on kanssa jotenkin paljas maha, sen takia sen kotiinkin jätin, kun en ollut oikein varma mistä se johtui.

Ja Chäppis on siis naaras.

Saana

#380
^Pitääkin kattoo huomenissa kaikki läpi! En nimittäin muista oisko meilläkin naarailla tuota. Jotenki noi isommat urokset jäi mieleen.

Minski

#381
Meillä oli tota joskus sellasilla roboilla, jotka keräs myös semmosen kaulapussin itelleen, lienevät olleet liian hyvin syöneitä yksilöitä :oops: Niin ja ne oli kyllä just semmosia vähän jo vanhempia roboja.
Hamsteriton tätä nykyä

InnI

#382
Olen jossain vaiheessa ehkä ostamassa cämpsyjä ja mulla olis muutama kysymys.
Kuinka ison dunan kaksi tai kolme campbellia tarvitsee?
Ja kummat tulee paremmin toimeen keskenään, pojat vai tytöt?

Kiitos jo etukäteen vastauksista!  :haha
Suomenlapinkoira tyttö Kiisa s. 1.12.2011

Sonia

#383
Lainaus käyttäjältä: "Annina"Hei robotyypit! Mulla (ja tänään näytskässä myös tuomarilla) on pistäny mun roboissa silmään semmonen, että mahanaluset, eritoten rinnukset, ovat kovastikin uroksilla olleet viime aikoina paljaita. Meillä siis aiemmin vanhemmilla uroksilla ollut tuota, mutta nyt myös jo nuoremmilla. Tuhdeilla roboilla ehkä hoikempia enemmän. Onkos teillä muilla mimmosta kokemusta asiasta?

Toisella robopojallani (myönnetään, hiukan liian hyvin syönyt  :oops: ) on myös paljas kaula, kuten Minski sanoikin, sellainen kaulapussi. Toisella, hoikemmalla robollani taas ei ole mitään. Meillä ei ole kuin puolivuotias tämä "kaljuuntuja".

Scarlett

#384
Juoksevatko kiinarit juoksupyörässä mielellään? Entä minkä kokoinen pyörän tulisi olla?

Sillä vaan kyselen, kun varastossa lojuu metallinen juoksupyörä, jonka halkaisija on 15cm, ja muuton edessä pitää heittää kaikki turha roina pois. Mutta juoksupyörän voisi säästää sillä verukkeella, että sehän voisi sitten joskus käydä sille mahdollisesti otettavalle kiinarille...

venomenom

#385
15cm on varmasti hyvä. meillä eivät kummatkaan juokse, mutta eiköhän se kuitenkin kannata säilyttää, mun käsityksen mukaan useimmat kinkit juoksee.
[size=85]syrkki Chick, lk s musta 100608
kinkit Pyttis, normaali 101207, Raoul, normaali 130109

why isn\'t life as easy as taking candy from a hammy?[/size]

Satu-

#386
Meillä kyllä juostaan ihan innolla pyörässä, mutta sitä käytetään myös vessana. Eli kannattaa varautu siihen, että niitä pissoja joutuu pesemään pyörästä usein. :D

Yökyöpeli

#387
Mandin linkeissä olevat kinkit ovat kaikki laikukkaita. Ja sitten on tosiaan normaalin värisiä kiinureita.
Kyllä monet kiinarit tykkäävät juoksupyörästä. Osa juoksee, osa tekee sinne pesän ja yleisesti se on mitä paras vessa kuten satu jo varoittelikin  :D
Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät huku.

www.freewebs.com/yokyopelin

Cindu

#388
Onko robolla normaalia sellanen vähän ''repaleinen'' korva? Se ei ainakaan meidän herrulia näytä haittavaan... Siis tämäntyylinen: Klick Oikealla puolenn on tossa kuvassa vähän repaleinen?
[size=85]Cookie Dough \'\'Pipari\'\', naaras syyrialainen hamsteri, pks keltainen musta s. 09.09.10 ?
R.I.P Söpö uros roborovski normaali, s. 2008-10.08.10 ?[/size]

Tupuna

#389
Olisko mahdollisesti kaveri joskun hieman maistanut korvaa. Eikä varmasti tahtia haittaa kun korva on terve.