Olen jo jonkin aikaa pohtinut, olisiko hamstereiden (tai yleisesti jyrsijöiden) "kiinteistövälityssivusto" aivan urpo idea.
Olen itse ainakin jo aika monia auttanut etsimään netistä hamstereille asumuksia ja olen myös auttanut keksimään sekä toteuttamaan tee se itse -ratkaisuja. Joillekin käytettyjen asumusten löytäminen netistä tuntuu olevan vaikeaa, etenkin omalta alueelta ja sellaisella hinnalla jonka voisi maksaa ilman tuskankyyneliä. :D
Itse kuitenkin suorastaan nautin halpojen ja tilavien asumusten metsästämistä ja tarjoudunkin usein etsimään niitä muiden puolesta. Tämä on tärkeää minulle myös siksi, koska mielestäni mahdollisimman oikean lainen (eli esim. hamsterille pohjapinta-alaltaan tilava) asumus on ehdottoman tärkeä jokaiselle lemmikille ja myös omistaja saa pikkulemmikeistä enemmän iloa irti, kun puitteet ovat hyvät ja elukka tekee muutakin kuin vain roikkuu kattokaltereissa. Mielestäni sopivalla asumuksella voitaisiin myös ainakin vähän ehkäistä tätä lemmikkiin kyllästymistä ja kiertoon pistämistä.
Olisin itse ainakin melko innokas "kiinteistövälittäjä", mutta en sitten tiedä tarvitsisiko tälle jutulle peräti sitä sivustoa pykätä pystyyn. :D
edit// Shalala, tuo sipsipurkki on toimiva virike, kun tuon hopeisen sisäpinnoitteen kiskoo irti. Se lähtee melko helposti, kun tuosta yläpäästä kääntää reunat irti ja leikkaa metallipohjan pois. :)