• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Tukku

Aloittaja Eve87, 29.01.12 - klo:04:57

« edellinen - seuraava »

Eve87

Haluaisin herätellä keskustelua tukkueläimistä ja niiden olosuhteista sekä kokemuksia eläimistä ja niiden terveydestä, jotka ovat tulleet tukun kautta Suomeen.

Löysin muutamia kuvia, en tiedä missä tämä tukku sijaitsee, todennäköisesti Hollannissa tai Ruotsissa?
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

EmmaTi

#1
Hyvä keskustelun aihe, ainut vaan että olen sanaton.......

Marin

#2
sama täällä, en ole koskaan eläintukuista kuvia nähnyt ja kyllä tulee surulliseksi mieli :(. Tämä vaan vahvistaa entisestään sitä, että mun jyrsijät tulevat kyllä jatkossakin ainoastaan kasvattajilta...

EmmaTi

#3
Niimpä.
Kysyntä luo tarjontaa, ja kuvista päätellen sitä kysyntää taitaa olla.

Vevve

#4
Ruotsin suurin tukku, josta Suomeenkin suurin osa eläimistä ymmärtääkseni tulee, on nimeltään Imazo. Sieltä on lähtöisin esimerkiksi laikukkaat roborovskit kai alun perin.

Tässä firman nettisivut: http://www.imazo.se/

metsku

#5
Oletko Eve varma, että kyse ei ole mistään koe- eläintiloista? Oli miten oli niin onhan tuo kamalaa :( Silti olen sitä mieltä, että myös kasvattajilla ja "kasvattajilla" saattaa kotona olla vain vähän paremmat tilat. Etenkin hiiriä kasvattajat pitävät ihan törkeän kokoisissa lootissa ja ei noiden hamstereidenkaan boksikoot aina päätä huimaa  :roll:

Eve87

#6
^ olen aika varma, että kyseessä on ihan tukku, koska nappasin kuvat toiselta foorumilta samanlaisesta keskustelusta.

kyllä veti mielen hiljaiseksi kun nuo kuvat näki ensimmäisen kerran, olin kyllä kuvitellut mielessäni millainen tukku voisi olla, mutta en osannut varautua ihan tuollaiseen.

Veikkaan myös, että tuo lienee siitä siistimmästä päästä oleva tukku...
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

Vevve

#7
Mä olen nuo kuvat nähnyt ennenkin. Tuo on suhteellisen siistin oloinen paikka verrattuna joihinkin kuviin mitä tulee vastaan.

Mitäköhän eläintukku olisi englanniksi, että voisi googletella...

metsku

#8
Yritin googletella mutta en löytänyt.

Mä olen ostanut tukusta tulleita hamstereita (Ruotsista tulleita) ja ne on olleet aivan yhtä terveitä ja kesyjä kuin kasvattajiltakin tulleet.

Eve87

#9
Täällä näkyy olevan lisää kuvia, ja täältä on näköjään nuokin otettu alunalkaen:
http://www.ratz.co.uk/rodentfarm.html

Itseasiassa mulla on tosi positiivinen kokemus ruotsin tukusta tulleesta syrkkinaaraasta, mutta vähemmän hyviä kokemuksia hollannista tulleesta.
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

Vevve

#10
Mulla on tukusta tulleita hamstereita ollut paljon, yhtä kiinaria lukuunottamatta kaikki roborovskeja. Pääosin ne on olleet hyväkuntoisia ja kaikin puolin normaaleja eläimiä — yksi laikkusatsi tosin paikallisessa eläinkaupassa oli tapellut keskenään eläinkauppaan tullessaan, tuloksena puolet eläimistä perspurtuja.  :roll:

Tukuissa hyvä puoli lienee se, että ilman niitä meillä tuskin olisi laikkuroboja tai valkoisia roboja.

Marin

#11
^ pakkohan (kait) tukkujakin on olla, tuskin lemmikkejä ihan jokaiselle jyrsijän ottajalle muutoin riittäisi. Se on hienoa, että ne ovat pääosin hyväkuntoisia ja -luonteisia. Ja robojen värimuunnokset toki tervetulleita  :D

Noi olot on vaan niin kurjat, se pistää hiljaiseksi :(.

Täällä keskustelupalstalla mm.  käydään keskustelua toisaalla, että riittääkö miniduna talvikolle tai ei - noiden tukkujen elukoilla on pikkuisen vähemmän tilaa - saati virikkeitä  :teipit

jonna

#12
Käsittääkseni suurin osa tukuista on ns. keräilytukkuja jotka eivät edes kasvata eläimiä, vaan eläimet tulevat sinne kasvattajilta (osa kuulemma ihan ns. "oikeilta kasvattajilta") ja lähtevät siitä sitten eteenpäin.
Näin ainakin Ruotsin maalla, saamieni tietojen mukaan. En tiedä mikä tilanne on sitten Keski-Euroopassa.

Nuo kuvat nyt on ihan siistejä, googletelkaa piruuttanne ulkomaisten, isojen kasvattajien sivuja ja kuvia. Sieltä löytyy ihan saman näköistä häkkirivistöä jota kukaan ei sen kummemmin kauhistele, koska kyseessä on kasvattaja...
Mistä tahansa saa muuten "pahoja" kuvia jos osaa käyttää kameraa ja rajailla oikein. En nyt tarkoita puolustaa minkään laitoksen, tukun tms. toimintaa, mutta tuli nyt taas mieleen esim. ne sikalakuvat. Asioita tuntematon saa kuvista ihan väärän kuvan ja sehän olikin kait niissä tarkoitus (sori OT).

metsku

#13
^Juu tuota yritin sanoa, että kyllä kasvattajatkin säilyttelevät eläimiään pienissä bokseissa. Ja sitä toimintaa ei edes valvo kukaan. Kuka vaan voi kotonaan pitää elukoita vaikka minkälaisissa purkeissa. Eikä se hamsterin elämä siitä kovin hyväksi muutu jos se pääsee tukkulootasta minidunaan lopuksi elämäänsä.

Maiju*

#14
^ Syrkille miniduna onkin ahdas, kääppäreille vallan passeli asumus.

Mä välihuomautan kanssa kuviin sen enempää kommentoimatta, että noita labraboksejahan löytyy monia eri kokoja, ihan hamsterdunan kokoiseenkin saakka ja muistaakseni isompiakin löytyy. Ihan suomalaiset kasvattajatkin käyttävät noita, etenkin hiirillä ovat suht yleisiä ja kunhan koko on oikea niin ne ovat vallan mainioita asumuksia.
Riitasoinnun talvikot & kesyhiiret - kasvatus tauolla