• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Mikä väri? Kysymykset hamsusi väristä tähän ketjuun (osa 2)

Aloittaja wompatti, 12.04.10 - klo:20:38

« edellinen - seuraava »

EmmaTi


Eve87

Mullakkin tuli tuosta vatsaväristä mieleen enemmän cinnamon.  :mhappy:
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

Moonad

Olis pari mysteeri väriä.. Linkissä muutama kuva, melko heikko laatuisia, mutta jos jotain selvää saisi (:

Eli toinen on tämä hassu harmaa, ja toinen on tuo oranssi, jolla on selviä vaaleita "raitoja".

https://plus.google.com/photos/103302581465218672397/albums/5902789505817282529?authkey=CIGs4_Wl34imLw

Kiitos, jos joku osaa sano näille värit! (:

jonna

Hopeanharmaa valkokirjokilpikonna näyttäisi tuo harmaa olevan ja "oranssi" näyttäisi kuvan perusteella normaali kilpparilta.

Ely

Mä en nää yhtään normaalia noissa kuvissa. Cinnamon kilpikonna näyttäisi olevan, hopeanharmaa vkkk, musta vkkk ja loput näyttää cremeiltä/ps cremeiltä.

Millaiset vanhemmat noilla on?
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."

Moonad

Emä on pk luonnonvalkoinen ja isä lk hunaja valkonauhainen.

Ely

Onko oma poikueesi? Keltaista ja cremeä ei suositella yhdistettävän (luonnonvalkoinen on cremen sukuinen ja hunaja keltaisen sukuinen) http://www.hamsteriyhdistys.fi/foorumi/index.php?topic=377.0  :nocreke:
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."

Moonad

Ei ole oma. Onpa hyvä tietää vastaisuuden varalle  :icon_rolleyes: Onko tämä siis niin, ettei penskoja kannata käyttää jalostukseen. Jos oikein ymmärrän niin siellä on 3 luonnonvalkoista, 2 cremeä, 1 (ehkä) hunaja vn, 2 musta vkkk, ja sitten nämä mysteerit eli hopeanharmaa vkkk ja kilppari.

Kiitos tiedosta, olen itse ihan aloittelija tässä lajissa ja päässyt vain mukaan hoitamaan ja seuraamaan pieniä  :icon_redface:

jonna

Tuossa kakkoskuvassa etummaisena oleva näyttää ihan tyypillisen vaalealta norre kk, kun taas oliko kolmannessa kuvassa enempi cinnamonin suuntaan.

Jos poikasella on punaiset silmät niin silloin se on cinnamon. Siis jos kyseessä on yksi ja sama poikanen.

Ely

Lainaus käyttäjältä: Moonad - 21.07.13 - klo:13:58
Ei ole oma. Onpa hyvä tietää vastaisuuden varalle  :icon_rolleyes: Onko tämä siis niin, ettei penskoja kannata käyttää jalostukseen. Jos oikein ymmärrän niin siellä on 3 luonnonvalkoista, 2 cremeä, 1 (ehkä) hunaja vn, 2 musta vkkk, ja sitten nämä mysteerit eli hopeanharmaa vkkk ja kilppari.

Kiitos tiedosta, olen itse ihan aloittelija tässä lajissa ja päässyt vain mukaan hoitamaan ja seuraamaan pieniä  :icon_redface:
Keltaisen sukuisten jalostukseen tuosta ei kannata poikasta ottaa, mutta cremesukuisten kasvatukseen tuosta voi hyvin ottaa urospoikasen, koska keltainen ei periydy isältä pojille.
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."

jen4

Tässä olis taas joukko kysymysmerkkejä. Muutama arvaus on kyllä, mutta kaipaisin varmistusta: Ensiksi vauvat:
kuvassa 1ja 2 samat kaverit, kuvassa 3 ja 4 sama poitsu. Saiskos niitä veikkauksia väreistä? Kaikki vaavit syntyneet 28.7.

jen4

Sitten jatkoks vielä näitä vanhempia hamsuja eli äskeisen porukan iskä: onko Lila fawn? kuvassa 1 ja 2. ja sitten tämä täti kuvissa 3 ja4, onko kenties dove? Kiitokset kaikille, jotka viitsivät vilkaista ja vastata. Yritän saada kaikki hamsut rekisteriin niin siksi varmistelen värityksiä.


Eve87

Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

Janzu

^^Vai olisiko kyyhkynharmaa vkkk? Kuva on aika pieni, mutta ihan kuin olisin erottavinani nauhan etupuolella, keskellä selkää ja peräpäässäkin kellertävämpiä kohtia.