Änkeän minäkin mukaan keskusteluun. Oman kasvattajanimen anominen kiinnostaa todella paljon, siksikin että olen ehdottomasti sillä kannalla, että sukutauluja olisi niin paljon helpompi katsoa, kun tietäisi jo kasvattajanimestä, että kenen kasvatti tuo on, eikä tarvitse nettiä läärätä läpi, jos mahdollisesti löytyisi tietoa. Minullakin on joku kynnys, pitkän anomuksen alun olen jo kirjoittanutkin...
Olen tosiaan kasvatuksessa todella alkutekijöissään, enkä mikään nero genetiikassa vaikka hopeanharmaan genetiikan osaankin,turkkimuunnokset yms yms. Poikueita on syntynyt 6. Vuonna 2009 syntyi ensimmäinen poikue, ja nyt on jalostuksellisesti suunnitelma hopeanharmaiden hamstereiden kohdalla aika selvä. Toki tässä nyt on vielä hakemista, enkä sanoisi kyllä että omat jalostueläimet olisivat todellakaan mitään huippuluokkaa, paras sijoitus taitaa ulkkareista Princess Jadella, joka sijoittui ei-standusyrkkien sijalle 7. vuoden 2010 voittajissa. L1 on tullut kasvateille ja jalostuseläimille kyllä, se nyt ei kovin iso tavoite kyllä liene, mutta sehän nyt ei käytössä kuitenkaan enää ole. Näyttelyissä ramppaan kuitenkin suht. paljon (alkaen v.2009), harmi ettei täällä Oulun seudulla niin paljon pystytä ulkkareita järjestämään, että saisi enemmän tuloksia ulkkareista. :S hopsujen taso täällä oulun seudulla ei ole mikään järisyttävän hyvä, mutta tulevaisuudessa kuitenkin olisi tarkoitus lähteä kauempaa hakemaan, yksi naaras on nyt ruotsalaiselta kasvattajalta.
Hirmuseksi nousee kynnys, otan ilmeisesti liian kirjaimellisesti nuo vaatimukset, vai enkö? ;)
Jalostusikäisiä hopsuja on tällähetkellä talossa 3, kaksi naarasta ja yksi uros, 3 junnua myös odottaa jalostusikää.
Omasta mielestäni olen kyllä vastuuntuntoinen ja tarkka..eläimien hyvinvointi on tärkeää ja itsellä riittää hommaan innostusta.
mitähän sitä tekisi... :roll: