Eka hamsumuistoni taisi olla kun olin 10-11 vuotias ja oli silloisen kaverini luona kylässä ja heillä oli talvikko. Silloin ajattelin että ihan kivoja vipeltäjiähän noi on (eli en silloin vielä rakastunut).
En edes tiennyt että hamstereista on niin monen kokoisia ja rotuisia ja olikin aikamoinen ihmetys kun kaverini ostivat syrkin v. 2009 syksyllä. Ajattelin vaan että "kuinka tuo noin suuri on kun muistaakseni se aiemmin näkemäni hamsu oli niin pieni" :lol:
Olin jo aiemmin toivonut jotain karvaisempaa lemmikkiä meille, kun meillä oli aiemmin kaloja.
Kun lapsena katsoin värityskirjasta kuvia, sanoin, että mun ensimmäinen eläin tulee olemaan marsu, ja olenkin ollut pitkään sitä mieltä, että vaan kunnonkokoiset (marsu-koira) eläimet on sitä jotain. Manguin vanhemmilta pitkään n. 10veenä koiraa, ja he eivät siihen suostuneet (nyt olen vanhemmiten kyllä itsekkin huomannut, etten olisi silloin pystynyt koiraa handlaamaan). Kunnes näin Norjassa kesälomareissulla kaneja (n. vuonna 2007-2008) vanhempani alkasivat miettiä olisiko jokin jyrsijä kiva lemmikki.
Sitten kun kamunikin ostivat jo tuon edellämainitun syrkin aloin ajatella itsellenikin hamsua/jotain karvaista eläinta, "kun ne on niin kivoja"
Sitten vanhempani lupasivat ostaa minulle (vuonna 2010) vuodenvaihteessa jonkun vipeltäjän. Hain tietysti paljon tietoa eri hamsu-lajeista ja muistakin jyrsijöistä ja mm. että robot ei ainakaan sopivia kun ne "ei sovi aloittelijoille ja ovat erittäin vikkeliä".
Mutta niinpä sitten vaan kun menimme käymään eläinkaupassa "vain katselemassa" jysijöitä, ja tulevalla eläimellä oli kovat kriteerit vanhempien puolelta (ei pitkää häntää, marsu/kani liian suuria ensimmäiseksi eläimeksi) katselimme siellä olevia roboja ja cämpsyjä ja iskin silmäni ihanaan robotyttöön (jonka nimesin alunperin Tidlaksi, mutta nimi muuttuikin kotiintultua Narsuksi :) ) ja kaikki nuo lukemani "estely" unohtuivat ja niinpä ostimme sen :)
Tästä tuli melkein puoliksi kuinka päädyit hamsuun/roboon tarina muttajoo... :oops: