Kysymyksiä kääpiöhamstereista

Aloittaja Suskiotus, 16.07.07 - klo:19:08

« edellinen - seuraava »

.:.Ananas.:.

mitä teen ku popot ei oikee haluu olla yhessä vaan tekee kaiken yksin. toisella pieni haava korvassa ku tuli vähä kinaa, juoksariin tunkee samaan aikaa ja sit taas kinaa
meillä asuu veljekset Panda?&Napoleon? ([size=85]roborovski, normaali)[/size] R.I.P Kerttu? [size=85](talvikko, helmi)[/size] lepää rauhassa?

Rukyo

^ kannattaa ottaa juoksupyörä pois, ettei siitä tule riitaa / toinen loukkaa.

Minulla on kysymys koskien Jemiä. Elikkä äskön kun siivosin Jemin häkin niin otin sen käteeni ja huomasin sillä leuan alla / etutassujen välissä olevan karvattoman kohdan, normaalia? Vai onko kyseessä esim. kasvain? Ikää Jemillä on pian 10kk. Että pitäisikö huolestua? : < Kuvaa ei ole, mutta voin ottaa?
> Pienimuotoista kasvatusta pk syrkkien kanssa. Väreissä tavoitteena hopeasoopeli, luonnonvalkoinen, ms. valkoinen ja creme. <

BLOGI - WWW

Deesa

Saako roboja pitää yksin? Vai onko se sitten ihan hirveää sille hamsulle?
RIP vkh tv Sulo, 22.6.2011-3.9.2011 ?

lentsu

Sellaista yksilöä, joka ei tule muiden kanssa toimeen, on pakko pitää yksin ja kerran ei muista tykkää, sille on parempi yksin ollakin. Mutta suurin osa roboista viihtyy paremmin lajikumppaninsa kanssa kuin yksin, ja sellaiselle robolle, joka viihtyy lajikumppanin kanssa, pitäisi mahdollisuus oman lajin seuraan myös tarjota.

Jos haluaa vain yhden robon, kannattaa kysellä kasvattajilta, olisiko johonkin jäänyt sellainen yksilö, jolla on ongelmia muiden robojen kanssa. Monikaan kasvattaja ei myy sosiaalista, yhteiseloon potentiaalista nuorta roboa yksinäisyyteen. Lajikumppaneilleen kiukkuiset ja erakot yksilöt, joita ei toivo, mutta joita aina joskus on etenkin uroksissa, on sitten eri juttu, käy hyvin yksin asuvaksi lemmikiksi.

Rukyo

Hei lentsu osaisitko vastata munki kysymykseen? : ) Ku oon vähä huolissani ja haluaisin pian vastauksen tähän.

Lainaus käyttäjältä: "Rukyo"Minulla on kysymys koskien Jemiä. Elikkä äskön kun siivosin Jemin häkin niin otin sen käteeni ja huomasin sillä leuan alla / etutassujen välissä olevan karvattoman kohdan, normaalia? Vai onko kyseessä esim. kasvain? Ikää Jemillä on pian 10kk. Että pitäisikö huolestua? : < Kuvaa ei ole, mutta voin ottaa?
> Pienimuotoista kasvatusta pk syrkkien kanssa. Väreissä tavoitteena hopeasoopeli, luonnonvalkoinen, ms. valkoinen ja creme. <

BLOGI - WWW

lentsu

Rukyo: kuulostaa ihan normaalilta. Monilla roboilla ikää myöten ja varsinkin jos kyseessä on vähän.. öh... läski yksilö, on tavallista, että leuan alle just tuohon kohtaan mitä kuvasit, syntyy karvattomampi alue, joskus vähän pussimainenkin. Ei ole kasvain eikä uhkaa robon terveyttä.

Deesa

^^^ kiitos vastauksesta lentsu! (:
RIP vkh tv Sulo, 22.6.2011-3.9.2011 ?

Rukyo

lentsulle kiitos vastauksesta :)

hei toi oon nyt hommaamassa Jemille (10kk) kaveria,
kannattaako tyttöjen tutustuttaminen toisiinsa hoitaa miten?
Boksissa ei-kenenkään maalla vai sitten juuri siivotussa dunassa
jossa ei haise kummankaan haju? vai miten?

BLOGI - WWW

Saana

Jos ei oo ihan heti suurta rakkautta ilmassa niin oon hajustanu tutustettavia roboja toistensa puruilla. Siis hieronu hieman niitä puruja roboihin.

mariiiii

Semmosta kyselisin, kun tässä olisi Pet Show tuloillaan ja ajattelin jos toisen robotytöistäni sinne ilmoisin. Miten sitten kannattaisi menetellä, että voinko ottaa toisen mukaan ja jättää toisen kotiin odottamaan vai kannattaako mun ottaa sisko mukaan "henkiseksi tueksi" tälle missikilpailuun menevälle? :) Eli voivatko robot unohtaa kaverinsa, jos ne erotetaan tietyksi ajaksi?

Saana

^Kannattaa ottaa kaveri mukaan. Jos ne ovat lähes identtiset niin silloin täytyy keksiä joku niksi, miten tuomari voi tunnistaa näyttelyyn osallistuvan eläimen. Siltä voi esimerkiksi leikata kynnet (mikä on muutenkin suotavaa) ja kaverilta taas jättää leikkaamatta. Kanteen voi myös teipata lapun, missä lukee, miten osallistujan voi erottaa. Toinen voipi olla vaikka pullukampi ja toinen laiheliini.

lentsu

Jos eläimissä ei ole selkeää, kenen tahansa yksiselitteisesti nähtävää eroa (jos kokoero on esim. äärimmäisen pieni) eikä eläimiä voi merkata, pitäisi ne mielestäni laittaa arvostelun ajaksi eri bokseihin. Tuomarina on muutenkin kiireessä ikävä arvuutella, kumpi eläin pitäisi arvostella. Mutta jos esim. kokoero selkeä, sitten ei ongelmaa.

Lakupekka

Mua kiinnostaisi tietää, että kuinkas paljon kiinarit saa yöllä meteliä aikaan? Mulla on kaksi syrkkiä, kääpiöhamstereista ei minkäänmoista kokemusta.. Mahdollisesti kiinari poitsu tulossa..  :)
Sydämen hamstrasivat pikku paholaiset,

Syrkki Wen ‹3
Kiinari Elli. ‹3

Vevve

Kiinarit on ainakin mulla olleet varsin hiljaisia hipsuttelijoita.

Veda

Hiljaisia ovat olleet meilläkin  :)