Kysymyksiä kääpiöhamstereista

Aloittaja Suskiotus, 16.07.07 - klo:19:08

Vevve

^ Oisko niin, että poikanen on mönkinyt pesästä pois ja emo kantaa sen takaisin? Se saattaa näyttää aika raisulta joskus  :)

jansu

No sitä oon itekkin miettinyt, mutta miksei sit vaan roudaa sitä pesään, vaan viskoo ja heittelee ympäri ämpäri, ja kuljettaa ihan toiseen suuntaan ku pesään.  :roll:

MirkkuH

^sitten emot voivat siirtää ne uuten pesään...usein mulla ne raijaavat ne möksästä jonnekin nurkkaan ja hilaavat sinne kaikki paperit.

jansu

Onko ihan normaalia, että poikaset saaneesta hamsusta tulee arka?
Toi mamma oli ennen poikasia tosi kesy, pysty pitää kädessä eikä sinkoillut karkuun, mutta nyt se on ihan jotain muuta. Heti ku meen dunan viereen lähtee se karkuun, ja sit ku koitan ottaa käteen ni sinkoilee pakoon henkensä edestä, mikä sitä vaivaa? Ja tuntuu että poikaset ottaa vielä mammasta mallia, eli nekin juoksee mua karkuun, ei aikasemmin juossut.  :(

MirkkuH

^kyllä se on normaalia, emollahan on poikaset ja eikös ne poikaset ole vasta pari viikkoisia. Anna emon olla rauhassa, älä turhaan yritä ottaa sitä käteen. Jos haluat käsitellä poikasia, otan ne kuljetusboksiin ilman emoa ja käsittele pentusia hetken ja laita ne takaisin emon kanssa.

jansu

Okei. No poikaset on kyl muutaman päivän päästä jo 3 viikkosia, ja alkaa olla jo aika isoja, ja oon huomannut ettei enää asusta samassa pesässä mamman kans, vaan on alkanut tekee omia pesiä. Koskas noilla alkaa luovutus ikä olemaan? Jos niistä olen luopumassa.  :lov

Vevve

4 viikon iässä viimeistään urokset eroon naaraista, luovutusikä 4-5 viikkoisina.

Anonymous

Vevve

^ Kiinarithan on pääosin erakoita eikä tule yleensä toimeen keskenään. Voi olla todella julmia esimerkiksi pariskuntia yhdistettäessä. Marlallahan oli kyllä kiinarityttöpari, mutta muuten niitä yleisimmin pidetään yksinään.
Mullakin on vain yksi.  :)

Anonymous

Kiitti Veera ;)

Mustikkamaan

Julli: chinchillan kylpyhiekkaa

Insku: Mieluummin pareittain tai pienissä laumoissa, voivat masentua yksin. Terrasi koko on hyvä kahdelle campbellille. Sopii mielestäni.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Markka

Lainaus käyttäjältä: "taikahamsu"Tyhmä kysymys: mutta onko väärin ottaa vain yksi kiinari vai pitääkö aina ottaa pari?

Olin kysymässä samaa :P
Meillä asustelee: Yam Yam's Chamonix 'Nalle' pk musta s. 16.9-12
Novascotiannoutaja Myrock's Rum 'N' Coke 'Muru' s. 27.6-11
Paremmilla hamstrausmailla Bella lk musta vn s.13.9-10 k.15.9-12

Markka

Tuleeko robo duna funin kaltereiden välistä? Ajattelin vaa kun toi duna fun ois varmaa aika kiva :)
Meillä asustelee: Yam Yam's Chamonix 'Nalle' pk musta s. 16.9-12
Novascotiannoutaja Myrock's Rum 'N' Coke 'Muru' s. 27.6-11
Paremmilla hamstrausmailla Bella lk musta vn s.13.9-10 k.15.9-12

MirkkuH

^ei pitäisi mahtua, siinä on kalteriväli sama kuin minidunassa eli sen 0,7 cm.

Häkkilintu

Voiko hamsterin hampaat kasvaa liian pitkiksi?  :huh