• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsujen agility

Aloittaja Tawu, 13.12.07 - klo:16:38

« edellinen - seuraava »

Anonymous

#15
minäpä olen nähnyt tiituzin kanssa aivan samanlaisen näyn :) meinaan kahdesta tytöstä pelleilemässä rottaradalla ja kantaneen hamsuja ku käsilaukkuja... (voi hamsu polot..)

meillä kotitekoisesti tehdyillä miniradoilla emäntä osaa jopa pujotella :) legopalikoista olen rakentanut ratoja :)

Tatu

#16
Ellu menee keinulaudan läpi mielellään mutta hyppäämään tai tasapainottelemaan sitä ei saa! Vaikka olisi vuoden ruuat toisella puolella. (Sitten joko mentäisiin ali, raivattaisiin tie esteen vierestä tai syötäisiin este rikki)

GaneshaX

#17
Hamsteri ei kyllä mielestäni silti ole mikään agility eläin.... :roll:
Rotat on eri juttu, ne nyt kiipeilee tiskipöydellekkin ja hyppivät sieltä alas... :mrgreen:
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Pimu96

#18
Eihän hamsuille ole agility kisoja, mutta itse teen hamsulleni aina semmoisen tiiviin esteradan, ja sitten kun se loppuu, siellä lopussa on aina iso läjä ruokaa hamsulle. Näin hamsuni menee sen mielellään. Käytän esteinä mm.:
Kiikkulautaa, vessapaperirullia, kasetteja ja muuta mistä hamsu voi mennä yli/ali... :sydan  xD

Keisariina

#19
Ei ole. Olen kyllä opetanut palkintojen avulla hamsuni hyppäämään itseään korkeampienkin esteiden yli :)

sapsu

#20
Mun syyrikseni ainaki osaa tosi hyvin esteitä hyppiä. :) Kun laittaa sen esteitten alkuun se lähtee täyttä juoksemaan ja hyppii esteet, korkein este on 9 cm korkea ja ihan hyvin se sern hyppää. :D

GaneshaX

#21
Niin, no en vain itse ymmärrä tuota :roll:
Mutta puuhailkoon kukin hamsunsa kanssa mitä tykkää :mrgreen:
Silti, esim. rottien ketteryys agilityssa on aivan eri luokkaa. Sen takia niille pidetäänkin kisoja.
Itselle ei kyllä tulisi mieleen hypityttää hamsua mihinkään. Mutta niin kuin tarkoitin, kukin taplaa tyylillään XD
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

e??a

#22
^Joo, ei mullekkaan tulis mieleen mihkään kisoihin Liloo viedä, mut voihan sitä aina välillä hypyttää ja temputtaa iltasin, ihan miten ite tykkää. :D
[size=85]Lil Mr Mysterious "Lilo"
musta poika
s. 2.7.07 ?[/size]

HAMPSU

#23
Rotathan on viisaita nii siks niillä on.
Hamsterit ei nii järkeviä taija olla. :D
[size=50]<3[/size]

Tawu

#24
Millasia kilpailuja sitte syyriksille järjestetään? :oops:  Ku oon saamas syyriksen ja ajattelin et vois mennä joskus näyttelyyn  :pilehile: .

On se pikkase tyhmää ku ei oo hamsuille agilityä :ankst: .

Oon kuullu et marsuille on kurkun syönti kilpailuja  xD . Onks hamsuille mitään sen tapast? :pihalla:
Silppu (1.10.07 - 13.9.2009) <3
Seuraavia hamsuja odotellessa...

Maikkis

#25
Lainaus käyttäjältä: "Tawu"Oon kuullu et marsuille on kurkun syönti kilpailuja  xD . Onks hamsuille mitään sen tapast? :pihalla:

Hamsuille järjestetään näyttelyiden yhteydessä hamstrauskilpailuja.

Tiituz

#26
Lainaus käyttäjältä: "Tawu"On se pikkase tyhmää ku ei oo hamsuille agilityä :ankst: .

^ no ei minun mielestäni. Hamsuille ei olisi mielestäni mitään järkeä järjestää agility kisoja. Sillä  ne ovat yöeläimiä (toisin kuin rotat)  eli ne eivät luultavasti juoksisi mitenkään innoissaan rataa läpi. Luultavasti ne vain nököttäisivät paikoillaan jännittyneinä. Ja toisekseen, niinkuin moni jo sanoi,hamstereilla ei ole häntää (jälleen kerran toisin kuin rotilla) mikä tarkoittaa että niiden tasapaino ei ole lähellekkään niin hyvä kuin rotilla. Eli ei mitään naruesteitä niille voisi laitttaa. A esteen voisi periaateessa laittaa, mutta oikeasti. Mitä järkeä on laittaa yöeläin päiväsaikaan kisaan, missä on tarkoitus olla nopea? ei se varmaan olisi edes jännää katsoa kun hamsterit vain nököttäisivät paikoillaan, tai hiippailisivat jännittyneinä eteenpäin. Hamstereista puhumattakaan. Ja tämä oli siis vain minun mielipide, ei rähinää kiitos  :D
Anemone\'s Deep Blue Sea?
Marvellous May Lily?
Eternal Flame?

Hamsula] http://www.freewebs.com/lindan_hamsula/index.htm

Maikkis

#27
^ aivan samaa mieltä Tiituzen kanssa. Se ei varmastikaan olisi hamsulle mieluisa kokemus.

GaneshaX

#28
Aivan samaa mieltä! (paitsi että rotat ovat kyllä yö aktiivisa, mutta kyllä ne innostuvat asioista päivälläkin)
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

maria-helena

#29
Samaa mieltä Tiituzin kanssa minäkin. Hamsteriagility olisi mielestäni juuri sellainen asia, jossa hamsterin pitäisi paremminkin miellyttää omistajaansa.. Tokihan jotkut hamsut saattavat pitää vaikkapa jaloitteluhuoneeseen tehdystä radasta, mutta mielestäni pakottaa ei saa.