• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kysymyksiä syyrialaisesta, osa 2

Aloittaja Lilli&Repe, 27.04.10 - klo:11:51

« edellinen - seuraava »

norppis

#255
Osaiskohan kukaan auttaa.

Luin jostain hamsterikirjasta että jos hamsteri kerrankin pelästyy jos olet ottamassa sitä syliin niin sen luottamus menee lopullisesti sinuun. Ja näin tapahtu kerran Cooperin kanssa kun juoksutin sitä juoksuaitauksessa eli olin viemässä takas häkkiin ja tämä pelästy niin että hyppäsi muutaman sentin ilmaan.

Oliko se sitten siinä? En voi enää kesyttää häntä? Pelästymisen jälkeen Cooper on katsonut kättäni pelokkaana ja jos olen laittanut käden sen vierelle se alkaa narskuttamaan hampaita ja menee äkkiä pesäkoppiinsa.

Cooper on vielä nuori, pari kk vanha hamsu ja en tiedä kesytänkö sitä väkisin vai annanko hamsun vain olla rauhassa enkä enää koske siihen. Olen kokeillut ruokkia häntä kädestä mutta pysyy pesäkopissaan eikä tule enää takaisin.

 :( ...

GaneshaX

#256
Jatkat vain rauhallista käsittelyä. Noi hamsukirjojen jutut on monesti pelkkää puppua  ;)
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

norppis

#257
^Okei kiitos. :)

Siellä myös luki ettei terraariota (tai vanhaa akvaariota) saa antaa hamsterille kodiksi, koska se on liian kostea ja tunkkainen hamsulle? Ja että syrkin häkiksi kelpaisi 60 x 40 kokoinen häkki. Nääkin vanhentunutta tietoa? Ja sitten siellä luki että hamsteri putsailee itseään kun on hämmentynyt/ahdistunut? Onko tuokin totta?

Meillä syrkillä 125 cm x 40 cm terra ja mun mielestä siinä on hyvä ilmanvaihto.

Ely

#258
Lainaus käyttäjältä: "norppis"Siellä myös luki ettei terraariota (tai vanhaa akvaariota) saa antaa hamsterille kodiksi, koska se on liian kostea ja tunkkainen hamsulle? Ja että syrkin häkiksi kelpaisi 60 x 40 kokoinen häkki.
Kenenkäs kirjoittama kirja? Kuulostaa tutulta höpinältä :haha
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."

Vevve

#259
Hämmentyessään putsailu on totta, muu kuulostaa kirjoista tutulta potaskalta. Ei kande uskoa kirjoista mitään ilman epäilyksiä.

norppis

#260
Ely: Peter Hollmannin ja Karin Skogstad. Tammen julkasema -98.

Lillugga

#261
Siis kumpi olisi hyvempi asumus Criceti 15 vai Duna Multy?
Ja sitten vielä yksi kysymys: Oppiikko syyrikset agilityä?
Believing Love - Vilperi -   30.06.2011-10.02.2013 <3

Yadell

#262
Molemmat ovat oikein hyviä asumuksia. Tuossa häkissä hamsteri saa aikaan enemmän meteliä, mutta Dunassakin se kyllä pystyy jyrsiä kattokaltereita joten molemmat ovat oikeastaan ihan yhtä hyviä. :)

Ja kyllä syyrialaisillekin voi agilityä opettaa, riippuu täysin hamsterista oppiiko se vai ei, mutta on se mahdollista. Talvikot taitavat kuitenkin olla niitä jotka helpoimmin oppivat, syytä en kyllä tiedä :D
Kotia sotkee syyrialainen hamsteri Iiro (Sateenkaaren Zuloisuus)
sekä pupukaksikko Aapo & Nelli.

Olkkuli

#263
Kiitos kaikille varsinkin saijalle ja saanalle neuvoista! Nappi on nyt parantumaan päin puoltoistakuukautta kestäneestä silmätulehduksesta!  :sydan
Nappi- syrkki <3
Nelli- russeli <3


Olivia

Pauliina

#264
Hei!  :) Ajattelin, että jossain vaiheessa tänne meille voisi ehkä tulla myös syyrialainen.  :) Tuli sitten sellainen kysymys mieleen, että ovatko syrkit paljon vaikeahoitoisempia kuin esim. talvikot? Purevatko enemmän vai? Onko hoidossa paljon eroa yms.?  :)
<3 Just live with it <3

GaneshaX

#265
Kyllä mun kokemuksien mukaan kääpiöt nappaavat sormeen paljon herkemmin, kuin syrkit.

Hoidossa/ruokinnassa ei ole eroa, paitsi ettei syrkki vaadi kylpyhiekkaa.

Syrkki on nallemaisempi  :sydan
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Yadell

#266
Molemmat ovat ihan yhtä helppohoitoisia, syyrialaiset ovat usein helpompia käsitellä ja "lempeämpiä".
Kotia sotkee syyrialainen hamsteri Iiro (Sateenkaaren Zuloisuus)
sekä pupukaksikko Aapo & Nelli.

spellcaster

#267
Mäkin tykkään, että syrkit ovat enempi sellaisia nallukoita käsitellä. Itse tykkään myös että se "istuu käteen" paremmin kun on jotain mihin tarttua  :P

Janika S.

#268
Samaa mieltä siitä, että yleinsä kääppärit näykkivät useammin.
Meillei ole ykskään robo purrut, syrkit hyvin harvoin, talvikot hieman useammin.
On tietty eläinkohtaista..
Venäjänkääpiöhamsteri roborovskit väreissä normaali, normaali laikukas ja normaali husky.
Jämtlanninpystykorvat nimellä Pyssytorin.
Lemmikkinä lisäksi muutama syyrialainen hamsteri.

Rose

#269
Mua ei ole koskaan puraissut syrkki, entinen robo kyllä ja niin älyttömän monta kertaa etten edes ole laskenut. Kaveria Danil kyllä puri niin että tuli verta, en kyllä vaan älyä vieläkään miksi, koska se on tollanen enkelin esikuva yleensä, veikannut oon että se oli just herännyt ja säikähti nopeasti tulevaa kaverin kättä, tai jotain vastaavaa.